voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meloen

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:42

Precies :j
Het is en blijft voor beide partijen een kwestie van vertrouwen en een risico :j

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:14

Ik heb nu de Hidalgo Venice II om een week te testen. Wat een heerlijk zadel is dat zeg! als je toch dat aanpasbare van een boomloos zadel wil en het wat meer opgesloten/steun en minder brede wil is het ideaal. Paardje heeft een moeilijke rug, iets hol en met hoge schoft, brede rug met sigelplaats ver naar voren.
Het zadel blijft netjes op de plek liggen waar neer gelegd, schuift niet en sluit overal netjes aan. Paardje heeft looplust en loopt een stuk ruimer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:22

Klinkt super Daphneeeej +:)+

Heb je geen foto kunnen maken wellicht?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:24

@pmarena: ik heb hem nog te testen tot woensdag dus zal even kijken of ik 1 van de komende dagen een foto kan maken. Dan plaats ik die hier.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:26

Ja dat zou super zijn, altijd leuk voor anderen die wellicht ook interesse in zo'n zadel hebben :j

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:57

Hallo, ik kom hier even binnenvallen met een vraag. Ik heb al gezocht in dit topic op Libra en daar kwam ik positieve dingen tegen.
Is de Libra trec anders dan de Libra Bareback Riding Saddle? Omdat buitenzinnig deze voor een leuk tarief te koop heeft :)
http://www.buitenzinnig.nl/BuitenZinnig/Libra_BBP.html

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:26

libra trec is iets stijver.
omdat de cashel soft net te weinig steun geeft voor het inrijden heb ik via buitenzinnig een libra trec erbij gekocht.
deze is stijver dan de libra bareback riding saddle en niet onbelangrijk: het past op mijn paardje met een korte rug. (vind dat maar eens naast de barefoots maat 0, dat was de andere optie geweest)

de link die jij doorstuurt is een barebackpad, weer een ander model.
wubbo op bokt heeft deze erg leuk toegepast op haar paard.

Wubbo @ [HAR] [HK][FOTO]Show je (nieuwe) harnachement en setjes.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TY3M8CSS.jpg
Laatst bijgewerkt door minikatje op 05-07-13 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:54

minikatje schreef:
libra trec is iets stijver.
omdat de cashel soft net te weinig steun geeft voor het inrijden heb ik via buitenzinnig een libra trec erbij gekocht.
deze is stijver dan de libra bareback riding saddle en niet onbelangrijk: het past op mijn paardje met een korte rug. (vind dat maar eens naast de barefoots maat 0, dat was de andere optie geweest)

de link die jij doorstuurt is een barebackpad, weer een ander model.
wubbo op bokt heeft deze erg leuk toepast op haar paard.

Wubbo @ [HAR] [HK][FOTO]Show je (nieuwe) harnachement en setjes.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TY3M8CSS.jpg

Dankjewel voor je reactie.
Onderaan die pagina staat wel de Libra Bareback Riding Saddle, maar het is inderdaad wel eigenlijk een pagina van de BBP.
Een BBP heb ik echter al wel, het is de bedoeling om het zadel dan gewoon als rij-zadel te gebruiken.
Hoe zit het trouwens met de pommel? Past dit op elk paard of is dit zoals Barefoot verwisselbaar?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:56

Net weer heerlijk een buitenrit gemaakt op de Hidalgo venice II. Heb jammergenoeg nog geen foto's van iemand er op.
Sorry voor de qualiteit, foto's zijn met telefoon gemaakt.

http://i42.tinypic.com/2nrg8ev.jpg
Achteraanzicht

http://i42.tinypic.com/r9q2yw.jpg
schoft, alleen niet heel duidelijk. Kon er zo een vuist tussen steken met rijden.

http://i40.tinypic.com/2q9xr8g.jpg
Schouder vrij tijdens rijden. Ze heeft een beetje vet op haar schouders zitten. Ik kon gewoon tijdens rijden mijn hand langs de voorkant van zadel halen, schouders konden volledig vrij bewegen.

