[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 11:27

Niemand is op zoek naar een Hidalgo Venice Special of wel? Die van mij is nog steeds te koop en ik rijd nu maar zo min mogelijk en wil nieuwe zadels testen.. geldboom, waar ben je?! :$

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:03

_Deniise_ schreef:
Niemand is op zoek naar een Hidalgo Venice Special of wel? Die van mij is nog steeds te koop en ik rijd nu maar zo min mogelijk en wil nieuwe zadels testen.. geldboom, waar ben je?! :$

Nee, sorry :n . Ik ben aan het sparen voor een Strartrekk dressuur. 2e hands staat er wel een te koop maar die heb ik nét niet nodig (is net wat te klein). Het zal een nieuwe worden waarschijnlijk dus vandaar dat mijn Bf London ook al te koop staat.

Mayflower_

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:43

Het valt mij op dat boomloze zadels nog best moeilijk te verkopen zijn!
Ik heb helaas mijn Bob Marshall westernzadel te koop omdat hij erg schuift op mijn ronde Haflinger. Nu ben ik mij aan het oriënteren op een Barefoot Arizona of de nut-versie. Twijfel nog een beetje. :P

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:03

Zo, even een paar fotootjes plaatsen van mijn paard met de afdruk van zijn Grandeurpad (lamsvel) met 3mesh inlages en bovenop de 3mesh inlage een moosgummi inlage. Ik rijd hier nu zeker 3 weken mee en Zinook rijdt vele malen ontspannender. De afdrukken vind ik ook beter dan eerst. Eerder had hij best wel wat druk bij de pommel en met deze pad + inlages is de druk veel beter verdeeld. Ik ben ook zeer tevreden over deze combinatie.

Dat heeft me doen besluiten om nog een Grandeurpad met lamswollen onderkant en 3mesh inlages te bestellen (aanslag op mijn portomonee maar ja) en de Barefoot pads te gaan verkopen. Ik heb van de week nog even een Barefoot pad erop gelegd met de memoryfoam inlages en Zinook drukte helaas meteen bij de eerste stappen zijn rug weer weg. Een teken dat hij ergens last van heeft. Het kan de onderkant zijn van de pad (lamswol, kriebelig voor hem) of dat de inlages voor Zinook helaas niet goed genoeg drukverdelend zijn. En ik heb heel veel inlages geprobeerd! :D

Ik ben wel blij dat ik nu eindelijk een zadel met goede bijbehorende pad gevonden heb, waar Zinook onder kan ontspannen en niet als een dolle tekeer gaat. Dat brengt rust bij hem, bij mij en nu kan ik ook grotere stappen nemen om verder te komen met hem. Het heeft me heel wat zoek- en puzzelwerk en een hoop geld gekost maar dat was het zoeken waard.

Hier nog even wat foto's van de afdrukken hoe ze nu zijn:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto van eerder waar ik de druk bij de pommel te veel vond en je dit ook duidelijk kon zien:
Afbeelding

Dus ja, ik ben tevreden. Mijn zoektocht is geëindigd en kan me nu concentreren op het finetunen van Zinook *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:26

Heb je niet de inlages van de ene pad ook eens in de andere pad geprobeerd?

Zit toch best behoorlijk verschil in namelijk en als je de pad die je al hebt gewoon kan voorzien van de juiste inlages dan scheelt dat weer voor het spaarvarken :)

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:37

Mayflower_ schreef:
Ik heb helaas mijn Bob Marshall westernzadel te koop omdat hij erg schuift op mijn ronde Haflinger. Nu ben ik mij aan het oriënteren op een Barefoot Arizona of de nut-versie. Twijfel nog een beetje. :P

Welke maat Arizona zou je nodig hebben, als ik vragen mag? #zoektmisschienhuisvoorkleinearizona

