Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Buitenzinnig schreef:Villa heeft er nog een prachtig cadeautje bij gekregen, de FRA Dandy (en de Barefoot Sevilla stijgbeugels)
[ Afbeelding ]
tjaakje schreef:In hoeverre kun je zelf bepalen of zo'n traploos verstelbare Deuber goed ligt op je paard? En hoe flexibel is die boom? Bij aanschaf zou ik natuurlijk sowieso een pasconsult aanvragen, maar hoe goed kun je daarna zelf bepalen of het zadel goed blijft liggen? Ik ben inmiddels redelijk ervaren met Barefoot zadels op verschillende paarden passen, maar Deubers zitten heel anders in elkaar natuurlijk. Ik heb nu een puber rondlopen die ik over een tijdje wil gaan beleren en waar ik dan een echt mooi goed western zadel op wil hebben. Ik heb de Startrekk al in m'n hoofd, maar misschien is een Deuber western ook wel iets?
hoefijzer schreef:Ik heb een deuber barok en flexibel is niet bijzonder flexi. Dus de boomvorm moet alsnog passen op jouw paard. Van de breedste tot de smalste stand veranderd niet alleen het kopijzer van vorm maar ook de vorm van voor naar achteren. Je kan dus wel een beetje variëren maar het is zeker geen one size fits all. Als basis moet de vorm van de boom passen bij de rug van jouw paard. Past het niet meer heb je de zelfde signalen als een normaal boomzadel.
Buitenzinnig schreef:hoefijzer schreef:Ik heb een deuber barok en flexibel is niet bijzonder flexi. Dus de boomvorm moet alsnog passen op jouw paard. Van de breedste tot de smalste stand veranderd niet alleen het kopijzer van vorm maar ook de vorm van voor naar achteren. Je kan dus wel een beetje variëren maar het is zeker geen one size fits all. Als basis moet de vorm van de boom passen bij de rug van jouw paard. Past het niet meer heb je de zelfde signalen als een normaal boomzadel.
Precies dat. Tijdens een pas consult zal het ook goed uitgelegd moeten worden aan je hoe je het zelf kunt blijven beoordelen. Er zijn ook nog wel handige tools voor om het te blijven controleren.
pmarena schreef:Ik vind zelf een westernsingel geen enkel probleem, maar gebruik dan het liefst 2 off-billets zodat je vergelijkbaar als met een Engelse singel aan kan singelen. Dan heb je zeg maar gewoon aan beide kanten 1 korte, brede riem in plaats van zo'n lange riem waar je iets mee moet
Barefoot heeft er ook een 2e variant van met een elastisch stukje er tussen, ook wel leuk.
Buitenzinnig schreef:hoefijzer schreef:Ik heb een deuber barok en flexibel is niet bijzonder flexi. Dus de boomvorm moet alsnog passen op jouw paard. Van de breedste tot de smalste stand veranderd niet alleen het kopijzer van vorm maar ook de vorm van voor naar achteren. Je kan dus wel een beetje variëren maar het is zeker geen one size fits all. Als basis moet de vorm van de boom passen bij de rug van jouw paard. Past het niet meer heb je de zelfde signalen als een normaal boomzadel.
Precies dat. Tijdens een pas consult zal het ook goed uitgelegd moeten worden aan je hoe je het zelf kunt blijven beoordelen. Er zijn ook nog wel handige tools voor om het te blijven controleren.