Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nienke07 schreef:De nieuwe eigenaar van de scheve Alicante heeft pb met een vriendelijk doch zeer dringend verzoek, om nadat ze het zadel gestript heeft (ze wilde het voor de singelstoten en leer etc) ons te trakteren op een zeer uitgebreide fotoreportage van het binnenwerk!!!![]()
![]()
romyloverrr schreef:Hallo,
Ik ben diegene die scheve zadel van nienke kan overnemen.
Het word zoals zij al zei voor singelsloten en leer gebruikt.
Dus omdat ik hem toch ga slopen ga ik meteen een mooie reportage voor jullie maken.
Ik ben namelijk net zo nieuwsgierig als jullie.
Ik zal als het zover is het linkje na het topic hier plaatsen.
En nee, geen haar op mijn hoofd denkt eraan om panels te kopen en dat geval gewoon op een paard te leggen
darkadia schreef:Hoi hoi,
Lees hier al n tijdje mee, en loop momenteel tegen een probleempje aan. Heb sinds kort een 4jarige draver, net een maandje onder het zadel, dus nog niet veel bespiering. Heb een Barefoot Lexington 2e hands voor hem gekocht ivm groei e.d. Hier zat de oude pommel maat M in van fiberglas (rood/oranje). Deze sluit op zich qua zijkanten mooi op hem aan, maar als ik erop zit lijkt deze toch wat op zijn schoft te drukken. Ik heb dus een pommel maat S besteld, en vandaag binnen gekregen (PU), maar kreeg deze met geen mogelijkheid goed in het zadel. Heeft iemand hier tips hoe dit het beste op te lossen?
Kitty_ schreef:Zoals beloofd hierbij de foto's![]()
Het zadel rijd heerlijk, het is wel wat wennen omdat ik nu meer het gevoel heb dat ik op het zadel zit ipv erin zit. Naarmate het zadel meer ingereden is denk ik dat dit gevoel beter wordt. Het lichtrijden gaat een stuk prettiger, ik kan mijn hulpen beter geven en ook in galop zit ik wat stabieler. Helaas zijn de bijgeleverde beugelriemen te kort voor mijn lange benenDat wordt dus een nieuw paar bestellen.
Grappig dat de medium pommel nu wel past. Toen ik laatst de Cherokee van een stalgenoot testte was deze juist te ruim.
Verder een super mooi zadel![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]