voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meloen

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:17

Heeft ook niet mijn voorkeur. Maar ik probeer oplossingen te zoeken :)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:21

@Marcella
@Shirley
Zo denk ik ook mijn ghost zadel wil ik best verkopen maar eerst uittesten en dan maar zien hoe je het terug gaat krijgen nee, helaas dan wachten we wel iets langer en op een andere koper.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:57

Shirley schreef:
Dat valt best mee, hoor, niet eens zo overdreven veel meer dan hier, ligt een beetje aan de wijze waarop je het laat verzenden ...

Maar heb je daar ook een voordelige aanbieder gevonden dan ?

nee :P gewoon volle prijs, maar kan geen winkel hier in nederland vinden, die hem aanbied...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:27

Zonde ....
Ik zou ook niet zo snel een adresje weten, straks even zoeken ?

Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik 'm voor het volle pond ( leuke woordspeling nu hij uit Engeland zou moeten komen :)) ) niet 1,2,3 gekocht zou hebben :o

Dan zou ik voor het bedrag dat je nu uit zou willen geven liever een tweedehands Barefoot kopen, of heb je bewust je zinnen op dit zadeltje gezet ?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:45

@Marcella: ik heb mijn westernzadel ook via bokt verkocht en verzonden. De koper moest vooraf betalen en zodra ik het geld binnen had heb ik verzekert verzonden. Dit is goed gegaan.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:50

Vandaag gereden met de knight rider maar kyara wilde de drag niet in. Is dit pure wenning of wat anders?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:56

Vind verzenden geen probleem, maar verzonden is ook verkocht. En zal nooit iets verzenden voor ik geld op mijn rekening zou hebben. Alleen een zadel verzenden van meer dan 14 kg word alleen wel een kostbaar grapje en dit is dan ook voor rekening van de koper. Word alleen nog een hele uitdaging om een passende doos te vinden, want in een bananendoos gaat het zeer zeker al niet passen. :+

Maar omdat het zadel semi-boomloos is willen mensen graag eerst passen iets wat ik ook wel kan begrijpen, want je zit toch met een zekere pasvorm waar je aan vast zit. ;)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:59

Shirley schreef:
Zonde ....

Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik 'm voor het volle pond ( leuke woordspeling nu hij uit Engeland zou moeten komen :)) ) niet 1,2,3 gekocht zou hebben :o

Dan zou ik voor het bedrag dat je nu uit zou willen geven liever een tweedehands Barefoot kopen, of heb je bewust je zinnen op dit zadeltje gezet ?

niet mijn zinnen op dit zadeltje, maar barefoot bevalt niet echt :P en vind dit zo'n interessant zadeltje. lijkt me enorm flexibel. heb nu wel een zadeltje, ( zo'n schuim prutje :P ) maar ja, dat vormt totaal, maar twijfel over demping, en het glijdt nog steeds ( haar bbp niet, dus denk hmm, bbp? misschien )

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:02

Samblabla schreef:
Vandaag gereden met de knight rider maar kyara wilde de drag niet in. Is dit pure wenning of wat anders?

Misschien ligt het toch iets te ver naar voren op de schouder, stap ze wel ruim?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:03

Samblabla schreef:

had je er een goed dek onder? anders zou ze last van jou beugels, met lichtrijden ... misschien voelde ze de beugels al in stap

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:08

Nee nog geen goed dek eronder.. En ze stapte wel gewoon lekker door. Maar ik ging daarna met der vzh zadel rijden en toen ging ze de draf wel in. Maar ik ga eerst kijken naar een goed pad en probeer het dan nog eens. :)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:26

Ik zou toch zeggen stukje belemmering ergens... Kun jij waarschijnlijk beter zeggen dan ik? Ook ken ik het zadel niet zo goed :)

Ik merk bij mijn paard juist het tegenovergestelde. Die kan opeens nog zoveel ruimer bewegen. En ook echt gas op die lolly! Potjandikkie, ik ben blij met die westernknop. Hij gaat soms hard buiten, voorheen altijd beschaafd :oo

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:28

Zo lag het zadel:

Afbeelding

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:42

Ik was er ook bang voor dat het zadel terug zou komen met eventuele beschadigingen met de nodige naproblematiek. Gelukkig pastte dit boomzadel, Kent en Master. Ik heb het zadel in een grote doos verstuurd waar mijn Barrydale destijds in kwam en inderdaad verzekerd. Die kosten heb ik voor mijn rekening genomen omdat ze mijn vraagprijs wel wilde betalen.
ik begrijp je angst/twijfel heel goed maar wilde je ook "helpen".

