Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:34

Oeps haha

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:51

Mijn Marine Loire is binnen <3 Wel een beetje verrast over de kleur :') Ik dacht dat het echt blauw was, heb hem ook in het echt in de winkel gezien en vond hem toen wel echt heel blauw.

Haal mijn dekje uit de verpakking en die is veel groener dan ik hem in gedachten had. Kaartje zegt wel Marine. Vind hem wel heeeel mooi, maar niet wat ik verwacht had :Y)

ava_krause

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 16:13

Daphne__ schreef:
Mijn Marine Loire is binnen <3 Wel een beetje verrast over de kleur :') Ik dacht dat het echt blauw was, heb hem ook in het echt in de winkel gezien en vond hem toen wel echt heel blauw.

Haal mijn dekje uit de verpakking en die is veel groener dan ik hem in gedachten had. Kaartje zegt wel Marine. Vind hem wel heeeel mooi, maar niet wat ik verwacht had :Y)

Is het dan niet per ongeluk de peacock? ;)

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 16:34

Ik moest nog een roskam, heb ook gelijk maar de Rhone Petrol besteld om tot t gratis verzenden te komen. :')
Best een prima deal op Agradi!

Een vriendin van mij heeft de Loire Marine op haar vos, vind t op hem wel echt blauw (en mooi).

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 16:50

Hier net het fig vest voor mijn verjaardagsbonnen gehaald. Heb het dekje al, vind het zo'n mooie kleur <3 Heb ook nog met de baselayer en de warme trui in mijn handen gestaan, maar denk dat ik het vest het meeste draag.

De marine is wel een heel gave kleur, die staat nog op de wishlist. :j

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 17:53

ik heb sinds een paar maanden de lemieux regendeken. super fijne deken en pasvorm ik loop alleen tegen het volgende aan , ik heb nu 4 x gehad dat mijn paard vastzit aan het hooinet , volgens mij komt het omdat de gespen aan de voorkant van de deken iet wat meer naar buiten staan dan de andere dekens.

zijn er meer die dit probleem hebben ? ik overweeg om toch weer mn horseware deken op te doen wand met die deken heb ik dit nog nooit gehad en ben er toch niet helemaal gerust op :(
baal er wel van wand het is een super deken veder |(

Afbeelding

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 18:26

Calimero_ schreef:
Iemand een idee of de kleur hazelnoot van Kramer bij de Mink van LeMieux past? Of andere betaalbare kleding opties bij de Mink dekjes?

Niemand?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 18:57

ava_krause schreef:
Daphne__ schreef:

Is het dan niet per ongeluk de peacock? ;)

Nou, toen ik hem uit de verpakking haalde, was dat wel het eerste wat ik dacht. Maar hij is nieuw van de Hypostore en ook op het kaartje staat gewoon Marine.. M'n moeder en zus zeiden allebei ook meteen, je had toch een blauwe gekocht? :+

Denk dat het erg aan het licht ligt... Want ik dacht, zal een foto maken, dan kan ik het laten zien. Maar op de foto zie ik hem wel blauw. Zelfs toen ik m'n mobiel boven het dekje hield voor de foto, zag ik op het scherm blauw en in het echt een heel andere kleur. Bovenste foto komt het meest overeen vind ik.
Afbeelding
Afbeelding

Wel anders dan hoe hij op internet staat;
Afbeelding
Dit was ook echt wat ik dacht gezien te hebben in de winkel, zo'n echte duidelijk blauwe kleur... Maargoed, dat zal ook wel weer komen door het licht. Achja, vind hem supergaaf, dus erg is het niet.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 19:09

lotte002 schreef:
ik heb sinds een paar maanden de lemieux regendeken. super fijne deken en pasvorm ik loop alleen tegen het volgende aan , ik heb nu 4 x gehad dat mijn paard vastzit aan het hooinet , volgens mij komt het omdat de gespen aan de voorkant van de deken iet wat meer naar buiten staan dan de andere dekens.

