[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quro

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:09

Dat weten de professionals wel. Ik niet. Ben heel benieuwd hoe het zit.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:13

Oh wist niet dat dat bestond. Ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe dat bevalt!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:30

Cowgirl schreef:
Iemand een idee hoelang het duurt voor je een nieuwe ghost zadel hebt ingezeten?

Ik heb vandaag voor het eerst op mijn nieuwe Firenze gezeten en wat viel het tegen ten opzichte van het testzadel.
Na 10 minuten ben ik afgestapt vanwege rugpijn. Nu ben ik al rugpatient en de test firenze zat voor mij echt super. Het enige zadel waar ik goed op kon zitten en waar mijn paard ook gelijk heel fijn onder liep.

Ik vond het inrijden echt snel gaan! De eerste keer vond ik de boel wat hard en stug maar na een paar keer rijden was dat weg. En ik rijd nog minder als jij èn heb een ghost met dubbel zweetblad ook nog. :-)

Maar idd kussens ff checken is een goeie!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:40

Ik heb ‘m vandaag nog eens geprobeerd, wat verder naar achteren gelegd en een langere singel er aan. Langere singel is wel prettig!
Maar eenmaal er op voelde ik dat de ronde vlakken van de pommel niet op de rug lagen, ik denk dat hij dus te smal is?
Kon er tot halverwege mijn hand tussen steken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:56

De singel hangt wel mooi recht zo, maar de achterkant lijkt te hoog nu. Raak je met rijden niet uit balans (neiging naar voren te vallen) ??

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:59

Quro schreef:
Kijk wat mooi! Kniewrong fenders aan m’n cheyenne. [ [url=m/iz6ltz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat gaaf, ik wist niet dat dit bestond! Ben meteen op de site van Barefoot aan het kijken. De prijs valt me ook heel erg mee. Ik denk dat ik ze ook ga proberen, scheelt toch wel enorm in prijs ten opzicht van een ander zadel aanschaffen met kniewrongen.

Aan de Cheyenne zitten smalle beugelriemen neem ik aan? Ik ben benieuwd of de wrongen dan niet te laag komen zitten. Op site staat namelijk aangegeven dat deze dan naar beneden kunnen schuiven.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:00

Met je hand ertussen kan ik ook met mijn cheyenne, de pommel past gewoon goed los op de rug zeg maar.

@granoek

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:09

Vandaag met de arizona nut
En christ round pad.
Zijn manen groeien ook weer mooi aan ;)
Afbeelding

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:23

Jennyxx schreef:
Wat mooi. Kunnen die ook aan een Ghost? *D

Ik heb ze aan mijn Maremma. Wel met normale beugelriemen, die brede van bf passen niet door de ophanging.

Quro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:35

Mooblie schreef:
Quro schreef:
Kijk wat mooi! Kniewrong fenders aan m’n cheyenne. [ [url=m/iz6ltz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat gaaf, ik wist niet dat dit bestond! Ben meteen op de site van Barefoot aan het kijken. De prijs valt me ook heel erg mee. Ik denk dat ik ze ook ga proberen, scheelt toch wel enorm in prijs ten opzicht van een ander zadel aanschaffen met kniewrongen.

Aan de Cheyenne zitten smalle beugelriemen neem ik aan? Ik ben benieuwd of de wrongen dan niet te laag komen zitten. Op site staat namelijk aangegeven dat deze dan naar beneden kunnen schuiven.

Daar had ik al iets voor bedacht. Sugru of elastiek stopper maken. Of je knipt het leren hoesje wat over de beugelgesp gaat wat korter indien nodig. Ik ben zelf niet zo groot, dus heb amper nog ruimte tussen gesp en fenderrand.
Ik wist ook niet dat het bestond, miste ze wel merkte ik. In het echt staan ze nog mooier.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:00

Die donkere Arizona Nut is ook wel tof zeg! Knappe combinatie zo :j

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:26

Die fenders met kniewrongen vind ik altijd al zo gek, vind het er ook heel raar uitzien :=

Vandaag voor het eerst op de nieuwe fjord gereden, heb een Cherokee te leen van m'n huisbaas. Hoe vinden jullie die ie ligt? Ze heeft een hele andere rug dan m'n andere fjord, meer ingezakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:19

Ik vind deze singel wel netjes staan +:)+

Zou als ik jou was gewoon even de fork er uit halen en deze los op de rug passen, zie:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Schoftbreedte/

Granoek schreef:
Ik heb ‘m vandaag nog eens geprobeerd, wat verder naar achteren gelegd en een langere singel er aan. Langere singel is wel prettig!
Maar eenmaal er op voelde ik dat de ronde vlakken van de pommel niet op de rug lagen, ik denk dat hij dus te smal is?
Kon er tot halverwege mijn hand tussen steken

