Ik heb sinds gisteren een extra wide Wintec vzh zadel. En dik uur kunnen rijden zonder pijn. Ik vrees dus dat mijn boomloosverhaal voorbij is. Ik bewaar m'n cheyenne nog even, probeer het later nog wel eens..zou ook zonde zijn, is gloednieuw nog.
Zo jammer, was zo blij met mijn Arizona en die staat hem zo goed . Helaas te weinig houvast in vergelijking met mijn Barrydale, waardoor ik die steeds blijf pakken. Na vandaag bijna zandhappen op stand, ga ik helaas afscheid nemen. Als ponylief ooit oud en bejaard is en enkel nog kan en wil stappen komt er een Arizona terug.
Hij is ook amper ingereden, zo zonde! Helaas wil mijn pony op strand nogal eens ongevraagd een speurtje trekken, 180 graden om draaien en flink bokken. Mijn Barrydale bied op deze momenten goede steun, waardoor ik me er veel veiliger op voel
Floortz
Geplaatst: 11-04-18 20:41
Ik sluit me binnenkort aan bij de Barefoot brigade. Ik heb een westernzadel, maar voor de afwisseling zocht ik iets erbij. En dat is een Cheyenne geworden. Ben benieuwd. Oh, en mocht iemand nog een XXL pommel over hebben dan houd ik me aanbevolen. En als iemand nog een maatje M zoekt...die heb ik dan over.
Ik kan me afmelden bij team boomloos voorlopig , de torsion gaat morgen naar een nieuw Thuis en er komt een Stubben deze Kant op voor madame Als ze wat verder is kijken we weer verder
Jets
Geplaatst: 13-04-18 08:19
Heb een Barefoot Arizona Nut gekocht om te proberen maar dat bleek ook een maat 1 i.p.v. 2 dus die moet ik weer verkopen stond best leuk op mn fjord.
Tijdens Equiday de Lazy Mountain ophalen. Ben erg benieuwd! Heb een fijne Christ bbp maar merk dat ik voor een rit langer dan 5 km dan toch beugels mis ofzo. Ook een Cherokee gevonden die wel maat 2 is haha, dus ook mn andere fjordje is dan voorzien van een zadel
Oh kunstzinnig gezien vind ik die nog wel geinig. Maar voor een zadel zou het mijn keuze niet zijn... ik vind struisvogel en roze en pantervlekken enzo dan weer zo gruwelijk
Haha ik vind het wel tof! En dan op een bont paard, lekker hysterisch in de overdrive
Fortitude
Geplaatst: 13-04-18 20:43
DubbelDun schreef:
Ik denk niet dat dit op een westernshow gewaardeerd wordt daar voert glitter toch nog de boventoon
Was ook niet het soort show dat ik in gedachten had
Mooblie
Geplaatst: 13-04-18 22:07
Ik heb de fenders met kniewrongen inmiddels ook binnen en geprobeert! Ik heb ze er binnen 10 minuten weer afgehaald Ze zetten me echt vast in het zadel. Maar dan ook wel zo vast dat ik lastig mee kan bewegen met het paard, met name in galop. Wel bijzonder om te ervaren wat een zadel met je houding kan doen!
Heeft er iemand toevallig een cherokee maat 1 te leen? Ik heb zelf een Arizona nut maat 1. Volgens de passers ligt hij goed en ik merk niks aan mijn paard en zit er ook lekker in. Maar mensen in mijn omgeving reageren er steeds op dat hij achter los ligt van de rug. Volgens de passers die gekeken hebben was dat geen probleem. Dus daar vertrouw ik eigenlijk wel op. Maar heb tijdens een passessie ook lekker in een cherokee gezeten. Die zou ik graag voor een paar weken proberen voordat ik hem koop. Wil ook wel tijdelijk ruilen met mijn nut. Als iemand die wil proberen...
Diva_Jenny
Geplaatst: 14-04-18 16:24
Ik heb sinds kort een barefoot London voor mijn merrie, alleen nu loop ik tegen het probleem aan dat het zadel naar voren schuift, en niet een klein beetje ook. Als ik het zadel erop leg met een gewoon dun dekje blijft het wel goed op zijn plek liggen maar daarmee kan ik niet rijden. Het probleem zit in de pad met inlages waardoor het een torentje word en de boel gaat glijden. Ik heb nu een pad met sympanova onderkant in de hoop dat dat zou helpen maar helaas. In de pad zitten de gewone dunne inlages voor een vps zadel. Ook heb ik al een anatomische singel voor ronde paardjes. Ik had met roze krijt gemarkeerd waar het zadel ligt na het opzadelen en het schuift dus een flink stuk naar voren.
Ze is rond, nauwelijks schoft en ja er mogen wat kilo’s af maar dat is work in progress Zoals het zadel nu ligt na het longeren komt ook de hele achterkant omhoog als ze haar hoofd laat zakken.