Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dakkapel

Berichten: 29
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 07:54

Afbeelding
Heeft iemand ervaring met de Claridge House Albury?
https://m.kramer.nl/Paard/Hoofdstellen- ... tel-Albury

Deze ziet er fijn uit maar ik kan niet zo veel reviews vinden.

Ik heb nu nog een 'standaard' hoofdstel maar ik denk dat anatomisch fijner is voor mijn paard. Ik heb ooit een andere anatomische geleend van een stalgenoot en daar liep hij super op. Maar dat was 1x dus zegt ook niet zo heel veel natuurlijk.

Ik probeer foto's er bij te zetten maar dat lukt geloof ik niet...

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:11

Ik kom hier ook even binnenvallen met een vraag. Mijn pony loopt nu op een rondgenaaid hoofdstel van Premiera met een lage neusriem. Hier loopt ze ontzettend fijn op, maar ik wil mij toch een beetje gaan oriënteren op een anatomisch hoofdstel met een neusriem wat meer lijkt op een lage dan op een hoge. Iemand tips voor een (niet al te lomp :Y) ) hoofdstel wat lijkt op een lage neusriem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:13

Mooi hoofdstel J0anieke, staat heel mooi :))

Ik heb de Anky besteld bij de EJ, met 20% hemelvaartskorting. Ben erg benieuwd of hij gaat passen, mijn paard heeft toch een redelijk groot en breed hoofd. Ook heel benieuwd hoe ze er op zal reageren. :))

Afbeelding

Edit: oeps, sorry de foto is een beetje groot.... :o

J0anieke

Berichten: 4981
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:42

Dank je Jitske! Vind t ook erg chique staan :D

Vandaag mn zadel gepoetst. Vond de kleur te licht voor t hoofdstel. Mn jodphurs passen per-fect bij t nieuwe hoofdstel en nu het zadel ook! Hoop dat de kleur morgen nog zo mooi donker is..
Links voor foto (met jodphurs en bitloze fra Rebecca) en rechts na... Love it! <3
Afbeelding

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 00:36

Dakkapel schreef:
[ [url=m/y8mVOb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heeft iemand ervaring met de Claridge House Albury?
https://m.kramer.nl/Paard/Hoofdstellen- ... tel-Albury

Deze ziet er fijn uit maar ik kan niet zo veel reviews vinden.

Ik heb nu nog een 'standaard' hoofdstel maar ik denk dat anatomisch fijner is voor mijn paard. Ik heb ooit een andere anatomische geleend van een stalgenoot en daar liep hij super op. Maar dat was 1x dus zegt ook niet zo heel veel natuurlijk.

Ik probeer foto's er bij te zetten maar dat lukt geloof ik niet...


Ik heb dit hoofdstel nu een paar maanden in gebruik. Super zacht en kwalitatief mooi leer. Hij valt wel klein, mijn pony heeft normaal cob maar had echt een full nodig. Voor die van mij bevalt hij heel erg goed.

Dakkapel

Berichten: 29
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 06:40

ZoeyDercks schreef:
Ik heb dit hoofdstel nu een paar maanden in gebruik. Super zacht en kwalitatief mooi leer. Hij valt wel klein, mijn pony heeft normaal cob maar had echt een full nodig. Voor die van mij bevalt hij heel erg goed.


Oh dat klinkt goed! behalve de maat dan want mijn paard heeft normaal al full dus dan maar zien of het gaat passen...

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:32

Bij deze mijn lang verwachte foto's van Kramer hoofdstel. Het leer is zoals velen zeggen heel goed en heel fijn zacht. Mijn paard rijd er veel ontspannender mee. De foto's zijn niet van hele goede kwaliteit maar het geeft wel een goed beeld :D
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Hier had ik hem perongeluk wat scheef om.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:53

Yaaaay mn lingus is ook aangekomen! Ben benieuwd straks en vooral welke maat ik moet hebben. De andere doe ik een ander paard dan wel aan :+

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:36

De foto van mijn hoofdstel,
de Equibling Boston:
Afbeelding

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:15

Ik met mn Lingus gereden. Maar ben wel zoekende met de neusriem. Denk dat die iets lager mag nog. Mijn hoofdschudder liep een stuk rustiger. Wel ff geprobeerd hoe ver hij kon gaan want dat voelde toch wel vrij :+

En erna liep hij ineens op twee teugels ipv een. Netjes op de loodlijn ipv erachter. En over het algemeen minder tegen mijn hand en bit vechten. Blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd! Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

darkadia

Berichten: 5295
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:33

Oeh, van de week een heel gaaf anatomisch hoofdstel gezien. Zal niet in grote oplage uitkomen en voorlopig alleen in bruin... maar hele mooie pasvorm. Zijkanten neus blijven vrij van druk, rn ligt mooi stabiel zonder strak te hoeven...


