Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Lienek

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 07:28

Silver Crown Spider Noseband.
reed erg fijn!
Afbeelding

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:26

Ik heb al eerder gevraagd naar de functie van dit hoofdstel maar wat is er aan dit hoofdstel precies anatomisch gevormd?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:44

NinaCharlie schreef:
Ik heb al eerder gevraagd naar de functie van dit hoofdstel maar wat is er aan dit hoofdstel precies anatomisch gevormd?

zoals toen gezegd combinatie mexicaans en een normale neusriem.
voor mijn paard met lastig hoofd zijn micklems e.d. niet geschikt doordat ze kwa neusomvang een andere maat heeft(lastig). deze neusriem kan ik zo aanpassen dat de ringetjes goed liggen en dus niet drukken op de verkeerde plekken.

niet elk paard past een standaard maat...

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:46

Lienek schreef:
NinaCharlie schreef:

zoals toen gezegd combinatie mexicaans en een normale neusriem.
voor mijn paard met lastig hoofd zijn micklems e.d. niet geschikt doordat ze kwa neusomvang een andere maat heeft(lastig). deze neusriem kan ik zo aanpassen dat de ringetjes goed liggen en dus niet drukken op de verkeerde plekken.

niet elk paard past een standaard maat...

Ik bedoelde ook niet dat je de functie opnieuw moest uitleggen maar om mijn 2e vraag :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:56

Ik zie er indd weinig anatomisch aan behalve dan dat je de neusriem wat kunt vormen misschien ?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:07

little_birdy schreef:
Ik zie er indd weinig anatomisch aan behalve dan dat je de neusriem wat kunt vormen misschien ?

dat is wat ik er wel anatomisch aan vind want voor mijn paard is dat wel het geval.

bij mijn paard is een micklem juist totaal niet anatomisch omdat het bij haar nooit goed zal vallen. deze neusriem kan voor haar wel goed versteld worden. maar als ik het niet mag plaatsen van jullie sluiten jullie de doelgroep van paarden met lastige maten direct uit. daarvoor zou dit type neusriem zeker interessant zijn.
daarnaast is het drukpunt op de neus ook veel breder dan bij de standaard mexicaanse hoofdstellen om het beter te verdelen. ;)

ik quote van de website;

Innovative: Unique Silver Crown-created design that provides freedom in the jaw on looser settings while still discouraging crossing

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:14

Ik heb deze binnen: https://www.hookseurope.com/horse/horse ... -fairfield
Maar ik worstel er nog een beetje mee. Is natuurlijk nog niet soepel dus dat kan vertekenen maar lijkt op mijn ene paard net niet te passen. De breedte van de neus zou net 1-2 cm langer mogen zijn en de afstand van de neusriem naar het bit lijkt net te lang. Ik moet de kaakriem echt wat strak doen om er voor te zorgen dat de hoek rondom het jukbeen enigszins op zijn plek komt. Daardoor lijkt de hoek van de 'bakstukjes' ook niet helemaal oke. Nog niet mee durven rijden. Zal hem eerst eens passen op mijn andere paard. Die heeft een heel ander hoofd.
Kwaliteit van het leer is in keurige verhouding tot de prijs.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:27

pol013 schreef:
Ik heb deze binnen: https://www.hookseurope.com/horse/horse ... -fairfield
Maar ik worstel er nog een beetje mee. Is natuurlijk nog niet soepel dus dat kan vertekenen maar lijkt op mijn ene paard net niet te passen. De breedte van de neus zou net 1-2 cm langer mogen zijn en de afstand van de neusriem naar het bit lijkt net te lang. Ik moet de kaakriem echt wat strak doen om er voor te zorgen dat de hoek rondom het jukbeen enigszins op zijn plek komt. Daardoor lijkt de hoek van de 'bakstukjes' ook niet helemaal oke. Nog niet mee durven rijden. Zal hem eerst eens passen op mijn andere paard. Die heeft een heel ander hoofd.
Kwaliteit van het leer is in keurige verhouding tot de prijs.

Heb je er een foto van? Ben erg benieuwd!

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:04

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:05

MiniMaxi schreef:
Ik zit er aan te denken om dit hoofdstel te bestellen. Is er al iemand die ervaring heeft met deze? Ik kon zo snel niets vinden in dit topic erover.

https://drunensruiterhuis.nl/nl/paard/3 ... 02066.html

Klik rechtsonder even op ‘Doorzoek dit onderwerp’ en vul dan Pioneer in. Krijg je de berichten op een rijtje.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:16

MiniMaxi schreef:
Ik zit er aan te denken om dit hoofdstel te bestellen. Is er al iemand die ervaring heeft met deze? Ik kon zo snel niets vinden in dit topic erover.

Ik heb hem sinds september. Ben er erg blij mee!! Topkwaliteit leer en zit zo fijn zacht overal!

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:29

dieseltje09 schreef:
@lightning zover ik kan zien zit hij prima!

