Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
VogeltjeM schreef:Bedankt!
Mehh.. Toch een andere singel dus.. Welke zou ik dan moeten hebben? Nu heb ik de Rossner Comfort 75cm, deze zit aan beide singelstoten op het tweede gaatje. Zou ik dan de 85cm of de 95cm moeten hebben? Of de 105, als die bestaat? Ervanuitgaande dat hij ook nog wat af kan vallen nu we onder het zadel bezig zijn? Wil iemand nog een zo goed als nieuwe Rossner Comfort 75cm?
Ik wacht de barefootpersoon op stal wel even af. Kan zij IRL kijken hoe het zadel hoort te liggen, of ik echt de juiste pommel heb, hoe en wat met inlages..
Jaimyliefje schreef:Hey guys, k heb nog n vraag! Mijn pony heeft een super bolle buik, dus de singel ligt snel ver naar voren en trekt dan ook t zadel mee naar voren.. Dan schijnt een banaansingel te helpen.. Maar welke kant moet die dan op richten? Ik dacht met de bolle kant naar voren, maar nu lees ik weer dat t juist andersom moet om de voorbenen ruimte te geven, ofzo. Ik snap er niks van, ook als ik google naar dat soort singels.
Pippaa schreef:Eh, Kwetal, is mijn C vormige singel dan ook geen S vormige singel?![]()
*afbeelding te groot om hier te plaatsen??*
Kwetal schreef:Grandeur maakte eerst alle pads voor Barefoot - dus als hij nog in goede stat is lijkt me het niet uitmaken (of niet veel)
Citaat:Minikatje, ik ben zadelpasser en heb al aardig wat misconcepties over boomloos moeten oplossen omdat overduidelijk de gangbare gedachte is dat het op ieder paard kan. Blijkbaar is de voorlichting gemiddeld dus slecht door handelaren.
Ik ben het met je eens dat een uitgebreidere proef met boomloze zadels nuttig zou zijn, maar uit eigen ervaring met een drukpad is er inderdaad regelmatig te veel druk in het schoftgebied omdat veel mensen denken dat ze ontspannen zitten, maar blijkbaar toch stiekum in de beugels duwen. Daarnaast kunnen heel veel mensen gewoon niet doorzitten en rijden dus de hele tijd licht in hun boomloze zadel.
Zonder stijgbeugels ziet het er dan beter uit.
Echter zijn het vaak toch ook de zwakkere ruiters met weinig inzet en weinig geld te besteden die naar boomloos grijpen.
Dat een ruiter geen boomloos gewend is is geen argument. Een zadel is een zadel, ik heb nog nooit gehoord dat mensen speciaal op boomloos rijles moesten of gaan.