Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:05

Daphara schreef:
Lisa_WB schreef:
Dit is de full op zn allerkleinst, alleen neusriem kan nog 1 gaatje hoger.
Denk toch echt dat ik een cob nodig heb.

[ [url=m/IciFAE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Valt toch wel mee? Hang er een bit in en het zit al meteen anders, ik vind nu de knik in de bakstukken te dicht bij zijn jukbeenderen komen, dus mag best een gaatje lager. Op de neus kan je paardje ook nog wel een gaatje lager hebben.

Zodra ik hem een gaatje lager doe is de kinriem helaas te groot... ik rijd bitloos met sidepull vandaar fotos zonder bit :)

SGorter

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:37

Ik zou ook voor een cob gaan Lisa_WB

margriet5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:13

Lisa_WB schreef:
Zodra ik hem een gaatje lager doe is de kinriem helaas te groot... ik rijd bitloos met sidepull vandaar fotos zonder bit :)

Ik zou zeker voor een cob gaan. Ik heb recent een nieuwe full gepast en een gebruikte... Het rekt inderdaad flink uit!
Daarnaast is voor de neusriem belangrijk dat je het zwevende neusbot in de gaten houdt, zeker bij het bitloos gebruik.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:58

margriet5 schreef:
Lisa_WB schreef:

Ik zou zeker voor een cob gaan. Ik heb recent een nieuwe full gepast en een gebruikte... Het rekt inderdaad flink uit!
Daarnaast is voor de neusriem belangrijk dat je het zwevende neusbot in de gaten houdt, zeker bij het bitloos gebruik.

Inderdaad. :j
Zou ook voor een cob gaan.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:20

Ga ik dat doen, bedankt!!

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:33

Dag bokkers,

Ik ben hopeloos op zoek naar een wit onderlegde Micklem look-a-like. Ik heb al een echte multi en competition.
Alle sites waarvan ik wist dat ze ze hadden, hebben ze niet meer in het assortiment helaas.
Hebben jullie nog ideeën?

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:00

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:53

wollewaps schreef:
Dag bokkers,

Ik ben hopeloos op zoek naar een wit onderlegde Micklem look-a-like. Ik heb al een echte multi en competition.
Alle sites waarvan ik wist dat ze ze hadden, hebben ze niet meer in het assortiment helaas.

Staat 1 op fb te koop in paardenspullen te koop Friesland.
Mt cob/full

Afbeelding

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:15

wollewaps schreef:
Dag bokkers,

Ik heb er ook nog een, heb zelf de echte voor het springen. en de neppe voor dressuur maar rij dan toch liever op mijn lage neusriem. dus mocht je interesse hebben ;)

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:17

Hallo,

Ik ben aan het denken om de multi te kopen voor mijn 3 jarige. Het lijkt me heel fijn om hem nu te gaan gebruiken bij grondwerk/longeren en later dan zowel bitloos als bit te kunnen uitproberen bij het rijden, want ik twijfel nog of ik haar nu volledig bitloos wil beleren of niet (lijkt mij gewoon goed dat ze beide kent, en dan ik kan zien wat zij het fijnst vindt), en dan lijkt dit me ideaal :D

Alleen twijfel ik nu over de maat.
Ze is Gelders x Frederiksborger, nu iets onder 1m60. Moeder (1m63) heeft alles in full; maar haar halster/hoofdstel is echt nog te groot voor mijn ukkie. De Cob-maat spullen die ik nog heb van mijn vroegere hafxwelsh cob, passen haar heel netjes nu. Haar hoofd is dus niet lang, maar wel wat breder (breed was te verwachten haha).
Ze nog redelijk puppy nu en gaat vgm wel nog een stukje groeien en uitzetten in de breedte, maar of dat ook iets doet aan haar hoofd? xD
Ik wilde eerst ook gewoon cob nemen voor haar, maar lees nu dat het hoofdstel vrij klein valt dus dan denk ik toch weer om full te kopen... Gaat het "valt klein" dus eerder over de lengte zegmaar, of over de neusriem/keelriem van het hoofdstel?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:28