Afbeelding
het zadelvoor het rijden

Afbeelding
Hoe het zadel lag na het rijden

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:02

Ziet er wel netjes uit inderdaad +:)+

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:08

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:19

minikatje schreef:

Er zijn nog wel andere korte hoor! :D Ik had zelf nog de Trekker en Startrekk Isi gevonden, naast mijn Heather Moffett die dus ook pastte op mijn paard-met-korte-rug. De libra trec had ik zelf nog niet gevonden overigens, ook goed om te weten, hoewel ik prima tevreden ben met mijn HM :D

Daphnej, mooi zadel zeg die Hidalgo Venice! Leuke kleuren ook :)

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:25

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:33

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:36

Oh vertel :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:45

Jinte schreef:
Hallo, ik kom hier even binnenvallen met een vraag. Ik heb al gezocht in dit topic op Libra en daar kwam ik positieve dingen tegen.
Is de Libra trec anders dan de Libra Bareback Riding Saddle? Omdat buitenzinnig deze voor een leuk tarief te koop heeft :)
http://www.buitenzinnig.nl/BuitenZinnig/Libra_BBP.html

Hier kun je de verschillen goed zien: http://www.libraequestrian.com/bareback ... addle.html en http://www.libraequestrian.com/libratrec.html

Staan verschillende foto's bij ook.

De trec is een normaal boomloos zadel, de BRS dus het aan te passen en als barebackpad te gebruiken model :)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:02

@daphneeej lijkt of het zadel wat achterover ligt.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:06

jomaro schreef:
@daphneeej lijkt of het zadel wat achterover ligt.

Zonder iemand er op lijkt dat idd. Het moment dat je op het zadel gaat zitten vormt hij naar de rug en ligt het super. Het veert wat terug naar de rechte vorm nog zodra er niemand op zit.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:08

Wel een heel mooi zadel :j

En een prachtig paard uiteraard <3

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:05

Ik weet niet of je hier foto's mag plaatsen zo niet sorry, maar ik vroeg me af licht ons zadeltje wel goed ? ik had hier wel de singel een stuk losser gedaan was net klaar met rijden en ging naar huis lopen, en inmiddels heb ik nu net een nieuwe barefoot singel binnen gekregen dit was een rotding x-x

Afbeelding

Afbeelding

en nee hij was er niet blij mee dat ie moest poseren wouw liever achter me aan lopen lol

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:16

Heb het idee dat het zadel te ver naar voren lig.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:23

Het lijkt ook wel wat aan de grote kant ...

Maar wat een mooi beestje !

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:23

Marcella schreef:
Heb het idee dat het zadel te ver naar voren lig.

Ja als ik zo kijk dacht ik dat ook gelijk, ik moet wel zeggen poown heeft geen schoft en de singel is hierr zo los dat als hij opzij zou springen dan ligt ie op zn buik lol.
Als ik het zadel opdoe leg ik hem altijd op zn nekje en laat hem dan glijden naar de plek waar hij zeg maar vastligt, volgens mij ligt hij dan goed, maar ik zal volgende keer eventjes kijken als hij aangesingelt is en dan na het rijden of hij nog goed ligt (deze singel is rot om mee aan te singelen dus kan ook best dat ik met te losse singel gereden heb waardoor hij wat verschoven is ? al hoort dat natuurlijk niet.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:25

Shirley schreef:
Het lijkt ook wel wat aan de grote kant ...

Maar wat een mooi beestje !

Jaaa ben ook helemaal verliefd op hem, het is een krusing tinker/haflinger, ik weet dat zadel groot lijkt maar komt denk ik ook omdat hij nog maar 3 en 3 maandjes is, zit geen spier op nog hij is echt nog heel puppy vandaar dat ik ook erg rustig met hem doe, hoop dat zadel wat minder groot toont als hij wat uitdijt wat hij opeens al aardig begint te doen hij krijgt billen, haha en hopelijk straks spiertjes.

Als je naar zitvlak kijkt waar je zeg maar zit, zou ik dan te ver op zn achterste ribjes zitten ? ik dacht altijd dat hij wel goed was, pony heeft ook zo een korte rug x-x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:30

Ik vind het zadel ook te ver naar voren liggen. Probeer het schouderblad van je pony maar eens te voelen, je zadel hoort ongeveer 3 vingers achter het schouderblad te liggen. Het zadel mag niet verder komen dan de 18e rib. Nou is dat bij een boomloos zadel wat minder erg, omdat er minder druk komt op het deel waar je niet zit. Plaatje ter verduidelijking

Afbeelding