[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:59

Afbeelding

(Let niet op het uiterlijk van mijn pony. 8-) )
Nou, na lang wachten heb ik eindelijk mijn Barefoot Soft Walk (maat 1) kunnen testen!
Is met een Grandeur dekje. Volgens de Barefoot site kun je het beste kunstlederen beugelriemen gebruiken bij een kunstlederen zadel, dus die daarom bijbesteld. Hier (nog) geen last van gepiep en gekraak gelukkig.

De foto is van na het rijden. Toen ik aan het opzadelen was, had ik echt het 'torentje-idee' en ik was ervan overtuigd dat het zou gaan schuiven. Maar daar was gelukkig niks van waar! Ik ben als test zonder krukje opgestapt en het zadel bleef keurig liggen. Ook tijdens het rijden geen last van geschuif. In stap voel ik het achterboogje iets tegen mijn billen aan, maar dat is niet vervelend. Met het lichtrijden voelde ik de dijblokken, maar ook totaal niet onprettig. Al met al heel geslaagd dus! :)

Ik had hiervoor een VPS loze Cheyenne, dus pony en ik waren al wel boomloos gewend.

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:11

Zit het veel anders dan cheyenne?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:13

Lastig om antwoord op te geven, aangezien ik eerst dus een Cheyenne zonder VPS had en dit een splinternieuw zadel is wat dus nog ingereden moet worden, maar ik vond het geen wereld van verschil nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:16

Ja snap ik, is ook lastig altijd.
Was m’n benieuwd naar de blokken.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:24

Nou, ik wilde dit zadel hebben omdat ik wel wat ondersteuning miste bij mijn oude Cheyenne. Ik heb ook het idee dat ik mijn benen stiller kan houden bij dit zadel (ook omdat de drytex wat stroever is dan leer) en ik voel dus zeker de fijne ondersteuning van de blokken. Ik was al veel eerder gevallen voor de Barefoot Happy Valley / Lazy Mountain ivm de blokken, maar ik durfde deze niet aan te schaffen omdat ik bang was dat deze te lang zou zijn voor mijn pony (pony is maar 1.37 hoog en heeft een korte rug). Dus toen deze op de markt kwam heb ik mijn kans gepakt. :) Ik had hem nog wel willen testen, maar er zijn nog geen testzadels beschikbaar. Dus de gok maar genomen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:35

Fijn dat de testrit goed verliep +:)+ Hij ligt wel wat ver naar voren, maar dat zal door het buikje komen :)

Op zich kan je op een DryTex zadel ook prima Softlederen beugelriemen gebruiken, vooral de Mono T vind ik zelf erg fijn omdat die super makkelijk te verstellen zijn en zo weinig mogelijk materiaal onder je been èn ze zijn heel zacht voor je zadel +:)+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:15

Hier had ik dat ook vroeger dat piepen met drytex tegen drytex maar ze toch altijd zo gehouden. Werd wat minder op de duur en raakte er aan gewend.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:40

Vandaag mijn trekker op mijn haflinger geprobeerd voor de 1e keer.
Na de foto heb ik hem iets krapper gemaakt.
Ik vond het heerlijk zitten.
Morgen komt Kitty bij ons op stal en hoop ik dat ik het red met mijn werk zodat zij het kan beoordelen.

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:04

Ik blijf het wonderlijk vinden dat mensen die kniewrongen niet in de weg vinden zitten met dit model Trekker :=

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:42

pmarena schreef:
Fijn dat de testrit goed verliep +:)+ Hij ligt wel wat ver naar voren, maar dat zal door het buikje komen :)

Op zich kan je op een DryTex zadel ook prima Softlederen beugelriemen gebruiken, vooral de Mono T vind ik zelf erg fijn omdat die super makkelijk te verstellen zijn en zo weinig mogelijk materiaal onder je been èn ze zijn heel zacht voor je zadel +:)+

Buikje? Moddervet zul je bedoelen. :')
Softlederen beugelriemen had ook nog gekund ja, maar ik had alleen gewoon lederen beugelriemen liggen. Ik vind de beugels trouwens ook erg fijn!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:59

pmarena schreef:
Ik blijf het wonderlijk vinden dat mensen die kniewrongen niet in de weg vinden zitten met dit model Trekker :=

Ik hoefde er niet eens aan te wennen. Mijn been ligt er mooi achter. Terwijl ik geen wrongen gewend ben met mijn Arizona nut.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:14

dorientjuh schreef:
Nou, ik wilde dit zadel hebben omdat ik wel wat ondersteuning miste bij mijn oude Cheyenne. Ik heb ook het idee dat ik mijn benen stiller kan houden bij dit zadel (ook omdat de drytex wat stroever is dan leer) en ik voel dus zeker de fijne ondersteuning van de blokken. Ik was al veel eerder gevallen voor de Barefoot Happy Valley / Lazy Mountain ivm de blokken, maar ik durfde deze niet aan te schaffen omdat ik bang was dat deze te lang zou zijn voor mijn pony (pony is maar 1.37 hoog en heeft een korte rug). Dus toen deze op de markt kwam heb ik mijn kans gepakt. :) Ik had hem nog wel willen testen, maar er zijn nog geen testzadels beschikbaar. Dus de gok maar genomen.

Ja hoor, ik heb hem als testzadel. Weliswaar in maat 2.

Ziet er goed uit!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:28

pmarena schreef:

Pokkedingen zijn het - maar dat is altijd persoonlijk :o

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:41

Welke pads vinden jullie het prettigst, met wol of juist sympanova? Ik wil een nieuwe pad aanschaffen en vind beide soorten voor- en nadelen hebben haha. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:59

Ik ga voor wol. Sympanova sloopte hier de hele vacht.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:14

Wol vierkies ik boven sympanova. Echter blijft mijn voorkeur bij gewoon katoen/stoffen onderkant. Ik had vroeger een grandeur pad met inlages waar de onderkant van katoen was en de bovenkant een deel antislip/rubber had waar het zadel op ligt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:16

Sympanova wil ik hier ook niet, dat trekt de haren uit mijn paard, wordt erg narrig van.
Wol of goede kwaliteit fleece.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:00

Hier grote voorkeur voor de Christ pads :)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:21

Yep hier ook christ!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:51

Maar dat is voornamelijk omdat ik zelf geen rij-ervaring heb met Kifra hoor, die was er nog niet tijdens onze hoogtij-dagen :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:16

ik heb ook 2 christ roundskirt pads super fijne dingen.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:25

Kifra bevalt ook erg goed overigens

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:00

Ik zweer bij Skito :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:59

Dan ga ik toch voor wol als ik het zo hoor! :)

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:21

Ik ga juist voor Sympanova. Op de ronde Belgen die ik rij blijft het zadel met een pad met sympanova een stuk beter liggen dan met wol. Hier heeft geen enkel paard tot nu toe last gehad van afgeschuurde haren of irritatie door de pad.