Afbeelding

Mijn merrie met de competition. Zit 'ie goed zo? :)

Voor hierboven: mijn merrie is ook 1.63, de cob past ze heel mooi maar ze heeft wel een iets smaller hoofdje. Lees juist overal dat ze wat groter vallen!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:06

Hannepan schreef:
Hallo,

Ik ben aan het denken om de multi te kopen voor mijn 3 jarige. Het lijkt me heel fijn om hem nu te gaan gebruiken bij grondwerk/longeren en later dan zowel bitloos als bit te kunnen uitproberen bij het rijden, want ik twijfel nog of ik haar nu volledig bitloos wil beleren of niet (lijkt mij gewoon goed dat ze beide kent, en dan ik kan zien wat zij het fijnst vindt), en dan lijkt dit me ideaal :D

Alleen twijfel ik nu over de maat.
Ze is Gelders x Frederiksborger, nu iets onder 1m60. Moeder (1m63) heeft alles in full; maar haar halster/hoofdstel is echt nog te groot voor mijn ukkie. De Cob-maat spullen die ik nog heb van mijn vroegere hafxwelsh cob, passen haar heel netjes nu. Haar hoofd is dus niet lang, maar wel wat breder (breed was te verwachten haha).
Ze nog redelijk puppy nu en gaat vgm wel nog een stukje groeien en uitzetten in de breedte, maar of dat ook iets doet aan haar hoofd? xD
Ik wilde eerst ook gewoon cob nemen voor haar, maar lees nu dat het hoofdstel vrij klein valt dus dan denk ik toch weer om full te kopen... Gaat het "valt klein" dus eerder over de lengte zegmaar, of over de neusriem/keelriem van het hoofdstel?

Ik heb ook een Gelderse gereden met een Micklem, die paste gewoon de cob maat. De Micklem rekt ook nog iets uit in gebruik, houdt daar rekening mee,ik zou dus gewoon een cob bestellen afgaand op je verhaal

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:08

Ik zou ook small horse proberen

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:17

Thanks, dan blijf ik toch maar bij mijn eerste idee en ga voor cob/sh :D

JvS1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:00

Ik zoek een namaak Micklem die zowel met bit als bitloos kan.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:42

wollewaps schreef:
Dag bokkers,

Afbeelding
Is dit iets?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:08

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:17

Die heeft best veel verstel mogelijkheden zo te zien. Denk alleen dat hij niet alla een micklim gedragen kan worden of wel?

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:00

Ik heb gisteren voor het eerst met de micklem gereden, wat voor verschil een hoofdstelletje kan maken zeg, niet normaal :oo

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:49

pol013 schreef:
Die heeft best veel verstel mogelijkheden zo te zien. Denk alleen dat hij niet alla een micklim gedragen kan worden of wel?

Daar ga ik vanavond achter komen ;-). Het is voor een 3 jarige fjord, in eerste instantie wilde ik voor hem ook gewoon een Micklem, maar ik vond de leerkwaliteit dermate achteruit gegaan dat ik teleurgesteld op zoek ben gegaan naar iets anders.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:56

Ik ben ook benieuwd naar de fairfield op foto!

Risico_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 20:40

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb ook de chester van hooks ook gisteren binnen gehad, was ook verrast om de kwaliteit gaaf hoofdstel! Vandaag ook even op mijn nieuwe paardje bekeken moet hem nog beter op maat zetten denk ik. Maar liep er al enorm fijn op! Zover ik kan zeggen zonder zadel ( mijn zadel paste niet, heb nieuw zadel besteld waar ik op wachten moet) zal morgen even een goede foto maken.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:34

Afbeelding
Afbeelding

En de bruine maat cob. Hij liep er even fijn mee weg als de micklem! Hij valt wel iets kleiner dan de SH van Micklem.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:56

Afbeelding

Ik ben echt super blij met mijn Beta vind hem zooo mooi!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:07

Zijn er al mensen met de ps of Sweden nirak?