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Minoes

Berichten: 1966
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 09:27

darkadia schreef:
Oeh, van de week een heel gaaf anatomisch hoofdstel gezien. Zal niet in grote oplage uitkomen en voorlopig alleen in bruin... maar hele mooie pasvorm. Zijkanten neus blijven vrij van druk, rn ligt mooi stabiel zonder strak te hoeven...


[ [url=m/YBXGCt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ThOsTf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lPPk5b.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KPgvQh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ITFNdu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig! Welk merk?

Anoniem

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 09:52

Oh die is echt heel erg mooi <3

darkadia

Berichten: 5295
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 10:26

Is ontworpen door Chaja en emiel Voest van de Freestyle Academy. Helemaal naar hun eigen wens, dus geen merk.

Ik overweeg wel m te gaan kopen, ondanks dat al mijn tuig zwart is...

siskeh
Berichten: 8681
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 11:10

darkadia schreef:
Is ontworpen door Chaja en emiel Voest van de Freestyle Academy. Helemaal naar hun eigen wens, dus geen merk.

Ik overweeg wel m te gaan kopen, ondanks dat al mijn tuig zwart is...


Ik herkende de achtergrond al, ik ben wel geintereseerd! (Alles Bruin) maar gok dat er een flink prijskaartje aan hangt.
Ik ben heel benieuwd wat de uitsparing achter de oren zal doen.

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:09

Ik ben ook wat aan het rond kijken naar allerlei nieuwe ontwikkelingen in hoofdstellen en vind het kopstuk interessant maar lijkt me zeer lastig passend te krijgen op veel paarden. Bij deze foto's lijkt hij ook tegen de oren aan te komen vraag me af of dat komt doordat het kopstuk net niet geschikt is voor dit paard of de frontriem wellicht te klein was?

darkadia

Berichten: 5295
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:24

Prijs moeten ze nog uitrekenen, maar verwachting is tussen €120 en €150,-....Vind ik persoonlijk voor een goed gevormd hoofdstel van nette leerkwaliteit geen probleem.

Denk dat de foto iets vertekend, iig ter plekke lagen zijn oren mooi vrij en rustig orenspel.
Frontriem had iig ruimte over. Maar het zal zeker niet voor elk paard passend zijn nee.

magootie

Berichten: 3767
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:01

Ik heb ook een nieuw anatomisch hoofdstel. De Schockemohle Equitus Beta. Wauw wat een mooi hoofdstel zeg!! Ben er zo blij mee!

Afbeelding

Afbeelding

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 18:01

Ik ben ook al een tijdje aan het oriënteren op een nieuw hoofdstel. De huidige (goedkope) is gekomen toen mijn paard jong en jolig was, een beetje met 't idee, die gaat toch wel doormidden. Inmiddels 4 jaar verder en nog steeds heel. Maar het mooie is er wel af.

Heb m'n oog laten vallen op de Lingus 2 of die hierboven genoemd van Kramer.

Mag je hiermee KNHS starten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 14:57

De anky gaat terug, helaas geen goede pasvorm voor mijn paard. Ik ga weer verder zoeken.
Kreeg de riempjes ook maar net dicht :=
Afbeelding

Afbeelding

Dus mocht iemand nog tips hebben voor een hoofdstel dat geschikt is voor een paard met een breed hoofd, maat full, dan hoor ik ze graag :D

@magootie: wat een mooi hoofdstel, staat ook heel mooi! hoe valt hij qua maat? Ik zag dat hij er ook in extra full was dus dat is wellicht nog een optie voor mijn paard.

Saaams

Berichten: 13322
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 15:21

Ik vond de anky ook best hard op de neus. Ze hebben op t midden zo’n kussentje. Viel me erg tegen. Bij jou ook?

Ik vind de qhp sedna heel fijn! Mijn pony met brede kaken past die goed.

Anoniem

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 15:34

Ja dat vond ik ook! ik vond het sowieso een vrij hard hoofdstel, had wel wat zachter leer verwacht.

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 15:41

Dat kussentje heeft PS of Sweden ook is juist voor de drukverdeling en zit erg prettig. De anky ken ik niet maar de PS is boterzacht.

magootie

Berichten: 3767
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 16:16

xJitskee schreef:
@magootie: wat een mooi hoofdstel, staat ook heel mooi! hoe valt hij qua maat? Ik zag dat hij er ook in extra full was dus dat is wellicht nog een optie voor mijn paard.

Mijn paard zit altijd tussen cob en full in dus ik twijfelde heel erg welke ik zou bestellen. Ik heb een ander model besteld in full en deze in cob. De full was veel te groot en deze zit echt perfect!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:54

Van Kramer heeft ook een kussentje die heel zacht is. Was echt verbaasd.