voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ittheclown

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:59

Bedankt, ja ik vind hem ook naar voren liggen maar weet niet hoe ik het op kan lossen, had al wat gelezen over gevormde singel maar deze singel die er nu opzit heb ik net nieuw is een barefoot singel. Ben trouwens ook aan het afvallen gaat prima merk niet dat zadel te klein is ofzo zit lekker en kom nergens tegen aan met lichtrijden, mischien dat het ook wat vertekend door hoe ik zit ofzo want als ik erop zit kan ik zo een vuist achter mn bips en zadel steken lol maar das ff niet belangrijk hij moet goed voor pony liggen x-x Kan het kwaad om het eventjes af te wachten ? hij is flink aan het uitdijen dus mischien dat hij over een maand of 2 wel beter licht zou dat kunnen ? of kan het veel kwaad zoals hij nu ligt ?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:46

ik heb inderdaad een specialized saddle nu. Ben er heel tevreden mee, zelfs op mijn ronde bolle kleine ligt hij als een huis (waar ik voorheen om de 10 minuten de Arizona terug mocht rechttrekken, en de london ik niet eens mee opgestapt raakte). Mooie drukverdeling, en ik zit stukken smaller.
Ik heb mijn euro light voor 1000 euro op de kop kunnen tikken (was nog 300 boven budget, maargoed :+) maar ze zijn wel duur.
Fojoe hier heeft ook een SS (zij heeft me er zoeentje aangepraat, heb via haar ook kunnen testen). Maar idd, past op (bijna)alle paarden door de kussen en de shims, en zit voor een boomzadel behoorlijk zacht :)

ik geloof nog altijd in boomloos, zeker wel, ben er nog altijd helemaal voor. Ik heb helaas moeten merken dat de zadels wel passen voor mijn paard, en ook passen voor mij, maar niet meer als ik er op zit op mijn paarden :D (bij een smaller paard perfect, de mijne zijn simpelweg te breed)
sinds ik het zadel heb is mijn london niet meer uit de kast gekomen, en mijn Arizona blijft ook liggen. DE london is nu mee om te gaan testen, en ik zal mijn Arizona ook te koop zetten, zodra ik foto's heb.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:02

Wil gerust verkoopsfoto's maken voor je moest je dat willen (en eventueel eens je paarden in het echt bewonderen *subtiel* ) :D .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:32

Ze zijn ook wel kogelrond hoor, vooral die jonge :=

Maar toch zie je het er niet echt aan af vind ik, je zit er best mooi op op die rij-foto met de London :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:38

hetlevenwint schreef:
Wil gerust verkoopsfoto's maken voor je moest je dat willen (en eventueel eens je paarden in het echt bewonderen *subtiel* ) :D .

dat is goed hoor :D
pmarena schreef:
Ze zijn ook wel kogelrond hoor, vooral die jonge :=

Maar toch zie je het er niet echt aan af vind ik, je zit er best mooi op op die rij-foto met de London :)

die rijfoto was geloof ik nog met de maat 1, die was nog zonder vps.
zo zag het eruit met de maat 2:
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LSF4TXAK.jpg
ik druk mijn kont eruit, trek mijn rug hol ,en duik voorover met die schouders.
nu, op zich had ik er niet zoveel last van, maar bij langere ritten had ik de laatste tijd wel vaker last van mijn liezen en bekken.

edit: zo zit ik trouwens op die kleine zonder zadel, mijn benen krijg ik dus gewoon niet meer onder me :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LMRVS3KG.jpg

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:41

" Die kleine " zei je ? :))

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:43

Moeten eens afspreken dan voor wanneer het past Duhelo :D

De kleine :') .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:46

Zo ben je inderdaad net een kleine pony pletter :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:47

pmarena schreef:

:') _O-

Eigenlijk zou ik dan eens een foto moeten inscannen van mij op een belg....... :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:48

inderdaad, die was 4 jaar geleden zo:
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-OPHJZWHX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-E73MU6BE.jpg
toen al een eigenwijs spook :D. Heb haar helpen eruittrekken, en het is altijd die kleine gebleven, ook al is ze al ruim 5 cm groter dan moeders, ongeveer 40 cm langer (moeders dekens komen tot halverwege haar kont) en gewicht wil ik inmiddels al niet meer weten :D

Marcella schreef:
pmarena schreef:

:') _O-

:')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:49

:') haha

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:51

pmarena schreef:

_O- _O- _O-

idd, de kleine :')
hoe zie je er dan uit op de grote?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:52

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:04

Wat voor pad heb je er onder daar ? Heel mooi pad namelijk!
Nu ga je dan eens pb zenden om eens te kijken wanneer het past om eens mee te gaan naar stal, fotocamera gaat zoizo mee dan :o .

