voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:33

Heb eens wat geduld zeg :)* .

Goedkoop is duurkoop ga voor een goed aageschreven merk want bij de goedkope merken zijn het veel al namaaks van (bijvoorbeeld barefoot) die niet op punt staan.

Shirley

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:49

Het belangrijkste is dat het past, voor zowel je paard als voor jezelf ... natuurlijk is de prijs ook belangrijk, maar dat moet niet hetgeen zijn waar je het eerste naar kijkt ;)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:55

hetlevenwint schreef:
Heb eens wat geduld zeg :)* .

Goedkoop is duurkoop ga voor een goed aageschreven merk want bij de goedkope merken zijn het veel al namaaks van (bijvoorbeeld barefoot) die niet op punt staan.

is barefoot niet ook namaak? :P

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:56

Barefoot namaak? :oo

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:05

Als je zo gaat redeneren is alles namaak :P

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:01

Weet iemand hier mischien of er lengte verschil zit in de standaard fenders van barefoot en de fenders die bij de arizona nut zitten. Voor mijn gevoel zit ik een beetje in stoelzit, nu is dit voor stapritjes niet zo erg maar het is de bedoeling dat het zadel met de tijd ook op mijn jonge pony komt te liggen waarmee ik toch wat serieuzer aan het werk wil.
Ik heb in de fenders van de nut al extra gaatjes gemaakt maar langer als dit kunnen ze echt niet helaas.

Afbeelding

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 15:00

goedkoop zijn de zadels van komkommers, helemaal nu in de komkommertijd.
voor 300 euro zou je een redelijk tweedehandsje op de kop kunnen tikken.

@diva, ik heb geen idee, maar je paard vind ik wel leuk :D

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 15:26

Is er hier toevallig iemand die de notting hill limited edition heeft besteld. Ben erg benieuwd hoe dat zadel zit. Heb je hem zelf toevallig al uitgeprobeerd pmarena?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 15:36

DJ: ik vind je inderdaad erg in stoelzit zitten.... je fenders zouden sowieso wat langer mogen ja, en ze lijken ook vrij ver naar voren op het zadel te zitten?

Er zijn wel 2 verschillende maten fenders, maar dat zijn zeg maar maat 1 fenders die bij maat 1 zadels geleverd worden, en maat 2 fenders bij maat 2 zadels.

Die horen echt bij elkaar en ik kan ze in principe ook niet los bestellen, het is geen los artikel.

Uudje: Equixantos (maat 1) en Hofstede Twekkelo (maat 2) zijn de enigen die tot nu toe de Notting Hill besteld hebben. Ik ga hem in principe ook niet op voorraad houden, op de website heb ik aangegeven dat het een Limited Edition is (op=op) dus mensen kunnen hem nog bestellen zolang ze er nog zijn bij Barefoot.

Ik heb er zelf niet mee gereden en ga dat ook niet doen, ik heb er geen behoefte aan, hou niet van zadels met kniewrongen :P

Ze zijn wel echt serieus stevig hoor, ik ben wel benieuwd hoe mensen dat ervaren.

Zeg maar het verschil tussen een Barefoot met kussentjes en die met VPS, is nu vergelijkbaar tussen de zadels met VPS en deze met triple-VPS....

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 15:46

@minikatje dankje :D

Hmm dan word het toch een stuk van mijn benen af laten zagen ben ik bang. Beugelriem ophanging kan idd mischien wat naar achter, morgen maar eens proberen! De fenders kunnen nu gewoon niet langer heb er al extra gaatjes in gemaakt en meer passen er niet bij helaas.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:19

@ pmarena, poeh dan is ie wel erg stug. Kun je haast net zo goed een boomzadel nemen. Maar blijf hem wel erg mooi vinden. Zal eens een berichtje naar Mirjam sturen, eens kijken of zij er misschien wel mee gaat rijden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:21

Ik denk eigenlijk niet dat dat lekker rijdt, als je met korte beugels de boel wat naar achteren zet, dan gaat de boel waarschijnlijk nogal onder spanning staan in je heupen enzo. Zou het geen optie kunnen zijn om een stukje aan de bovenkant ertussen te laten zetten...? :)

De Notting Hill is ook weer geen boomzadel hoor :P

Je kunt hem aardig vergelijken met de stuggere "boomloze" zadels die wat meer op boomzadels lijken qua looks, die zijn ook wat stugger opgebouwd en moeilijker te buigen.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:26

Bedoelde het ook bij wijze van spreken :) Oke dan heb ik qua stugge inderdaad een beetje een idee. Heb miriam een bericht gestuurd, dus ben benieuwd.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:50

Ik heb nu sinds 2 of 3 weken een lexington en heb er helaas een beetje spijt van :(

Ik hoop dat ik hem kan omruilen voor een ander type.

