Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Buitenzinnig schreef:Wat betreft het schuiven naar één kant, even in het algemeen. Voel eens kritisch hoe het paard loopt, of laat iemand mee kijken. Spoort het achterbeen mooi in het spoor van het voorbeen? Of zet je paard hem meer onder of buiten te massa (dus paard scheef?) Dat kan verklaren waarom je naar één kant zakt en daar moeilijk weer weg komt. Als het paard scheef blijft lopen, blijf je daar heen zakken.
Jildau schreef:Weet iemand hier of de heavy duty inlages samen kunnen met de memory foam inlages die in het HKM dekje zitten?
Runa schreef:Ik had ook last van een schuifend zadel (barefoot Arizona), voornamelijk als pony een draai maakte (die ik dus niet zag aankomen).
Ik heb toen een mohair koordsingel gekocht, van billy cook volgens mij. Sindsdien lag hij echt als een huis. Ik kon op- en afstappen, pony kon een drag van 180 graden maken en weggalloperen (waar gebeurd) en ik en het zadel bleven gewoon vastgeplakt op haar rug. Echt heel fijn!
En ik had er ook nog gewoon een lamsvel pad (van het merk Engel) eronder.
pmarena schreef:Jildau schreef:Weet iemand hier of de heavy duty inlages samen kunnen met de memory foam inlages die in het HKM dekje zitten?
Je kan ze natuurlijk samen gebruiken als je dat graag wilt en het in je pad past
Ik zou dan de memory foam onderop doen.
Maar zou dit zelf alleen doen als je echt nog wat meer (hoogte) wilt dan wat de HD zelf al te bieden hebben, want het wordt met meer inlages wel meer een torentje dus meer risico op schuiven
Loretteeee schreef:Nog een klein vraagje.. Ik rij altijd met zo'n leren zit in m'n rijbroek. En mijn zadel is bovenop van suède. Nu zie ik dat dit suède 'harder' slijt dan de rest, krijgt ook mooie prulletjes eraan.verder geen probleem, uiterlijk doet me niet super veel. Maar zou dit door mijn broek komen? Dat er teveel wrijving is ofzo? Heb er verder nog niks aan geprobeerd maar ik was toch hier al aan het typen en het kwam bij me op borrelen.
Jildau schreef:pmarena schreef:
Je kan ze natuurlijk samen gebruiken als je dat graag wilt en het in je pad past
Ik zou dan de memory foam onderop doen.
Maar zou dit zelf alleen doen als je echt nog wat meer (hoogte) wilt dan wat de HD zelf al te bieden hebben, want het wordt met meer inlages wel meer een torentje dus meer risico op schuiven
Bedankt voor je reactie! Dus dan zou eventueel de memory foam vervangen door HD ook een optie zijn? Zit met de hoge schoft van hem.
Bralindy schreef:Wat vinden jullie van een barefoot Atlanta? (Lilianne komt 1 april)
Moossie90 schreef:Ik haak even aan, met een vraag.
Inmiddels ben ik uit welk zadel het wordt, de barefoot London. Had er vroeger een op mijn oude paard en was super. De barrydale vind ik prachtig maar ik kan mijn benen niet kwijt, mijn dijbenen komen tegen de wrongen aan en dan kom je raar te zitten.
Nu mijn vraag; welke inlages? Vroeger had ik de wat nu de moosgummi inlages zijn. Maar ook de memoryfoam lijkt mij aantrekkelijk of toch de heavy duty?
Ik kan niet even testen aangezien paardlief nog niet ruitermak is. Anders had ik de ghost willen proberen. Wel is hij kogelrond, breed, en ik 1,85 m lang met 80 kg.
Mara2000 schreef:Vandaag mijn testzadel ontvangen, de Barefoot London. Hij ziet er een stuk groter uit dan ik gedacht had. Dus ik ben benieuwd of dat geen problemen geeft bij mijn iets overbouwde paard.
Morgen testen, spannend.
Vraag: er zijn 2 singels bijgeleverd. Ik heb zelf een Prolite dressuursingel. Wat is beter bij een Barefoot?
pmarena schreef:Bralindy schreef:Wat vinden jullie van een barefoot Atlanta? (Lilianne komt 1 april)
Atlanta is erg fijn, inderdaad vanwege die korte zijkanten waardoor je een stuk smaller zit dan met zadels met lange zweetbladen en helemaal als die dan ook nog kniewrongen hebben
Zeker met korte pootjes echt een aanrader. En hij ziet er ook stoer uit
Ligt er mooi op Dovish