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:05

Oh wat een scheetje <3

Het is eigenlijk nog steeds een grote ( ;) ) wens van me, maar helaas moeten we hier dan alles aanpassen qua heining en stallen ... als ik zie hoe die kleintjes al dingen weten te ontwrichten in een simpel schuurmomentje :oo

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:14

hetlevenwint schreef:
Wat voor pad heb je er onder daar ? Heel mooi pad namelijk!
Nu ga je dan eens pb zenden om eens te kijken wanneer het past om eens mee te gaan naar stal, fotocamera gaat zoizo mee dan :o .

ik heb er hier een dukspad onder, met inlages. Als je geinteresseerd bent erin :D

Poorten ontwrichten ze inderdaad gemakkelijk, evenals betonpaaltjes, die kleine maakt er een sport van. Een goede stroom is the answer :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:19

Van nicky's keet (?) vind 'm heel mooi van kleur maar de centjes zijn beetje op hierzo :'). Die gene die je op Jack had gelegd was dat een HAF pad ? :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 01:26

Waauw. Gister voor het eerst op mijn boomloze zadel gezeten op mijn pony. Want bijzonder.

ik vind het echt geweldig ik zit als een huis. Veel steviger dan is mijn boom zadels. Hij licht prima. En wat ik heel bijzonder vind is dat ik me pony echt voel bewegen. Ik voel hoe ze haar achter benen naar voren beweegt. Ik voel haar borstkas uitzetten tijdens het ademhalen. En zodra ze iets spannend voel je veel meer dat ze spanning op bouwen...Wat een bijzondere verandering.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 07:43

hetlevenwint schreef:
Van nicky's keet (?) vind 'm heel mooi van kleur maar de centjes zijn beetje op hierzo :'). Die gene die je op Jack had gelegd was dat een HAF pad ? :)

jep, maar dit kleurtje is niet meer te verkrijgen.
Andere pad was idd een hafpad met antislip aan de onder kant :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:33

Dacht al met dat ik 'm niet op de site zag staan, vind die HAF pad's reuze mooi (vooral de blauwe) maar de lengte is beetje het moeilijke hier. Nu het is zoizo niet voor direct want mijn geld is momenteel zo ongeveer op. Hopelijk snel terug centen op de rekening :o .

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:08

malih schreef:
Waauw. Gister voor het eerst op mijn boomloze zadel gezeten op mijn pony. Want bijzonder.

ik vind het echt geweldig ik zit als een huis. Veel steviger dan is mijn boom zadels. Hij licht prima. En wat ik heel bijzonder vind is dat ik me pony echt voel bewegen. Ik voel hoe ze haar achter benen naar voren beweegt. Ik voel haar borstkas uitzetten tijdens het ademhalen. En zodra ze iets spannend voel je veel meer dat ze spanning op bouwen...Wat een bijzondere verandering.

Wat fijn zeg!! *\o/*

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:31

malih schreef:

Wat voor boomloos zadel heb je? Fijn dat het zo heerlijk zit.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:34

Goed zeg malih :D Fijn is dat he, dat je je paard zo goed aanvoelt met zo'n zadel!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 00:13

jomaro schreef:
malih schreef:

Wat voor boomloos zadel heb je? Fijn dat het zo heerlijk zit.

Barefoot london maat 1.

@sonja jaaa sirieus! ben helemaal verliefd op dat ding

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 00:24

Het dekje heb ik vandaag terug gebracht maar had hem gisteren toch even geprobeerd. Mijn paard wilde opeens wel gaan draven! Dus nu weet ik zeker dat het komt doordat de ruggengraat niet vrij is en ik een goed pad moet hebben. Nu het volgende probleem, het zadel schuift heel erg. Het zadel is nog hartstikke nieuw en heeft maar 1 keer op een fries gezeten. Hoe kan ik dit verhelpen? Er zot een gewone dressuur singel aan.