[ [url=m/gJZnJI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wukMsZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eT3zo5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:23

Ja dat moet ik maar eens proberen! En heb niet het idee dat ik naar voor kantel nee, misschien is de foto niet zo goed?
Ps mijn paard kan niet poseren
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:27

Staat echt super mooi +:)+

Die roundskirt Christ pad blijft gewoon heel erg mooi :j

missanita84 schreef:
En christ round pad.
[ [url=m/Pc2HfL.jpg]Afbeelding[/url] ]

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:29

Ik vind hem liggen alsof hij er op hoort :D

Jets schreef:
Die fenders met kniewrongen vind ik altijd al zo gek, vind het er ook heel raar uitzien :=

Vandaag voor het eerst op de nieuwe fjord gereden, heb een Cherokee te leen van m'n huisbaas. Hoe vinden jullie die ie ligt? Ze heeft een hele andere rug dan m'n andere fjord, meer ingezakt.

[ [url=m/eTZaA9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tPkTtg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pZ6FWK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Tkcr33.jpg]Afbeelding[/url] ]

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:35

missanita84 schreef:
En christ round pad.
[ [url=m/Pc2HfL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wauw wat een super mooi zadel !

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:51

pmarena schreef:
Ik vind hem liggen alsof hij er op hoort :D

Jets schreef:

[ [url=m/eTZaA9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tPkTtg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pZ6FWK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Tkcr33.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou dat is mooi! Dan kunnen we de buik eraf gaan trainen :j Zit nu een xxl pommel in, zo begon ik ook bij Winnie, die heeft nu maat M :D

Mocht iemand een Cherokee maat 2 te koop hebben, let me know! Ik ga zelf de Barefoot Atlanta maat 2 weg doen.

Quro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:58

Die arizona nut is inderdaad erg mooi.

@Jets: dat mag jij vinden hoor, zo hebben we allemaal wel een mening over dingen. Prima toch. :)
Het ging me vooral om comfort, maar vind het er zelf wel echt mooi uitzien. Heel apart.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:11

Dank jullie!! Ben er ook erg blij mee.. dit is overigens de maat 1 de maat twee arizona nut verkoop ik aangezien die toch te groot is voor me, zit fijner in een mt 1.ik.vind de christ ook stoere pads, en ze zijn erg fijn in gebruik.

Mooie zadels/combinaties komen er weer voorbij!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:31

Jennyxx schreef:
Wat mooi. Kunnen die ook aan een Ghost? *D

Jaa ik denk het wel. Aangezien je beugelriemen er door heen gaan en zo maak je ze ook vast. :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:09

Ff een vraag: mijn pony liep beter met een ik (dik) dekje onder de Ghost dan de pad. Nu wil ik toch wel iets van inlagen gebruiken, maar vrees dat ik dan hetzelfde effect weer heb als wanneer ik een pad gebruik: het wordt een toren.

Maar kan je elke halfpad eronder doen? Zag er verschillende bij EJ bijvoorbeeld, maar volgens mij was niet alles ‘echt’ een halfpad?
Ik heb namelijk ook een gelpad, maar de zag ik er ook tussen staan als halfpad maar dan met uitgesneden schoft.. of is dit juist hetgeen wat er zo belangrijk aan is?

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:03

@Marocje: het gaat erom dat je ruggengraat- vrijheid creëert. Ik denk dat je met een gelpad niet genoeg hoogte krijgt hiervoor. Maar misschien dat iemand anders hier iets zinnigs over kan zeggen? Ik heb het zelf nooit geprobeerd..

Hier gisteren de Silverado x- kurz binnengekregen om uit te proberen. Dus dat vandaag maar even gedaan, en wat foto's gemaakt. Morgen maar weer en dan mijn beugels even wat langer (leek nu wat stoelzit op de foto's) en het zadel wat naar achteren. Verder lijkt hij wel ietsjes te wippen aan de achterkant, maar vraag me af of je dat 100% tegen kan gaan??
Verder wel echt een super mooi zadel <3

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:05

Wilde je de foto's erbij plaatsen...? :)

Als een zadel niet op de juiste plek ligt dan kan het sowieso wat rommelen aan de achterkant.

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:13

Nee, ik had kleren aan waarmee ik niet gezien wil worden haha. :P Zal morgen wel wat foto's plaatsen dan kunnen jullie ook even meekijken. En bedankt, misschien dat dat morgen dan ook beter is. Ben benieuwd.