Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maartje1990 schreef:romyloverrr schreef:Maartje:
Ik heb hier wel een haflinger en cheyenne staan die je wel mag lenen om eens te voelen?
Ik woon wel in het zuiden van zuid-limburg,
Dat is ontzettend lief! Ik zou alleen heel graag de londen eens willen uitproberen en dan ook op een wat langere tijd (bv. een uur) omdat ik in dit topic dus dingen gelezen heb over pijnlijke heupen? Weet niet of dat te beoordelen zou zijn op mijn kleine pony?
sandra1977 schreef:Ik rij nauwelijks zonder zadel op hem, daar voel ik mij niet zeker in en hij kan draaien op een dubbeltje dus dat zet ook niet aan om er zonder op te kruipen. Maar de keren dat ik er zonder iets op gezeten kon ik mijn benen wel aansluiten maar zat ik vrij ver naar achteren door zijn schoft.
Ik denk dus zelf dat ik het zoeken moet in minder materiaal aan de zijkanten...heb gekeken naar de Ghost zadels die al geopperd werden en dan lijkt me zo'n Ghost Lipica wel wat.
Maar er zijn ook andere zadels die naar mijn idee minder materiaal hebben, bv dat Heather Moffet zadel of het RWC zadel maar dit kan misschien ook een verkeerde indruk wekken doordat ze meer op confessionele boomzadels lijken en ik hier natuurlijk aan gewend ben.
pmarena schreef:Zie Swift, die is er dolblij mee op haar brede Haf omdat ze er zo'n smal zitgevoel op ervaart. Terwijl als ik zie op de foto's hoe haar benen toch wat naar buiten gedraaid worden door de dijwrongetjes, dan weet ik al dat dat bij mij zou gaan wringen in mijn heupen en ik daar last van ga krijgen. Op mijn toch echt niet zo heel brede Rena
sandra1977 schreef:Er gaat echt een wereld voor me open in het hele boomloos gebeurensuper fijn dat er iedere keer zo uitgebreid gereageerd word
![]()
De Moffet en RWC zadels hebben inderdaad wel een zweetblad en kniewrongen maar 'vanaf het plaatje' lijkt het net of ze minder wijd uit staan waardoor ze mij het idee geven meer om het paard te zitten. Misschien dat mijn indruk wel totaal verkeerd is want ben echt nog een leek op boomloos gebied en heb tot dusver alleen op een BF London gezeten.
Qua zadel wil ik graag in het 'dressuurtype' blijven dus de meer westernachtige zadels vallen af.
Zelf 'beangstigd' mij het idee een beetje om zonder zweetblad, kniewrongen etc te zitten, waarom weet ik niet precies. Ik weet dat ik het bij boomzadels prettig vindt om wat steun van mijn zadel te krijgen dus er ligt in het ontwikkelen van een onafhankelijke zit ook wel een uitdaging hoorMisschien moet ik gewoon in meerdere modellen rijden om te ervaren dat je zonder 'poespas' ook zeker kunt zitten.
Iemand hier toevallig al ervaringen met de Ghost Lipica?
pmarena schreef:Ik zie de foto's niet meer staan trouwens? Maar jij vond de oude Ghost ook smal zitten toch?
Kwetal schreef:Ik weet niet hoe scheef dat Hidalgo ding is, maar als hij echt scheel kijkt aan alle kanten, wil je dat ook niet op je paard (niet dat ik je handel wil torpederen Nienke)
En adres onbekend??? *tisniewaar* [ Afbeelding ] Als je in dit stomme dorp mijn straatnaam vergeet, maar wel mijn naam en de naam van het dorp er op (postcode mag ook) dan wordt het zelfs nog bezorgd...Het lijkt me dat de Oostenrijkse vlek waar Hidalgo huist, dezelfde service biedt
![]()
Bij Ghost wordt momenteel gewerkt aan een iets gekanteld wrongetje, zodat de dij van de ruiter er wat beter onderdoor kan. Dit vooral ten behoeve van "de-dames-met-dikke-dijen" of de Engelsen, die graag met de knietjes in de nek rijden....
nienke07 schreef:Welke handel Don?Hidalgo is geen handel meer voor mij hoor en zéker geen scheef zadel....
Had goede hoop dat ik het nooit meer terug zou zien, toen ik het terug stuurde naar Hidalgo zelf.. helaas.. mislukt dus