zijn er meer die dit probleem hebben ? ik overweeg om toch weer mn horseware deken op te doen wand met die deken heb ik dit nog nooit gehad en ben er toch niet helemaal gerust op :(
[ [url=m/G4xyLl.jpg]Afbeelding[/url] ]

*steekt vinger op* mijn puppy heeft 1x met de voorkant van z'n deken aan z'n hooinet vast gezeten. Het hooinet zat ook heel elegant eerst over z'n hoofd gedrapeerd en daarna vast aan de voorste sluiting.
Ik gebruik nu z'n hooinet niet meer, dat scheelt me werk en er is geen risico meer van vast zitten.
Dacht dat mijn ruin de enige was die dit had verzonnen, dit is echt wat voor hem namelijk. Maar blijkbaar zijn er meer met deze truc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 20:02

Ik hoor dit vaker ja met die deken!

Moet zelf nog een nieuwe luchtige regendeken voor mij ook een reden deze niet te kopen. Heb al meerdere verhalen gelezen van dat paarden vast zaten in hun hooinet met de lemieux deken.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 20:05

Nadia schreef:
lotte002 schreef:

[ [url=m/G4xyLl.jpg]Afbeelding[/url] ]

*steekt vinger op* mijn puppy heeft 1x met de voorkant van z'n deken aan z'n hooinet vast gezeten. Het hooinet zat ook heel elegant eerst over z'n hoofd gedrapeerd en daarna vast aan de voorste sluiting.
Ik gebruik nu z'n hooinet niet meer, dat scheelt me werk en er is geen risico meer van vast zitten.
Dacht dat mijn ruin de enige was die dit had verzonnen, dit is echt wat voor hem namelijk. Maar blijkbaar zijn er meer met deze truc.

oh dat lijkt me echt helemaal eng -O- die van mij raakt helaas wel soort van in paniek dus ga morgen toch weer mn horseware met disc sluiting opdoen. het net hangt al hoog genoeg en zit de hele dag vol weghalen is voor mij geen optie, in de 2 jaar dat ze een deken opheeft is dit ook nog nooit gebeurt vandaar dat ik denk dat het aan de sluiting ligt waar ie in blijft hangen

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 20:12

Spenk schreef:
Ik hoor dit vaker ja met die deken!

Moet zelf nog een nieuwe luchtige regendeken voor mij ook een reden deze niet te kopen. Heb al meerdere verhalen gelezen van dat paarden vast zaten in hun hooinet met de lemieux deken.

zonde wand veder echt super deken maar als ik dit van te voren had geweten had ik hem ook niet gekocht. de sluiting lijkt ook iets naar buiten te wijzen dat is het probleem gok ik

waar het oranje randje omzit dat wijst iets veder als normaal naar buiten

Afbeelding

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 20:38

lotte002 schreef:
Nadia schreef:

oh dat lijkt me echt helemaal eng -O- die van mij raakt helaas wel soort van in paniek dus ga morgen toch weer mn horseware met disc sluiting opdoen. het net hangt al hoog genoeg en zit de hele dag vol weghalen is voor mij geen optie, in de 2 jaar dat ze een deken opheeft is dit ook nog nooit gebeurt vandaar dat ik denk dat het aan de sluiting ligt waar ie in blijft hangen

Bij mij was dit de eerste keer en heeft hij waarschijnlijk maar een paar minuten zo gestaan. M'n juf liep langs en zag hem zo staan, gelukkig komt het woord 'paniek' niet voor in z'n woordenboek maar hij krijgt voor de zekerheid toch maar gewoon z'n hooi op de grond.
Het is verder een hele fijne deken dus ik vind het wel jammer, maar veiligheid voor alles.

ava_krause

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 21:34

Ik zou het misschien melden bij LeMieux, dit lijkt een ontwerpfoutje waar niet lang genoeg over nagedacht is!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 21:36

Calimero_ schreef:
Calimero_ schreef:
Iemand een idee of de kleur hazelnoot van Kramer bij de Mink van LeMieux past? Of andere betaalbare kleding opties bij de Mink dekjes?

Niemand?

