Hallo,
Ik ben aan het denken om de multi te kopen voor mijn 3 jarige. Het lijkt me heel fijn om hem nu te gaan gebruiken bij grondwerk/longeren en later dan zowel bitloos als bit te kunnen uitproberen bij het rijden, want ik twijfel nog of ik haar nu volledig bitloos wil beleren of niet (lijkt mij gewoon goed dat ze beide kent, en dan ik kan zien wat zij het fijnst vindt), en dan lijkt dit me ideaal

Alleen twijfel ik nu over de maat.
Ze is Gelders x Frederiksborger, nu iets onder 1m60. Moeder (1m63) heeft alles in full; maar haar halster/hoofdstel is echt nog te groot voor mijn ukkie. De Cob-maat spullen die ik nog heb van mijn vroegere hafxwelsh cob, passen haar heel netjes nu. Haar hoofd is dus niet lang, maar wel wat breder (breed was te verwachten haha).
Ze nog redelijk puppy nu en gaat vgm wel nog een stukje groeien en uitzetten in de breedte, maar of dat ook iets doet aan haar hoofd? xD
Ik wilde eerst ook gewoon cob nemen voor haar, maar lees nu dat het hoofdstel vrij klein valt dus dan denk ik toch weer om full te kopen... Gaat het "valt klein" dus eerder over de lengte zegmaar, of over de neusriem/keelriem van het hoofdstel?