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:43

Ik heb vandaag het scheve zadel en de kussens verzonden. Voordat ik het nieuwe verzendetiket op de doos plakte bedacht ik me dat het wellicht handig was om het etiket dat er op zat toen het van Hidalgo terug kwam even te fotograferen. Aldus geschiedde:

Afbeelding

Daar staat inderdaad: "Return reason: Adress error"

.. Kijk ik nog eens goed.. zie ik nog een geel stikkertje...
Afbeelding

Juist!! Rucksendung.. NICHT ANGENOMMEN

Dat verklaart een hoop... Niks adres verkeerd.. ze hebben gewoon het pakket geweigerd geweigerd en ongeopend terug gestuurd!
Zouden ze beledigd zijn, omdat het een doos vol 'Barefoot-tape' was?!?!
:') :') :') :') :')

Afbeelding

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:46

nienke07 schreef:
Ik heb vandaag het scheve zadel en de kussens verzonden. Voordat ik het nieuwe verzendetiket op de doos plakte bedacht ik me dat het wellicht handig was om het etiket dat er op zat toen het van Hidalgo terug kwam even te fotograferen. Aldus geschiedde:

[ Afbeelding ]

Daar staat inderdaad: "Return reason: Adress error"

.. Kijk ik nog eens goed.. zie ik nog een geel stikkertje...
[ Afbeelding ]

Juist!! Rucksendung.. NICHT ANGENOMMEN

Dat verklaart een hoop... Niks adres verkeerd.. ze hebben gewoon het pakket geweigerd geweigerd en ongeopend terug gestuurd!
Zouden ze beledigd zijn, omdat het een doos vol 'Barefoot-tape' was?!?!
:') :') :') :') :')

[ Afbeelding ]

He bah wat lijkt me dat frustrerend. Ik heb nog wel een vraagje. Heb jij ook een foto van de voorkant van het zadel dat scheef was?

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:53

pmarena schreef:

Zit toch best behoorlijk verschil in namelijk en als je de pad die je al hebt gewoon kan voorzien van de juiste inlages dan scheelt dat weer voor het spaarvarken :)

Wat bedoel je Pmarena? De 3 meshinlages in het Barefootzadeldek? Zou ik inderdaad ook nog kunnen proberen. Dan heb ik een reservepad liggen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:16

Godallemachtig zeg Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:19

Mayflower_ schreef:

De gewone Arizona schoof ook verschrikkelijk op mijn ronde haflinger. Ik heb nu een Missoula Nut en helemaal geen problemen meer mee.Ga alleen weer terug naar Engels, dus deze staat inmiddels te koop.

Maar wat bij mijn huidige zadel de reden is dat hij niet schuift op mijn haflinger, is dat de achterskirts (weet niet de exacte naam, het gedeelte achter de cantle) uit twee aparte delen bestaat bij elkaar gehouden door een veter. De meeste gewone westernzadels hebben dit ook.

Dus ik zou je idd ook aanraden naar de Arizona Nut te kijken of een Missoula Nut. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 08:47

Zinook schreef:
pmarena schreef:

Wat bedoel je Pmarena? De 3 meshinlages in het Barefootzadeldek? Zou ik inderdaad ook nog kunnen proberen. Dan heb ik een reservepad liggen.

Ja, gewoon in je andere pad precies dezelfde (combinatie van) inlages als in je andere pad doen :j
Lijkt mij echt even het testje waard want dikke kans dat het zeker voor 90% de inlages zijn die het gevoel bepalen dat een maar nèt iets andere pad geeft :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 08:48

Hihi Nienke....dat je hem in een Barefoot-doos gestuurd hebt _O-

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:05

Wat een ellende met die hidalgo zadels. Zelfs nu willen ze hun fout nog niet toegeven? Je zou bijna het hele fotoverslag van het slopingsproces doorsturen naar hidalgo :P

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:30

Sussanne schreef:
He bah wat lijkt me dat frustrerend. Ik heb nog wel een vraagje. Heb jij ook een foto van de voorkant van het zadel dat scheef was?

