[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:36

Ik vraag me nu serieus af hoe erg die kleren dan wel niet moeten zijn :D
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 31-03-18 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:02

:') :') dat zal een mysterie blijven haha

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:50

Jets schreef:
Ik vind hem liggen alsof hij er op hoort :D

Jets schreef:
Die fenders met kniewrongen vind ik altijd al zo gek, vind het er ook heel raar uitzien :=

Vandaag voor het eerst op de nieuwe fjord gereden, heb een Cherokee te leen van m'n huisbaas. Hoe vinden jullie die ie ligt? Ze heeft een hele andere rug dan m'n andere fjord, meer ingezakt.

[ [url=m/eTZaA9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tPkTtg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pZ6FWK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Tkcr33.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou dat is mooi! Dan kunnen we de buik eraf gaan trainen :j Zit nu een xxl pommel in, zo begon ik ook bij Winnie, die heeft nu maat M :D

Mocht iemand een Cherokee maat 2 te koop hebben, let me know! Ik ga zelf de Barefoot Atlanta maat 2 weg doen.[/quote]

https://www.bokt.nl/markt/ad/468739/bar ... vps-maat-2

Is niet van mij, maar zag hem staan ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:51

Marocje, als ik lees waar je de halfpad voor wil gebruiken
Heb je een halfpad met inlagevlakken nodig

Halfpad is op zich gewoon een pad die alleen onder de kussens bovenop de rug ligt
Dus daar kun je idd van alles onder scharen,

Maar wat voor pads heb je tot nu toe geprobeerd?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:53

Die fenders met kniewrongen vind ik altijd al zo gek, vind het er ook heel raar uitzien :=

Vandaag voor het eerst op de nieuwe fjord gereden, heb een Cherokee te leen van m'n huisbaas. Hoe vinden jullie die ie ligt? Ze heeft een hele andere rug dan m'n andere fjord, meer ingezakt.

[/quote][/quote]

Nou dat is mooi! Dan kunnen we de buik eraf gaan trainen :j Zit nu een xxl pommel in, zo begon ik ook bij Winnie, die heeft nu maat M :D

Mocht iemand een Cherokee maat 2 te koop hebben, let me know! Ik ga zelf de Barefoot Atlanta maat 2 weg doen.[/quote]

Is niet van mij, maar zag hem staan ;)[/quote]

Jaa thanks! Ik zag hem vanochtend al staan dus direct pb gedaan, maar nog geen reactie. Hoop dat ik hem over kan nemen :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:49

Ohhhh, dat verklaart mijn denkfout Sonja_vR! Ik dacht dat een halfpad voor boomloos was, zodat je dus een ander dekje eronder kan doen. Maar dan gebruik je dus een halfpad met inlagen.
Nee, dan is die gelpad dus idd niet wat ik nodig heb. Ik heb een Ghost, en gebruik een pad met schaapswollen onderkant. Maar vind het teveel schuiven. Met alleen een (gewoon dik) dekje, liep ie prima. Maar dan heb je minder ruggengraat vrijheid natuurlijk.

Dat wordt weer even verder puzzelen. Dinsdag stap ik weer op na ruim een maand..

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 10:06

Jets schreef:

[/quote]

Is niet van mij, maar zag hem staan ;)[/quote]

Jaa thanks! Ik zag hem vanochtend al staan dus direct pb gedaan, maar nog geen reactie. Hoop dat ik hem over kan nemen :D[/quote]

Wil je mij meer info doen ovwr de atlanta als je hem weg doet? :)

Jets

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 10:21

De Atlanta heb ik gister binnen een dag verkocht, dus die is helaas niet meer beschikbaar, sorry := Heb de Cherokee van de link gekocht dus ben helemaal blij *\o/* Nu alleen mijn Trekker Classic nog verkopen :)

Is er iemand die ervaring heeft met de Barefoot Lexington op een Fjord of een kort rond paardje? Ik weet dat ze minder geschikt zijn voor korte ronde paardjes maar ben wel benieuwd :j Ik lees op de Barefoot site ook dat er twee types zijn, was dat in 2009 ook al zo? Of was er toen gewoon 1 type en welke was dit dan? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:24

Op de (typische bolle ergens tussen 1.40 en 1.45 hoge) Fjord hier lag hij prima, maar dat is echt een uitzondering.

Het enige verschil is dat er een Lexington met een breed of een smal gesneden zweetblad is. De laatste is een stuk minder lomp :)

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:19

Bij deze dan wat foto's van de Silverado op mijn bolletje. :+ Wat vinden jullie?
Hij lag vandaag veeeel stabieler en wipt zo goed als helemaal niet meer!
(Ik heb een heel tof hoofdstel maar hij lijkt wat last te hebben van zijn tanden dus heb snel een oud bitloos ding uit de kast getrokken, eerst naar de TA voordat er weer een bit in gaat).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*Ik ben er net via pb opgewezen dat de neusriem te laag zit en zal (als de TA deze week niet kan) de volgende keer wat anders pakken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:05

De pad is ook lang zat iig, die zou beter iets aan de achterkant meer kunnen uitsteken als zo van voren. De rest ziet er prima uit :)

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 23:40

Een vraagje: ik ga morgen kijken naar een Barefoot atlanta. Het is een model van 2008. Heeft dit model veel veranderingen ondergaan door de jaren?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:22

Roelke_ schreef:
Cowgirl schreef:
Iemand een idee hoelang het duurt voor je een nieuwe ghost zadel hebt ingezeten?

