[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:30

Een zeer ronde drumhorse ? Ghost, zeker weten. :D

Startrekk ?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:35

Ghost lijken bijna klein! Maar dat valt wel mee denk ik? Startrekk heb ik eerder gezien, spreekt mijn niet zo aan.

Misschien toch afspraak maken bij de zadelpasser Lilliane :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:37

Ghost is idd weinig zadel ja, maar qua zitruimte voor je kont valt dat goed mee hoor.

Lilianne is een goed idee. :j

Trekker vind ik ook fijne zadels.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:52

Ohh wat een gave pads komen hier voorbij... Jammer dat ik een palomino heb wat dat betreft, ik kom toch meestal bij oranje/bruin uit :P

Vraagje: heeft er iemand hier een tip voor een anatomische singel in het bruin, voor bij mijn barefoot cheyenne? Deze lijkt me wel wat om te proberen: http://www.kifrahorse.nl/webshop/-alles ... isch-.html maar is er helaas alleen in zwart...

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:35

Bralindy schreef:
darkadia, bericht terug! :)

Hebben mensen nog meer suggesties qua zadel voor een breedgeschouderde en zeer ronde drumhorse? Om mijn horizon een beetje te verbreden?

Ik ben verliefd op m'n Barefoot Barrydale.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:52

Sonja, Permicavallo heeft ze in het bruin.

Zijn er hier ook mensen die al met zo'n banaansingel rijden? Ik had er eentje van hkm gekocht, maar die kwam onder zijn buik aan de voorkant los van de huid en aan de kant van zijn achterbenen zeg maar erg strak.
Laatst bijgewerkt door Jennyxx op 19-03-16 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:52

Bralindy schreef:

Hebben mensen nog meer suggesties qua zadel voor een breedgeschouderde en zeer ronde drumhorse? Om mijn horizon een beetje te verbreden?

Drumhorse?

Misschien toch maar een ghostje :P
Ben nog steeds zeer tevreden met mijn ghost op zowel de haflinger als de dikke merrie met diepere rug. (overbouwd)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:14

Jennyxx schreef:

Zijn er hier ook mensen die al met zo'n banaansingel rijden? Ik had er eentje van hkm gekocht, maar die kwam onder zijn buik aan de voorkant los van de huid en aan de kant van zijn achterbenen zeg maar erg strak.

singel even omdraaien dan. bij de mijne is het ook zo. ik gebruik hem met de bocht naat voor en dan ligt het goed

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:20

Duhelo schreef:
Jennyxx schreef:

singel even omdraaien dan. bij de mijne is het ook zo. ik gebruik hem met de bocht naat voor en dan ligt het goed

De bocht had ik al naar voren -O- (pony heeft de singelgroeve ver naar voren liggen en trekt het zadel mee naar voren, ik hoopte met de banaan niet, maar die trekt aan de achterkant strak...kan eigenlijk haast niet anders ook door de vorm of niet :o? )

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:37

Art_Ificious schreef:
Bralindy schreef:

Drumhorse?

Misschien toch maar een ghostje :P
Ben nog steeds zeer tevreden met mijn ghost op zowel de haflinger als de dikke merrie met diepere rug. (overbouwd)
[ [url=m/To1t4h.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9ZgtZX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HaTixk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn paard is ook ietwat overbouwd, heeft zich redelijk recht getrokken na de jaren maar het is er nog wel. Daarbij ook wat kort in de rug. Fijn dat deze zo goed lijkt te liggen!!

http://www.bokt.nl/wiki/Drum_Horse :)*

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:45

Jennyxx schreef:
Duhelo schreef:
Jennyxx schreef:

De bocht had ik al naar voren -O- (pony heeft de singelgroeve ver naar voren liggen en trekt het zadel mee naar voren, ik hoopte met de banaan niet, maar die trekt aan de achterkant strak...kan eigenlijk haast niet anders ook door de vorm of niet :o? )

Draai de singel dan eens om, met de bocht nr achter. Bij de mijne is het exact zo. in de ene richting het zelfde probleem als bij jouw. omgekeerd is het prima :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:53

Bralindy schreef:
Mijn paard is ook ietwat overbouwd, heeft zich redelijk recht getrokken na de jaren maar het is er nog wel. Daarbij ook wat kort in de rug. Fijn dat deze zo goed lijkt te liggen!!

http://www.bokt.nl/wiki/Drum_Horse :)*
Oh drumhorse is dus echt een "ras". Dat wist ik niet.
Wat betreft het klein lijken op een groot paard: je kan ook een ghost met langere zweetbladen nemen dan lijkt het al een stuk minder klein. Of Fenders voor de beugelriemen :)