Yet... maar je ziet op een foto eigenlijk niet echt hoe scheef het is... Ik twijfelde ook echt toen hij terug kwam, tot hij op een paard lag... toen was de tijfel nogal ehm.. heel erg weg!! :')

Afbeelding

Afbeelding

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:44

Ik heb even een vraag!
Hoe zit het met het verslijten van een Barefoot drytex?

Ik heb voor mijn shetlander nu een jaar een barefoot kids. Ze loopt er stukken fijner mee dan alle andere typische shetlanderzadels dat ik al gehad heb.
Binnenkort gaat ze 1 dag per week meelopen in de kinderlesjes van iemand anders (tegen een bepaalde vergoeding), maar ik heb nogal schrik dat mijn zadel snel zal verslijten, dat kinderen het kapot gaan maken en dat als ik het ooit zou willen verkopen, ik er bijna niets meer voor kan krijgen. We dachten om tijdens de lessen een goedkoop pinokkio zadeltje te gebruiken, maar dat is dan weer een stuk minder fijn voor mijn pony.
Dus nu is het even een dilemma.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:54

nienke07 schreef:
Sussanne schreef:

Yet... maar je ziet op een foto eigenlijk niet echt hoe scheef het is... Ik twijfelde ook echt toen hij terug kwam, tot hij op een paard lag... toen was de tijfel nogal ehm.. heel erg weg!! :')

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Bedankt! Ik zal het even verduidelijken. Mijn zadel is ter controle even weer terug naar per mi cavallo, omdat ik het vermoeden heb dat hij niet helemaal recht is.

Ik zie trouwens wel dat hij niet recht is. Aan de ringen die eraan zitten, daar zit nogal verschil in.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 10:24

Het vervelende van boomloos is, dat het soms even scheef kan zijn vanwege scheef opbergen en dan trekt het vanzelf weg als je het een paar dagen netjes weg hangt. Die tijd moet je het soms gunnen. Dit zadel lijkt inderdaad niet heel schokkend scheef... maar scheef is het!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 11:46

Zelf ik zie op de foto van voren dat het zadel scheef is. :=

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:50

Wel echt zonde van zo'n mooi zadel!!

Weet iemand of bij het fellsattel van barefoot de cantle er vanaf kan? Of zit deze vast? Stalgenootje heeft interesse maar wil geen cantle.

Wie heeft trouwens al ervaring met dit fellsattel? Heb er eigenlijk weinig over gehoord maar vind 'm er erg mooi uitzien!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:50

nienke07 schreef:
Mayflower_ schreef:

Welke maat Arizona zou je nodig hebben, als ik vragen mag? #zoektmisschienhuisvoorkleinearizona

Ik heb ook nog een Arizona te koop :D
Krijg me er toch een boel onzinbiedingen op :')

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 14:02

O, ik vind je prijs ontzettend netjes Kirsha! Heb er al meerdere keren verlekkerd naar gekeken. Maar dan krijg ik ruzie :p en de maat past me niet zo goed.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 14:05

Ik had hetzelfde toen,op een gegeven moment werden de biedingen zelfs steeds lager.250 voor een complete Arizona,3 jaar oud,maar 1,5 jaar gebruikt. I don't think so?!! 8)7

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 14:29

Ik krijg biedingen van 200 euro op een overcomplete set met VPS. En dan doen ze ook nog alsof je blij mag zijn dat ze dat ervoor willen geven. Ja, vast :+

En degenen die wel normaal bieden maken een afspraak en komen vervolgens niet opdagen. Ik hou hem zelf maar denk ik :=

Jammer Pippaa, maar wel beter voor je spaarvarken misschien haha!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 14:31

Die weten gewoon niet wat een Barefoot waard is,die hebben bij het bieden vast die goedkope flutmerken in hun hoofd.