voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 21:25

is hier iemand bekend met beugelriemen van barefoot??
die zijn namelijk in kort maatje te krijgen (130), al weet ik niet of dat al kort zat is voor mij...
kunnen ze eventueel korter gemaakt worden(door schoenmaker ofzo),of gaat het niet met materiaal?

welke zijn fijner, de 'normale' of de softleder?

ik heb geen barefoot zadel overigens.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 21:29

Kun je je huidige beugelriemen niet even opmeten? Bij elk zadel zitten de beugelriemhaken op een andere hoogte, en zo heb je bij verschillende zadels verschillende maten nodig.

Barefoot is over het algemeen wel kwaliteit :j De t-riemen heb ik wel eens in handen gehad, die waren verstevigd met nylon en afgezet met zacht leer. Dat sleet wel iets maar gaf weer geen krassen op je laarzen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 21:38

Die wil ik niet.
Ik vind dat irritant met mijn grote endurance korfbeugels...ik wil gewoon die met gesp aan de onderkant en hoesje erover. :)

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:05

Ik heb de korte, maar die zijn nog te lang voor mij. Prima kwaliteit, dat wel! Ben er eigenlijk wel tevreden van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:06

Die van 130 cm??

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:08

Ik heb de korte inderdaad. Voor mijn bijrijdster zijn ze perfect. Vorig jaar gekocht.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:18

Ik ben zelf 1m60 en voor mij gaan de dry tex riemen goed, voor zusje van 1m30 zijn ze nog te lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:24

Ik ben 1.68 ongeveer, korte pootjes.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 08:28

Net zoals ik... Korte pootjes, ongeveer 1.59

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 08:55

Hier de lange en staat op gat of 3 van de langste stand :+ ben hier 172 maar als mijn pak kleinere vriendin langs komt kan die idd niet bij de beugels op kleinste gat ;) dus voor kleinere zou ik die lange niet aanraden, hier softbeugels erg tevreden van

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 09:32

De Softleder beugelriemen hebben geen hoesje, dus die vallen dan al af :P

De T-riemen vind ik persoonlijk op alle vlakken veel fijner en kunnen ook makkelijk kort genoeg voor korte pootjes O:)
(ik ben 1m60)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:46

die hoesjes zijn natuurlijk ook heel simpel bijgekocht bij een willekeurige webshop/winkel
dat is op zich geen enkel probleem lijkt me :D althans, geen reden oom bepaalde beugelriemen niet er bij te kopen.
en zolang het leer is, zijn ze ook heel simpel korter te maken, gaten bijmaken en een stuk er van af snijden "et voila"
als er verschillende lagen materiaal zijn word het iets ingewikkelder, dan zul je waarschijnlijk even ene schoenmaker/leerbewerker aan de mouw moeten trekken...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:05

Eingenlijk voor de barefoot arizona moet je daar een western vliegen deken voor hebben of gaat een gewone Engelse ook ? Niet dat ik perce een ga kopen maar moest ik eens een goedkope tegenkomen...

Haimati

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:16

hetlevenwint schreef:
Eingenlijk voor de barefoot arizona moet je daar een western vliegen deken voor hebben of gaat een gewone Engelse ook ? Niet dat ik perce een ga kopen maar moest ik eens een goedkope tegenkomen...

Een engelse gaat ook, ik heb de Amigo Fly Rider en die past goed bij de Arizona.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:05

Oke heel erg bedankt! Want heb zelf zo een fluor deken maar die kon niet rond mijn stella.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:12

Sonja_vR schreef:
die hoesjes zijn natuurlijk ook heel simpel bijgekocht bij een willekeurige webshop/winkel
dat is op zich geen enkel probleem lijkt me :D althans, geen reden oom bepaalde beugelriemen niet er bij te kopen.
en zolang het leer is, zijn ze ook heel simpel korter te maken, gaten bijmaken en een stuk er van af snijden "et voila"
als er verschillende lagen materiaal zijn word het iets ingewikkelder, dan zul je waarschijnlijk even ene schoenmaker/leerbewerker aan de mouw moeten trekken...

ik heb hoesjes.
was dus juist benieuwd welke riemen én soepel zijn, én goed korter te maken eventueel.
de t riemen wil ik dus juist níet, ik vind dat niet prettig met grote logge zware endurance korven eraan.
en ook niks toevoegen,draag de gespen al minstens 10 jaar aan de onderkant.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:28

Als je het niet prettig vind dan is dat zo hoor, wil ik niet tegenin gaan ofzo :P

Maar ik snap niet zo goed wat zware beugels ermee te maken hebben...? Die heb ik er ook aan hangen namelijk :)

Ik vind zelf met gesp altijd erg irritant, heb je zo'n dikke prop van gesp en 3 riemen, en je moet het hele handeltje los prutsen als je de beugelriemlengte wilt verstellen.... voordat je daarbij het hoesje omhoog geschoven hebt (en de rest nog moet losprutsen) heb je bij T-beugelriemen al een ander gaatje te pakken.

Ik vind het echt ideaal :j

Inkorten van splinternieuwe riemen is altijd zonde natuurlijk.

Maar wellicht zijn de 130 cm Softleder riemen dan een optie? Dat is een maat voor korte volwassenen, zijn extreem soepel en toch heel sterk en doordat ze ook zacht zijn, beschadigen ze alles waar ze langs gaan veel minder snel dan normale riemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:42

Haha, ik had de vorige keer dat ik bates webbers had steeds ruzie.
Omdat mijn endurance beugels van die dikke bars aan de bovenkant hebben,kreeg ik de beugelriem er wel door,maar het gaatje waar ik het haakje in moest doen voor mijn lengte, zat net boven die bar..
Dat paste dus niet.
Nu weet ik niet meer welke lengte dat was,maar ik kon ze dus niet op mijn lengte 'zetten'.

(snap je wat ik bedoel?het is lastig uit te leggen)

Ik doe de gesp dus mijn halve paardenleven al onderaan...
Stellen hoeft niet,ik rijd als enige op mijn paard.
Wil 1 set met endurance beugels en riemen maken, en 1 set met normale beugels en riemen(voor in de bak)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:51

Welke beugels heb je dan? Gewoon EZ-rides ofzo?
Dan zat je met vrij lange riemen blijkbaar, ik heb het haakje altijd een heel stuk boven de beugel zitten :)

Als je de lengte nooit versteld en dat dikke pakket geen probleem vindt dan zijn normale riemen natuurlijk prima :P

Ik heb zelf nogal eens dat ik toch ineens een gaatje korter of langer wil zitten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:54

Ik heb ez rides ja.
Ik denk dat die riemen 80 cm waren, ik weet het niet meer. Heb ze bij mijn zadel verkocht toen.
Rijd zelf juist niet met lange riemen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:57

Nouja ik bedoel natuurlijk een lange stand voor die riem, als je last hebt van de bar dan moest het haakje bijna helemaal onderin vast blijkbaar, dat heb ik nooit gehad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:57

Klopt.
Daarom durf ik niet zo goed weer nieuwe webbers aan...weet dan niet welke lengte juist goed is.

waldo199

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:26

ik ga ook een boomloos zadel kopen

wat is echt goedkoop voor zoon zadel??

waldo199

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:31

hoiii

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:32

waldo199 schreef:
ik ga ook een boomloos zadel kopen

wat is echt goedkoop voor zoon zadel??