Nja de merrie ziet er zo uit zonder zadel:

recentere foto aangezien ze verdikt is:
Afbeelding

(dit is van april 2015)
Afbeelding

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:25

xxdomiixx schreef:
@Kitty hoe bedoel je stuk inlage onder de pommel maar niet in de pad? Heb je de shim dan tussen zadel en pad of echt in deruimte van fde pommel, want dat gaat toch niet passen of heb jij er dan een oudere pommel in zitten die qua volume nog wat plek over heeft

Ik heb de inlagen echt in de ruimte van de pommel gestopt. Is wel even een werkje, en doe dat ook vooral niet met bevroren vingers ;-) ik heb een nieuw type pommel. Bij de maat L pommel hou je wat ruimte over om de hoogte in te gaan. Pas wel op met de rits.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:42

Ah oke bij mijn zadel en pommel gaat dat niet werken helaas maar wel iets om te onthouden

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:59

Dat zal bij de meeste zadels / pommels niet meevallen inderdaad om er nog wat bij te doen, maar als het wel kan is het een goede tip natuurlijk +:)+

Bralindy: wat voor problemen heb je ervaren dan in de tijd dat je de London gebruikte?
Ik zou inderdaad gewoon Lilianne laten komen, kan je vanalles passen, proberen en ze denkt heel fijn met je mee :j

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:06

Vraagje.. Ik lees dat er wat mensen zijn die onder een ''normaal'' dekje een grandeur half pad leggen.
Nu heb ik een barefoot ride-on physio, waar een extra ''dekje'' bij zit, waarin de inlages zitten (zie de foto).
Zou deze ook goed kunnen dienen als een half pad? Of is dit eigenlijk niet de bedoeling?

Ben me vast aan het oriënteren haha, afspraak met Lilianne staat gepland! :D

Oepss beetje groot, excuses.
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:07

Ja hoor, dat kan wat mij betreft prima :j

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:35

Halfpad met inlages, dus doen, zou ik zeggen. :)

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:46

Oke super, dankjewel! :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:07

@pmarena (even copy paste van berichtje naar darkadia ;) ) De reden waarop Moor haar rugproblemen ontstonden is naar mijn vermoeden door een te kleine pommel (dit bleek later toen wij er uit haalde en gingen passen. Was een L) en te lange zitting (kwam voorbij de laatste rib). Het zadel ging naar voren kantelen en was onstabiel waardoor de achterkant ging klapperen, met als gevolg blokkade in de rug/lendenen wat wel een zwakke punt blijft. En haar overbouwd zijn helpt ook niet mee denk ik.

En ik denk dat de vorm niet helemaal voor Moor was.. Toen al laat staan nu zij is volgroeid en uitgezwaard. Dus Lexington, London en Barrydale types wil ik mij nu niet meer aanbranden. De bedoelimg is ook lekker ontspannen naar buiten, dus hoeft niet heel fancy te zijn maar comfortabel voor ons allen.

Ik ga vanmiddag even mailen naar liliane. Zij is volgende zaterdag in Noord Holland dus dat is wel gunstig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:41

Een te kleine pommel geeft op zich niet zo heel snel problemen omdat er weinig druk op komt, maar comfortabel is anders natuurlijk :)

Klapperen zou op zich geen problemen moeten veroorzaken, want met en ruiter er op kan dat eigenlijk niet door de soepelheid van het zadel en zonder ruiter er op gebeurt er weinig :)

Ik duim voor je dat het lukt om een afspraak te maken met Lilianne, daarvan wordt je meteen een heel stuk wijzer wat (niet) bij jullie past :j

Bedankt Cynthiar, dan komt Fjordmans leuk op de site +:)+

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:25

RiannaB schreef:
Ik heb eindelijk eens een foto van mij op m'n Ghost.
[ [url=m/KMNetB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ghost staat jullie goed.
misstaat niet het formaat zadel.
Vaak vind ik het zo klein ogen.

Net een lekker buitenritje gemaakt.
En de Freemax gaf weer genoeg steun om een paar flinke bokken uit te zitten.
Helaas wel wat warrige haren bij beide na het rijden.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:07

Gisteren hebben we meegereden met de strao. Reed met een rijsingel, er onder een halfpad met HD inlages. Voornamelijk gestapt.. ging prima!
Afbeelding
:+
Afbeelding

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 17:19

Gaaf Helenalena! Erg mooie plaatjes! :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 17:33

Kleurig geheel hoor! Leuk ook dat ouderwetse petje :j