[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:22

Hallo, wat vinden jullie kenners van deze combi? De singel zit niet helemaal netjes, maar dat komt denk ik van het snel-snel vastmaken.Afbeelding

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:54

Dit is zo'n freeride zadel toch? Ikzelf zou m niet op mijn paard leggen. Hooguit als barebackpad zonder beugels eraan. Als zadel is het te goedkoop en kan de drukverdeling volgens mij nooit goed zijn.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:22

Love_Mirra schreef:
Hallo, wat vinden jullie kenners van deze combi? De singel zit niet helemaal netjes, maar dat komt denk ik van het snel-snel vastmaken.[ [url=m/woZm9T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ga hier niet mee rijden. Mijn paard heeft anderhalf jaar met een slecht boomloos zadel gelopen en had veel last gekregen van zijn rug daarvoor (gelukkig geen last meer van doordat de osteopaat een paar keer is gekomen hiervoor).
Investeer beter in een goed boomloos zadel en zo kan je pony nog jaren mee.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 00:26

Oei, ok.
En kan iemand mij toevallig ook uitleggen wat er slecht aan is?

Heb een ook randol’s kunnen bezichtigen. Is dat een beter merk?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 00:38

Love_Mirra schreef:
Oei, ok.
En kan iemand mij toevallig ook uitleggen wat er slecht aan is?

Heb een ook randol’s kunnen bezichtigen. Is dat een beter merk?

Niet echt, maar daar zijn de meningen over verdeeld - waarom laat je nit een boomloos passervice langskomen met meerdere merken, dan kan je bekijken wat het beste bij jullie past.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 00:40

Nou, dat heb ik nu net zojuist gedaan..

Ik ken er niet voldoende van en ga dan niet zelf liggen aanmodderen. Net om dit te voorkomen eigenlijk

Edit: persoon in kwestie vond het een goede combi. Zitten heavy duty inlages in de pad. En het is gepast met een andere singel, vandaar dat op de foto de singel maar snel-snel eraan is gehangen

Daphneeeej

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 06:49

Deze kunstof boomloze zadeltjs zijn platte pannekoekjes met een slechte beugelophanging. Bij een vriendin van me sneed de beugelophanging helemaal door de stof heen en het paard had drukkingen op de schoft gekregen. ook is er weinig schoftvrijheid in deze zadeltjes. Ook zit er niks drukverdelends in dit zadeltje om te helpen dat de druk beter verdeelt word. Alles komt dan neer op je pad met inlages. Wel fijn dat je er dan iig Heavy duty inlages in hebt zitten.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:04

Love_Mirra schreef:
Nou, dat heb ik nu net zojuist gedaan..

Ik ken er niet voldoende van en ga dan niet zelf liggen aanmodderen. Net om dit te voorkomen eigenlijk

Edit: persoon in kwestie vond het een goede combi. Zitten heavy duty inlages in de pad. En het is gepast met een andere singel, vandaar dat op de foto de singel maar snel-snel eraan is gehangen

Jeetje, dan ben ik heel benieuwd wie dit is geweest. Ik heb dit zadel eens vast gehad maar dit is echt 3x niks. Als een zadel passervice tegen mij zou zeggen dat dit prima is, dan kwam ie er bij mij niet meer in hoor :oo

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:49

Ik heb ooit 2 seconden op een dergelijk zadel gezeten, op de bok welliswaar, niet op een paard.
Voelde zelf meerder "harde" delen, volgens mij van de ophanging en kopijzer.
Het is een licht zadel, maar als ik de delen zelf kan voelen, gaat het never op en paard komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:56

Dat is meer een natte krant dan een zadel..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:58

Ik denk dat je het meer moet zien als een barebackpad qua drukverdeling. Prima om te gebruiken zonder beugels maar met beugels erg tricky!

Ook ik ben erg benieuwd wie je hebt laten komen, de dame van boomlooszadelpasservice.nl ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:58

Als het een ronde Haflinger betreft waarbij de ruggengraat wat verzonken ligt, dan kan ik me eigenlijk best voorstellen dat zo'n zadeltje best te doen moet zijn, hij lijkt ook best aardig te liggen :) En dan voor de zekerheid HD inlages er onder is een goede keuze.

Alleen het gaat niet alleen om de vorm / ligging maar ook om de kwaliteit van het zadel en die is zo vanachter de laptop niet goed te beoordelen. Over het algemeen zijn dit type zadel geen hoogstandjes in ieder geval :=

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 08:28

Gisteren is het gelukt om de afspraak met Kitty door te laten gaan. En de trekker ligt goed. Dus nu kunnen we lekker kilometers gaan maken!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 08:44

Ah daar is de cutting-Haf weer :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:52

Phoe die goedkope zadels zijn echt slecht in elkaar gezet hoor..Dit is ongeveer het slechtste wat je kopen kan..

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:01

pmarena schreef:
Als het een ronde Haflinger betreft waarbij de ruggengraat wat verzonken ligt, dan kan ik me eigenlijk best voorstellen dat zo'n zadeltje best te doen moet zijn, hij lijkt ook best aardig te liggen :) En dan voor de zekerheid HD inlages er onder is een goede keuze.

Alleen het gaat niet alleen om de vorm / ligging maar ook om de kwaliteit van het zadel en die is zo vanachter de laptop niet goed te beoordelen. Over het algemeen zijn dit type zadel geen hoogstandjes in ieder geval :=

Het is inderdaad een haflinger zonder schoft en met verzonken ruggengraat.

Dat hij snel er lelijk gaat uitzien is niet zo erg. Maar naar aanleiding van al jullie reacties durf ik het niet meer opleggen.
Ik had hem vier dagen op proef, dus dan gaat hij zonder pardon weer terug.

