[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 06:20

Kwetal schreef:
We zijn trouwens ook op zoek naar kunstvel.... :)

Jaaa!! *\o/*

connie64

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:45

lees hier veel over schapenvachten,ik koop ze hier bij de schapenslachter voor 37 euro per stuk,grotere zijn rond de 45 euro.
echt dikke mooie kwaliteit en ik rijd er jaren mee,als ik m niet meer lekker vind zitten koop ik een nieuwe en de oude gaat naar mijn hond/kat.
ik wil best wel opsturen naar iemand hoor als je interesse hebt!

verder kun je makkelijk schapenvacht op maat maken voor je eigen zadel,beetje knippen en wat elastiek en je zit goed.

moos1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:12

Een poosje terug plaatste ik een vraag over een bokriempje voor de Barefoot London. Heb er inmiddels 1 gevonden die past bij de Loesdau. Mooie rondgenaaide. Verder nog een tip, bij de Loesdau verkopen ze van het eigen merk halfpads met inlage vakken (shims van memoryfoam zitten erin) De pad is van echt lamsvel en is de goedkoopste die ik tot dusver heb gevonden, past onder de London maat1!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:08

Ik zag de bonte Maremma te koop staan (met korting) op de site van de Engelse dealer - is wel een prototype....dus de huidige zijn ietsje anders. :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:12

moos1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:41

Safiera schreef:
Je bedoelt deze: http://www.loesdau.de/Loesdau-Lammfell- ... ci=05-pads ?

Ziet er goed uit idd! En ze hebben er ook een zadelvormige van: http://www.loesdau.de/Lammfell-Sattelde ... tteldecken

Heb jij een foto van jouw halfpad onder je london? Heb je er nog een dekje overheen of niet?
Hoe dik zijn die shims?

Ik vraag me af of ik niet ook gewoon m'n inlages in zo'n gelpad-vak kan stoppen zoals hier bij dit dekje: http://www.loesdau.de/Horse-friends-Sat ... tteldecken

Ja klopt die heb ik gekocht. De zadelvormige en vierkante heb ik in mijn handen gehad maar was niet zeker of die onder de London zouden passen. Ik zal binnenkort even een foto maken :)

Dat dekje met gelpad vak heb ik in veelzijdigheid gezien, maar vraag me af of je dan wel ruggengraat vrijheid houdt als je daar iets in stopt. Of je zou het in het midden aan elkaar moeten maken zodat je twee vakken hebt.

Marie508

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:04

Ik heb deze pad bij mijn barefoot cheyenne gekregen. Ik heb nu inlages erbij besteld. Is deze pad gewoon goed/geschikt? Ik kan geen merk vinden. En de inlagen moet je gewoon bijsnijden zodat ze erin passen? Ik heb er nog niet zoveel verstand van haha... Afbeelding

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:04

Ik ben een schaapje aan het uit proberen :D
Afbeelding
Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:34

Schaapje ziet er super uit! Hoe zit die?

Mijn rwc is verkocht! Vanmorgen mail gehad en ze zijn er deze middag al omgekomen :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:44

Wat fijn! Ik heb als hij past, ook mijn boomzadel verkocht. Had hem bewaard, maar al een jaar niet mee gereden (of nog 2 keer) omdat ik een Ghost heb. Maar kon er ook weer geen afstand van doen, want tja: je weet nooit..

Maargoed, hij lag toch niet helemaal lekker op mijn pony, omdat die zo snel veranderde qua postuur telkens.

Dus vanmorgen op fb zag ik een oproepje van een bekende, die dus zo'n soort zadel zocht (dressuur, bepaalde maat boom en kussens..) en daar heb ik op gereageerd: ze heeft hem vanmiddag gelijk opgehaald en als ie blijkt te passen, koopt ze hem! Nog even afwachten dus, de les is vanavond en dan zou ie worden uitgeprobeerd..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:47

super! zadels die blijven liggen zijn zonde van het geld ...
De rwc lag eigenlijk niet in mijn weg, maar het was toch 500 euro dat ik liever op mijn rekening zie :D.
Kan ik nog een burioni-dekje kopen :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:01

Ja precies. Hij lag mij ook niet in de weg, dus had er ook geen advertentie voor oid. Maar als ie zo verkocht kan worden: ook prima. Geld is natuurlijk ook welkom als ik hem toch niet meer gebruik..