Even vraag voor de rest, hele tijd gereden met een felix buhler van kramer micklem. Maar die is donkerbruin en al mijn tuig is zwart dus van de week een zwarte micklem besteld bij limburgs ruiterhuis(nu 55€ dus sla je slag, namaak uiteraard voor dat geld maar wel prima kwaliteit)

Echter vandaag mee gereden maar paard is bizar zwaar op mn hand ineens, daar heb ik nooit problemen mee gehad... kan het komen door de losse bakstukken van het kramer hoofdstel en nu de andere van limburgs ruiterhuis zoals micklem echt zit, dus bit met riempjes aan het kopstuk?

Herkend iemand dit? Kan me het van mijn oude echte micklem niet herinderen al is dat bijna 2 jaar geleden haha

Hi, ik zit te twijfelen tussen de rambo namaak van limburgsruiterhuis of de kramer micklem, ik zie dat jij beide hebt/hebt gehad. Welke zou jij aanraden? Ik heb een nieuwe pony en heb daarbij zijn rambo micklem multi overgenomen. Hij loopt daar zeer fijn op en wil graag een tweede hoofdstel erbij (zonder ring).

Ik hoor het graag!

saviro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:38

magootie schreef:
MiniMaxi schreef:

Ik heb hem sinds september. Ben er erg blij mee!! Topkwaliteit leer en zit zo fijn zacht overal!

Ik heb dit hoofdstel ook. Ben er super blij mee. Heel fijn leer en mijn paard is er erg fijn mee te rijden. Kost wat, maar dan heb je ook echt kwaliteit.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 06:47

Zijn mensen er hier mee bekend dat sommige paarden hangen op de micklem ?

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 07:56

Ja, die van mij wordt er erg zwaar op!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:37

Ik loop daar nu ook tegenaan dus . En dacht al dat ik er meer over gelezen had

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:07

little_birdy schreef:

Jup. Micklem is de deur uit. Ik heb nu een lage neusriem

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:42

little_birdy schreef:

Ja die van mij ook!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:06

Joh .
Vind ook dat ze niet happy is met het hoofdstel indoen ondanks dat het goed past .
Nou als ik er volgende week weer opzit eens mijn oude hoofdstel proberen

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:28

@ nnicolex ik zelf zou bij keuze tussen die 3 zo weer voor de kramer uitvoering gaan máár dat heeft er alles mee te maken dat mijn paard zoals hierboven ook vermeld erg zwaar op mijn hand word van een micklem hoofdstel. Hij gaat er echt in hangen.
Dus de losse bakstukken heb ik echt nodig! Ook de prijs/kwaliteit verhouding is gewoon prima.

Wbt kwaliteit zou ik voor het geld zeker nooit meer een echte micklem aanschaffen voor een ander paard. Dan liever een neppe voor de fractie van de kosten en of dat nu die van het limburgs ruiterhuis is of van Nika is dan om het even.

Ik rij zelf met heel veel tevredenheid met de Hooks die vooral wat weg heeft van de ps sweden pioneer of fairfax lage neusriem. Ik heb een paard dat niet meer loopt te morren met zijn mond (hij kon nog wel eens klapperen met zijn lippen) en een fijne stabiele lichte aanleuning

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:07

Mijn bitfitter adviseerde om het kopstuk eens om te draaien. Dat veel paarden daar veel beter op reageren. Dus ben benieuwd :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 10:13

Saaams schreef:
Mijn bitfitter adviseerde om het kopstuk eens om te draaien. Dat veel paarden daar veel beter op reageren. Dus ben benieuwd :)

De mijne is er zo een, mijn Micklem kopstuk zit bewust verkeerd om. Dat was in het begin per ongeluk, maar toen ik dat realiseerde en het juist om deed was mevrouw daar bepaald niet over te spreken. Dus nu zit ie weer verkeerd om, paard blij :) Klinkt stom, maar het maakt een wereld van verschil.

Overigens hangt zij niet op de micklem, tenzij ik de bitclips erop heb. Daarmee gaat ze wel hangen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 10:36

Oke dan gaat ik dat eens proberen .
Rij gewoon met de riempjes

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:24

Afbeelding
Ik ga hier ook even meelezen.
Wil voor mijn merrie ook op zoek naar een anatomisch hoofdstel. Ze heeft een klein sjiek hoofdje, maar een brede kaak.

Voor mijn gevoel valt een Micklem al af, omdat die kaakriembevestiging in de lente en zomer geheid voor opgezette speekselklieren gaat zorgen.

Ik heb een bruin zadel dus wil een bruin hoofdstel. De Hooks Lingus vind ik gaaf maar die staat alleen in zwart op de site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:48

Oh daar heb ik met de micklem echt helemaal geen last van :n en mijn paard is echt koning hamster met zn speekselklieren zo nu en dan. Maar bij de micklem daar geen last mee. Ik heb hem ook niet strak.