Ik kom vaak tegen de pommel aan maar kan ook zijn dat deze te hoog op mijn paard ligt, maar toch. Ook last van vermoeide benen (al zou dat wel wennen zijn maar had ik in torsion niet echt)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:18

Maritje1991 schreef:
Ik heb nu sinds 2 of 3 weken een lexington en heb er helaas een beetje spijt van :(

Ik hoop dat ik hem kan omruilen voor een ander type.

Ik kom vaak tegen de pommel aan maar kan ook zijn dat deze te hoog op mijn paard ligt, maar toch. Ook last van vermoeide benen (al zou dat wel wennen zijn maar had ik in torsion niet echt)

Heb je gelijk een nieuwe genomen of eerst een testzadel? Wel jammer of misschien wennen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:18

Ik heb 2e hands op aanraden van iemand.

Ja misschien wennen maar het doet echt zeer -O-

Ik zal eerst wel juiste maat pommel proberen.. Misschien dat ik door een tuigmaker de cantle open laat maken en wat vulling er uit zodat de cantel minder hoog wordt. Dan heb ik meer zitruimte.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:22

Maritje1991 schreef:
Ik heb 2e hands op aanraden van iemand.

Ja misschien wennen maar het doet echt zeer -O-

Ik zal eerst wel juiste maat pommel proberen.. Misschien dat ik door een tuigmaker de cantle open laat maken en wat vulling er uit zodat de cantel minder hoog wordt. Dan heb ik meer zitruimte.

Klinkt als een te kleine maat voor je billen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:57

Ja is bizar, ik heb maat 36!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:15

Balen zeg -O-

Heb je lange bovenbenen soms? Of zit je met vrij korte beugels?
(niet toevallig een fotootje voor de beeldvorming? :) )

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:21

Ik heb met beide geprobeerd.

Anders krijg ik last van mijn rug.

Maar ja in theorie moeten je beugels ook niet lang maar moet je lange benen krijgen door ze lang te maken vanuit bekken en daar heb ik wel wat moeite mee. Ik ga ze wel proberen wat naar achter te leggen maar ik baal echt. Voor het eerst een zadel wel goed ligt op pony

Ik heb niet echt een foto want ik ga altijd alleen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:23

Ik ben er nog steeds niet over uit of de freeform het nu is voor ons of niet.

Foto voor het rijden
Afbeelding

foto van na het rijden (zelf niet zo fit dus een kwartier gestapt)
Afbeelding

Op de foto van voor het rijden ligt het echt extreem achterover. Op de foto van na het rijden ligt het een heel stuk beter, maar nog niet 100%. Zie ook het verschil in hoe/waar de beugelriemen hangen.

Zou dit dan toch een kwestie van inzakken zijn?
Voor het rijden heb ik de zitting wel los gehad (om de plaats van de beugelriemen aan te passen) en weer opnieuw er op gezet, dus de zitting zit er daar wel relatief los op.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-13 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:27

Ik weet dat mijn zadels echt extreem gezakt zijn maar kan het bij jou niet beoordelen natuurlijk...zo schuin hebben ze bij mij nooit gelegen.
Ligt het zadel niet te ver naar voren?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:31

Sowieso blijf ik vinden dat de singel erg dicht achter de elleboog ligt...het is echt een plaatje van een te ver naar voren liggend zadel dat te veel op de schoft ligt en daardoor erg bergopwaarts ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:38

Het zadel ligt op de foto overigens nog wel net achter de schouder, al is het inderdaad geen 3 vingers.

Ik zou het ook liever wat meer naar achteren zien, maar hoe ga ik dat bereiken. Ponylief heeft nu eenmaal een puntbuik, óók als hij wel op gewicht is blijft dat zo. Hierdoor schuift de singel bij alle zadels/bbps naar voren, en komt het zadel dus ook te liggen waar het nu ligt.

Ik snap de opmerkingen dus prima, maar wat ga ik hier aan doen?

Qua hoe ponylief er onder loopt is dit namelijk wel een van de betere zadels die ik geprobeerd heb, dus ik wil ook niet zomaar opgeven als er nog opties zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:41

Tja enige fatsoenlijke optie voor zulke ponybuikjes :P is volgens mij toch een extreem gevormde singel zodat de gespen een stuk verder naar achteren komen te liggen.

Of een zadel waarbij de stoten ene stukje verder naar voren zitten, maar dat zit vaak toch ook weer niet zo mooi omdat de achterkant dan al snel gaat klapperen.