Misschien dat je hier een match kunt vinden?
[HAR] [FOTO] Mix & Match setjes voor paard en ruiter

Lekker verhaal met die dekens... Waarom hebben ze die gesloten in godsnaam naar buiten gebogen? Dat is toch vragen om problemen?

BranwenGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 21:39

lotte002 schreef:
Nadia schreef:

Bij mij was dit de eerste keer en heeft hij waarschijnlijk maar een paar minuten zo gestaan. M'n juf liep langs en zag hem zo staan, gelukkig komt het woord 'paniek' niet voor in z'n woordenboek maar hij krijgt voor de zekerheid toch maar gewoon z'n hooi op de grond.
Het is verder een hele fijne deken dus ik vind het wel jammer, maar veiligheid voor alles.[/quote]

Wat Ava zegt, lijkt me idd een goed idee om dit te melden bij Lemieux. Is zeker niet veilig zo. Gelukkig is het bij jullie wel goed gegaan!

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 22:17

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 22:50

Granoek schreef:
Figo88 schreef:
Misschien heb je er al een gevonden, maar bij Equiglow zijn de Rhone dekjes nu € 60,- :j

https://www.equiglow.nl/collections/opheffing?page=4

Nog niet gevonden maar daar ook geen petrol meer in dressuur helaas, toch bedankt!

Ik heb ze eventueel ook met 30% korting. :)

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 01:26

Mn kast moest een stukje verplaatst, net onder een balk door en dus even stukje leeggehaald, alle dekjes eruit dus maar op kleur gesorteerd en foto gemaakt. Heb alleen de mink niet.Afbeelding

Overigens is alles op kleur terug de kast in gegaan, netjes in dimpa tassen van de ikea :j

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 01:56

Gave collectie hierboven! :):)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 07:36

Maddy_Paola schreef:
Mn kast moest een stukje verplaatst, net onder een balk door en dus even stukje leeggehaald, alle dekjes eruit dus maar op kleur gesorteerd en foto gemaakt. Heb alleen de mink niet.[ [url=m/1xjMTN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Overigens is alles op kleur terug de kast in gegaan, netjes in dimpa tassen van de ikea :j

Wauw!!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 08:09

Maddy_Paola schreef:
Mn kast moest een stukje verplaatst, net onder een balk door en dus even stukje leeggehaald, alle dekjes eruit dus maar op kleur gesorteerd en foto gemaakt. Heb alleen de mink niet.[ [url=m/1xjMTN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Heel gaaf

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 08:10

Maddy_Paola schreef:

Wauw!

Ik twijfel of ik niet toch ook de Dijon Loire wil voor op mijn vosje. Mag van mijn man eigenlijk niks meer kopen :=

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 08:33

Maddy_Paola schreef:

Prachtig <3

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 09:45

Daphne__ schreef:
Nou, toen ik hem uit de verpakking haalde, was dat wel het eerste wat ik dacht. Maar hij is nieuw van de Hypostore en ook op het kaartje staat gewoon Marine.. M'n moeder en zus zeiden allebei ook meteen, je had toch een blauwe gekocht? :+

Denk dat het erg aan het licht ligt... Want ik dacht, zal een foto maken, dan kan ik het laten zien. Maar op de foto zie ik hem wel blauw. Zelfs toen ik m'n mobiel boven het dekje hield voor de foto, zag ik op het scherm blauw en in het echt een heel andere kleur. Bovenste foto komt het meest overeen vind ik.
[ [url=m/YiPknZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xDLMUE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wel anders dan hoe hij op internet staat;
[ Afbeelding ]
Dit was ook echt wat ik dacht gezien te hebben in de winkel, zo'n echte duidelijk blauwe kleur... Maargoed, dat zal ook wel weer komen door het licht. Achja, vind hem supergaaf, dus erg is het niet.

Wat op het kaartje staat zou ik niet 100% waarde aan hechten hoor. Op mijn Blue bell spectrum staat op het kaartje ook 'Ink Blue spectrum' :')

Probeer m ook te verkopen maar voel me net een oplichter door de foutieve informatie op het kaartje :+