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:17

Knappe foto, Pleiada...knap schaapje ook <3

Voor de Liefhebber :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:26

Fijn dat de RWC weg is!

Ik heb vanmiddag mijn roze Kifra opgehaald bij het Kiala punt en hij is AWESOME. Helaas zit ik tot over mijn oren in het werk, dus ik kan hem pas dit weekend echt onder het zadel leggen en kijken hoe dat past.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:27

Inderdaad, ben er zeker blij mee.
Oh, spannend zeg, kan je hem er ook niet even snel onder knuppen om te kijken? :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:36

Nee, stal is een kwartier rijden, dan staat paard op een 10-15 min wandelen van stal (enkele reis :P ) en dan dus nog een borstel erover (moet schoon passen) etc. Dus voor ik meer weet ben ik al een uur verder, en die tijd heb ik nu net even niet... Wie weet morgenavond.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:38

ik ben benieuwd :D
Is de pad lekker zacht en soepel, of is die eerder stug? (mijn burioni met antislip is eerder stug. vandaar)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:39

Zacht en soepel wel :j Tenminste, voor ik zover heb kunnen beoordelen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:55

ik krijg net een berichtje over de rwc dat hij super zit en dat hij mooi past op het paardje waarmee ze uitgetest heeft. Dus inderdaad, voor ieder is er wel een goede combi.
Ik baal er eigenlijk wel van dat hij op mijn paard niet lekker zat (op de haf van mijn vriendin zat het voor mij als een huis, maar om een zadel te houden voor een paard dat ik niet rij :D). Maargoed, nu wel helemaal happy met mijn ghostje.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:56

tiwi1969 schreef:
[
Jouw stoten lijken wel langer... ik heb een Groninger van 1.70 en zo'n 700-750 kg.
Die FRA heb ik nog niet in 100 cm gezien daar zou ik al heel erg mee geholpen zijn, dan kan ik normaal aansingelen.

Langere zijn er ook hoor:

http://www.hofstede-twekkelo.nl/index.p ... 488-detail

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:01

Floortz schreef:
tiwi1969 schreef:
[
Jouw stoten lijken wel langer... ik heb een Groninger van 1.70 en zo'n 700-750 kg.
Die FRA heb ik nog niet in 100 cm gezien daar zou ik al heel erg mee geholpen zijn, dan kan ik normaal aansingelen.

Langere zijn er ook hoor:

http://www.hofstede-twekkelo.nl/index.p ... 488-detail

Je kunt de originele FRA (de Westip) in elke gewenste lengte bestellen, als is het 2,5 meter

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:09

Kwetal schreef:
tiwi1969 schreef:
[

Je kunt de originele FRA (de Westip) in elke gewenste lengte bestellen, als is het 2,5 meter

(en westip is nog goedkoper ook, en exact hetzelfde...)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:09

pleiada schreef:
Ik ben een schaapje aan het uit proberen :D
[ [url=m/8SWSue.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NSwPqN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super!

En voor de aagjes onder ons, pleiada is mijn testruiter voor nieuwe dingen, haha.. Zelf ontbreekt het mij nog wel eens aan tijd :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:26

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:10

De singel die jij laat zien is een veelzijdigheidssingel. Die heeft geen bescherming onder de gespen. Niet fijn om zo op de huid te hebben.
Voorlopig heb ik mijn Kiefer singel nog, dat is tot nu toe de enige waar ze geen drukplekken van krijgt. Ben dus nog wat huiverig om ander materiaal te bestellen.

Sinds deze week heb ik hulp met het doorrijden van een ZZL amazone en zij is aangenaam verrast over mijn Ghost Roma. Zit goed en ligt stabiel. Beter compliment kan je niet hebben.
Wel heb ik als zij gereden heeft droge plekken ter grote van een bierviltje, als ik rijd hebben we dat niet. Ik denk dat ik met minder druk op de beugels rijd, kan ik ook niet door versleten knieën. Ze is wel zo'n 10 cm kleiner dan ik en dan is mijn bonkie wel veel paard.

Afbeelding