Nee het is niet boomlooszadelpasservice.nl . Ik zit in
België namelijk. Zijn er aanraders qua passers? Dat ik niet opnieuw deze weg op ga ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:14

Love_Mirra schreef:
pmarena schreef:

Het is inderdaad een haflinger zonder schoft en met verzonken ruggengraat.

Dat hij snel er lelijk gaat uitzien is niet zo erg. Maar naar aanleiding van al jullie reacties durf ik het niet meer opleggen.
Ik had hem vier dagen op proef, dus dan gaat hij zonder pardon weer terug.

Nee het is niet boomlooszadelpasservice.nl . Ik zit in
België namelijk. Zijn er aanraders qua passers? Dat ik niet opnieuw deze weg op ga ;)

Er zijn passers uit Nederland die tot in België rijden... ik weet er geen in België, maar wat jij kunt en wil aanschaffen hangt mogelijk ook van je budget af? Soms is een goede gebruikte beter dan een nieuwe van treurige kwaliteit..... Dus zet even voor jezelf op een rijtje wat je wil spenderen aan een zadel, hoe vaak je het gaat gebruiken, welk type je het meest aanspreekt... er zijn ook hele goede "barebackpad" te koop waar je prima dagelijks een leuk wandelritje mee kunt maken, maar waar je niet mee mag starten op een wedstrijd. Vuistregel is wel dat "goedkoop meestal duurkoop" is (oftewel, zadel kost niets, maar de dierenarts en fysio die je na gebruik van dergelijke zadel nodig hebt, zijn wel heel kostbaar.... afgezien van de gezondheid van je paard)

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:32

Budget en nieuw maakt niet uit hier hoor :)
Het is inderdaad voor gewoon wandelritjes buiten, paardje is op actief pensioen.

Ik ken er niets van. Ik geloofde dit verhaal ook ;). Vandaar dat ik jullie aanraders voor passers vraag. Ik wil er niet weer inlopen haha

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:41

Love_Mirra schreef:
Het is inderdaad voor gewoon wandelritjes buiten, paardje is op actief pensioen.

Ik ken er niets van. Ik geloofde dit verhaal ook ;). Vandaar dat ik jullie aanraders voor passers vraag. Ik wil er niet weer inlopen haha

Leni Meerts komt met o.a. Barefoot zadels geloof ik van Belgie? Elvira Noot geloof ik ook met diverse merken?

Verder heeft Ingrid Valvekens Ghost zadels in Belgie.
Allemaal gerenommeerde merken - wat bij jou en jouw paardje past is een kwestie van proberen, maar merken als Barefoot, Ghost, Startrekk, Freemax, Hidalgo zijn bijv bewezen merken...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:53

Skippy01 schreef:
Love_Mirra schreef:

Leni Meerts komt met o.a. Barefoot zadels geloof ik van Belgie? Elvira Noot geloof ik ook met diverse merken?

Verder heeft Ingrid Valvekens Ghost zadels in Belgie.
Allemaal gerenommeerde merken - wat bij jou en jouw paardje past is een kwestie van proberen, maar merken als Barefoot, Ghost, Startrekk, Freemax, Hidalgo zijn bijv bewezen merken...

Met Ghost, barefoot,Hidalgo,startrekk,deuber en zaldi kom ik tot aan België passen.

Wil je alleen Ghost kan ik je Ingrid Valvekens aanraden.
Wil je meer richting freemax, Easytrek en andere western modellen kan je contact opnemen met boomlooszadelpasservice.nl

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:45

Ik kom ook even meelezen in deze topic.
Heb mijn barefoot Cherokee net verkocht, ik kon niet wennen aan de zit daarvan.
Ga morgen kijken bij een Arizona .

Heb op meerdere boomloze zadels gezeten, cheyenne, trekker, startrekk en Arizona en nevada.
Vindt zelf nevada erg mooi maar voor mijn fjorden iets te groot.

Ben benieuwd naar de nevada , alleen western singel niet gewend.
Maar daar zag ik in dit topic ook al een oplossing voor

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:37

Ik vind zelf een westernsingel geen enkel probleem, maar gebruik dan het liefst 2 off-billets zodat je vergelijkbaar als met een Engelse singel aan kan singelen. Dan heb je zeg maar gewoon aan beide kanten 1 korte, brede riem in plaats van zo'n lange riem waar je iets mee moet :)

Barefoot heeft er ook een 2e variant van met een elastisch stukje er tussen, ook wel leuk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:54

@pmarena: probleem is dat die off-billets (iig de betere) van dubbel- of zeer dik leer zijn en dat is verre van simpel aansingelen. Ook áls eenmaal de gaten wat gaan lubberen of uitscheuren kunj je meteen niets meer, terwijl je een gewone tiestrap nog korter kunt maken en dan weer nieuw gaatjes tot je beschikking hebt.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:59

pmarena schreef:
Ik vind zelf een westernsingel geen enkel probleem, maar gebruik dan het liefst 2 off-billets zodat je vergelijkbaar als met een Engelse singel aan kan singelen. Dan heb je zeg maar gewoon aan beide kanten 1 korte, brede riem in plaats van zo'n lange riem waar je iets mee moet :)

Barefoot heeft er ook een 2e variant van met een elastisch stukje er tussen, ook wel leuk.

Ik dacht dat dit makkelijk(er) zou zijn, maar daar ben ik van terug gekomen haha. -O-
Ik heb toen bij een westernshop een singel converter gekocht en een dressuur singel. Heerlijk!!! *\o/*

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:42

Villa heeft er nog een prachtig cadeautje bij gekregen, de FRA Dandy (en de Barefoot Sevilla stijgbeugels)

Afbeelding