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:52

Samblabla, denk dat het zadel met een pad met inlages sowieso een heel stuk vriendelijker is voor je paardjes rug :j

En ligt het wel helemaal lekker ?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:55

unihorses schreef:
Shirley schreef:
Zonde ....

niet mijn zinnen op dit zadeltje, maar barefoot bevalt niet echt :P en vind dit zo'n interessant zadeltje. lijkt me enorm flexibel. heb nu wel een zadeltje, ( zo'n schuim prutje :P ) maar ja, dat vormt totaal, maar twijfel over demping, en het glijdt nog steeds ( haar bbp niet, dus denk hmm, bbp? misschien )

Dat kan natuurlijk, alhoewel ik persoonlijk toch echt dweep met m'n Cheyenne <3
Heb je er wel al een keertje mee gereden of staat het type zadel je gewoon niet aan ?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:56

Shirley schreef:
unihorses schreef:

Dat kan natuurlijk, alhoewel ik persoonlijk toch echt dweep met m'n Cheyenne <3
Heb je er wel al een keertje mee gereden of staat het type zadel je gewoon niet aan ?

ik heb er niet mee gereden :o ik heb hem erop gelegd, ben erop gaan zitten, heel de wei rond gerodeot , andere pommel erin, weer op, weer rodeo, zonderzadel gereden ( Ging goed ) volgende dag weer opgestapt, en bij beide pommels weer rodeo :o afgekeurd dus :+

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:59

Het zadel ligt lekker, aan de longe rijdt ze er wel in draf mee. Mischien dat ze het 'gek' vindt en moet wennen aan het idee? Ik zat er iniedergeval wel als een huis op. :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:00

unihorses schreef:
ik heb er niet mee gereden :o ik heb hem erop gelegd, ben erop gaan zitten, heel de wei rond gerodeot , andere pommel erin, weer op, weer rodeo, zonderzadel gereden ( Ging goed ) volgende dag weer opgestapt, en bij beide pommels weer rodeo :o afgekeurd dus :+

_O- Soms is het even wennen ... :))

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:01

Samblabla schreef:
Het zadel ligt lekker, aan de longe rijdt ze er wel in draf mee. Mischien dat ze het 'gek' vindt en moet wennen aan het idee? Ik zat er iniedergeval wel als een huis op. :)

Aan de longe zonder iemand erop dan, neem ik aan ?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:11

Ja zonder iemand erop.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:27

Akke_sSpring schreef:
Ik was er ook bang voor dat het zadel terug zou komen met eventuele beschadigingen met de nodige naproblematiek. Gelukkig pastte dit boomzadel, Kent en Master. Ik heb het zadel in een grote doos verstuurd waar mijn Barrydale destijds in kwam en inderdaad verzekerd. Die kosten heb ik voor mijn rekening genomen omdat ze mijn vraagprijs wel wilde betalen.
ik begrijp je angst/twijfel heel goed maar wilde je ook "helpen".

Ja zo´n zadel is wel makkelijker om een passende doos te vinden. ;) En heb wel vaker zadels verzonden, maar dan was verzonden ook verkocht.

En normaal zou ik anders ook wel eventueel langskomen (grote afstanden tegen km vergoeding), maar zit even met medische problemen. En een auto die zeer binnenkort einde verhaal is en geen geld voor andere.

En ik ga er niet vanuit dat ik de vraagprijs ga krijgen, maar zakken kan altijd nog. ;) :D

Even gekeken bij post.nl, maar dat gaat al niks worden met verzenden val al buiten de maximale afmetingen. Of ik moet een risico nemen dat tijdens het verzenden te veel druk op de knop kom en dus ook op de boom. Optimale afmetingen die ik nodig zou hebben is 70x70x70 en anders minimaal 65x65x65.

Zoals het op de site van post.nl staat:
Maximale formaat voor zending van 10-30 kg: 175 x 78 x 58 cm

Of moet via een andere verzenden, maar dat zoek ik dan wel uit mocht het ooit zover komen. ;)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 06:25

Ik heb via post.nl al zo vaak zadels verstuurd in enorme dozen, dat was nooit een probleem hoor..Is dat nieuw met die afmetingen?

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:30

Die afmetingen gelden al langer zo maar het is afhankelijk van wie je treft bij het postkantoor. Ik heb pas 1 keer iemand gehad die het na ging meten (en de doos dus afkeurde :p). En ik heb al behoorlijk wat zadels op de post gedaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:31

De dozen van Barefoot die ik verstuur zijn ook vaak zo'n 65x65x65 en dat gaat gewoon hoor :)

Als ik privé een zadel verkoop vind ik het ook niet zo fijn als mensen het eventueel weer retour willen sturen, maar ik kan het wel begrijpen. En als ik echt graag van een zadel af wil en het duurt me al te lang, en er meldt zich iemand die fijn overkomt en echt gewoon heel serieus geïnteresseerd is en een nette prijs biedt, dan wil ik er best in mee gaan :)

Maar dan in principe wel al het risico en verzendkosten voor de koper!

Dus de koper gaat er volledig mee akkoord, ontvangt van mij duidelijke foto's van het zadel rondom, betaalt het zadel + verzendkosten vooruit, mag het proberen en binnen een week moet het weer in exact dezelfde staat bij mij zijn en DAN pas stort ik het voor het zadel betaalde geld terug.

Zie je dan bij terugkomst dat het zadel toch ineens wat minder waard is geworden, dan geef je minder terug.

Als je hierover goede afspraken maakt dan is het prima te doen hoor, en een fatsoenlijke "koper" zal dat ook echt wel begrijpen en voorzichtig met je spullen om gaan :j