Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daphneeeej schreef:Ik heb dan nu zelf dus de Flexible saddle maar het gold ook zeker voor de heather moffet. Ze zijn eigenlijk ook super flexible. Mijn paard heeft een extreme rug en het zadel volgt super netjes. De flexible saddle heeft een vast kopijzer die wel flink terug gesneden is en korter zodat de schouder veel
ruimte heeft. De heather moffet heeft een verwisselbaar kopijzer. Ze zitten als een huis, heel stevig en gaat meer naar een boomzadel zit. Dit geeft wel dat je net iets minder voelt dan bij een echte boomloos.
Ik zelf (en menig ander die op mijn zadel heeft gereden) vind de Flexible inspiration heerlijk zitten! Hij volgt verschillende ruggen ook mooi en ik werk met shims als mijn paard weer beetje invalt. paardje heeft nog nooit zo fijn onder een zadel gelopen.
Ik zelf ben iig erg tevreden er mee, en vind het persoonlijk 10 keer beter dan een Boomzadel en net iets fijner dan boomloos maar dat ligt heel erg aan jezelf en aan het paard. Het heeft iig voordelen van boomzadel en boomloos in 1.
Darkadia: Ik woon in almere dus wel regio amsterdam ^_^
Art_Ificious schreef:Wat zijn de voordelen en nadelen tov echte boomloze zadels en tov boomzadels?
Zijn ze ook makkelijk aan te passen aan je paard?
dieseltje09 schreef:Ok niet gelogen Buitenzinnig deze is inderdaad wel waanzinnig gaaf en chique! Wat kost een losse basis met het boogje zo weggewerkt?
Iemand intresse in een ghost met florac zitting maat piccolo dan?![]()
(nee mijn roma zitting blijft dan bij mij haha)
dianaw33 schreef:en welke soort is dat?Art_Ificious schreef:Wat zijn de voordelen en nadelen tov echte boomloze zadels en tov boomzadels?
Zijn ze ook makkelijk aan te passen aan je paard?
Mijn zadel hoef je niet aan aan te passen, dat past zichzelf aan. Het voorboompje is vast en kort en alleen maar om de ruggengraat vrij te houden, niet voor de maat. Mijn paard wisselt nogal met de seizoenen, die vreet er rustig een boommaat bij in de zomer, dus dit is voor mij en mijn paard ideaal.
Buitenzinnig schreef:dieseltje09 schreef:Ok niet gelogen Buitenzinnig deze is inderdaad wel waanzinnig gaaf en chique! Wat kost een losse basis met het boogje zo weggewerkt?
Iemand intresse in een ghost met florac zitting maat piccolo dan?![]()
(nee mijn roma zitting blijft dan bij mij haha)
Dank!
Ik zal kijken of een normale zitting op deze past, dat weet ik nog niet zeker.
Art_Ificious schreef:Ik denk dat ik voor Harley in het najaar eerder genijgd ben een semi boomloos zadel te nemen, dressuur model.
Iemand hier ervaring mee qua merken?
Atent schreef:Ik heb gisteren met m'n Barrydale m'n eerste endurance gereden. Echt een heerlijk zadel.[ [url=m/foaudE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn zadel schuift nooit op m'n paardje!
tennan schreef:Is er hier toevallig iemand die de maten van een Ghost Roma piccolo (uit zijn hoofd) weet?
Ik vergeet elke keer een meetlint mee te nemen naar stal...
Art_Ificious schreef:Iemand wil mijn Bf London ruilen tegen een Rider Pro dressuur compleet.
Lastig weet niet of ik dit moet doen.