Ik heb vandaag voor het eerst op mijn nieuwe Firenze gezeten en wat viel het tegen ten opzichte van het testzadel.
Na 10 minuten ben ik afgestapt vanwege rugpijn. Nu ben ik al rugpatient en de test firenze zat voor mij echt super. Het enige zadel waar ik goed op kon zitten en waar mijn paard ook gelijk heel fijn onder liep.

Ik vond het inrijden echt snel gaan! De eerste keer vond ik de boel wat hard en stug maar na een paar keer rijden was dat weg. En ik rijd nog minder als jij èn heb een ghost met dubbel zweetblad ook nog. :-)

Maar idd kussens ff checken is een goeie!

Van de week heb ik weer gereden en ik zat nu al iets beter.
Ik heb , naar mijn idee, de kussens iets verplaatst, goed aangesingeld en mijn beugels een gaatje korter.
Wel glijd ik nog wat naar voren en moet ik er echt om denken achterin te gaan zitten.
Er is weer een beetje hoop dat dit goed komt.

Wel brugt mijn zadel iets...dat doen alle zadels op mijn fjord. Hij heeft net zo'n rug en bouw als de fjord op de vorige pagina (familie? :D )
Kan ik daar een speciale pad onder doen en welke?
Ik heb er nu even een normaal dressuur sjabrak onder maar dat is meer om de onderkant van het zadel netjes te houden.

Quro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:32

Ja dat bruggen doet mijn nieuwe cheyenne ook. Dat zal wel over gaan, maar voor nu was er een tip om twee gewone inlagen af te knippen en in het midden te doen zodat daar ook steun komt.Dat ga ik vanmiddag proberen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:30

Oryani schreef:
Een vraagje: ik ga morgen kijken naar een Barefoot atlanta. Het is een model van 2008. Heeft dit model veel veranderingen ondergaan door de jaren?

Bij alle Barefoots kan je in principe zeggen dat als ze VPS hebben en een verplaatsbare beugelophanging, dat er daarna geen enorme aanpassingen meer gedaan zijn :)

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:33

Licht bruggen hoeft niet verkeerd te zijn. Mijn paard bolt enorm op tijdens het werk, als ik de brug in stilstand opvul krijg ik rodeo tijdens het rijden, die vindt die ruimte juist fijn. Nooit alleen naar een zadel in stilstand kijken, ook niet boomloos.

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:06

vraagje, ik heb en just adjust gekocht voor mijn tinkermerrie maar krijg hem niet stabiel, zeker achterkant zadel schuift erg. Is merrie met weinig schoft, nog mager bespierd, lichtelijk overbouwd. op mijn andere ruin ligt hij muurvast, is wel bespierd en heeft meer schoft. Iemand aanpassingstips?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:22

dianaw33 schreef:
Licht bruggen hoeft niet verkeerd te zijn. Mijn paard bolt enorm op tijdens het werk, als ik de brug in stilstand opvul krijg ik rodeo tijdens het rijden, die vindt die ruimte juist fijn. Nooit alleen naar een zadel in stilstand kijken, ook niet boomloos.

En vergeet ruitergewicht niet, en het zadel is nog niet helemaal ingereden

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:26

pmarena schreef:
Oryani schreef:

Bij alle Barefoots kan je in principe zeggen dat als ze VPS hebben en een verplaatsbare beugelophanging, dat er daarna geen enorme aanpassingen meer gedaan zijn :)

Bedankt! Ik weet niet hoe het zit met de ophanging... Ben benieuwd :)

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:05

weet er iemand of je lederen beugelriemen mag gebruiken op een kunststof barefoot zadel? en zo ja welke soort van barefoot?

Quro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:33

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aangezien hij volgende week ook een Wintec wide krijgt met een 2x wide kopijzer, ging ik net toch even kijken of de L pommel goed is.
Wat denken jullie? Net aan, prima, of beter een XL?

Quro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:35

Waaslander schreef:
weet er iemand of je lederen beugelriemen mag gebruiken op een kunststof barefoot zadel? en zo ja welke soort van barefoot?

Lijkt me wel. En welke ligt aan de breedte van de D ringen waar jeze aan ophangt. Maar waarom neem je die niet ook in drytex?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:48

Ik heb ook beugelriemen van leer op mijn drytex. Mijn drytex beugelriemen kraken en piepen heel erg.

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:59

ja heb het zadel dus gekocht met de drytex riemen en het piept en kraakt zo erg dat zelfs mijn paard raar kijkt en ze zijn vreselijk stroef om aan te passen

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:00

de L pommel hierboven lijkt mooi te passen