Ik zag op de Belgische site ook bijv een optie om zadel met verplaatsbare cantle te bestellen tegen meerprijs.
Is het niet een idee dat hier ook te bieden? Ideaal met bijrijders die niet zelfde maatje hebben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ik zag nog mensen die meerdere zadels testen (rijden) in 1 sessie. Daarbij nog als tips: het gedrag van het paard kan natuurlijk niet alleen door het betreffende zadel veranderen maar ook door de situatie. Het komt best wel regelmatig voor dat een paard het na een paar zadels zat wordt en vervelend gaat doen, dat hoeft dan niet door het zadel te komen dat er op dat moment op ligt. Net zoals het niet zo hoeft te zijn dat die met het laatste zadel het lekkerste loopt doordat dat het beste ligt, maar misschien is die dan gewoon door de voorgaande rij-tijd inmiddels een stuk warmer of soepeler geworden in het lijf
pmarena schreef:Ze twijfelt erg over een pommel of het HDR handvat, maar ik wil gewoon die knopDat het toch een westernmodel blijft
Maargoed er is ook nog twijfel over Western of Engelse singenstoten, daarbij neig ik dan weer naar Engelse
Omdat je daar gewoon veel meer soorten singels voor hebt
Nachtlampje schreef:Even wat ideeën gevraagd aan iedereen hier;
Mijn nichtje heeft een ijslander met een redelijk normale schoft. Zij had een zadeltje gekocht enkele jaren geleden dat nu toch niet goed blijkt te liggen, en ze wil graag over op een boomloos, liefst een Barefoot type.
Nu is dit de situatie: zij en haar moeder hebben niet veel verstand van zadels, ook niet van boomloos. Ze weten niet zo goed wanneer een zadel goed ligt.
Haar budget ligt tussen de 300-500 euro.
Ze hebben mijn hulp gevraagd of ik weet wat ze voor zadel moeten kopen, liefst tweedehands.
Gezien zij in Friesland wonen en ik in Nijmegen, kan ik hen eigenlijk alleen online helpen.
Haar IJslander heeft net zo'n korte rug als mijn IJslander, daardoor ben ik bang dat een Barefoot niet gaat passen, ook een maat 1 niet. (Mijn nichtje haar kont past wel in een maat 1).
Hebben jullie tips voor een zadel binnen haar budget en voor korte ruggetjes?
Ik zat te denken aan Ghosts, Buitenzinnig, maar die zijn misschien snel te lang?
Omdat jij in de buurt zit is het natuurlijk wel ideaal, dan kan ik ze adviseren om jouw passervice te 'bestellen' en dan weten ze sowieso of er iets goed ligt.
Pippaa schreef:En dan zou een eventueel verplaatsbare cantle er dus nog overheen komen qua prijs? Of wordt het dan een grote strook klittenband :p
pmarena schreef:Pippaa schreef:En dan zou een eventueel verplaatsbare cantle er dus nog overheen komen qua prijs? Of wordt het dan een grote strook klittenband :p
Hè hoe bedoel je....?
Het is gewoon zo dat als een zadel normaal 400 euro kost, er 150 euro bovenop komt om hem met een verplaatsbare cantle te leeren dus dan wordt het 550 euro.
Ik vind het wel een hoge meerprijs maarja het is een beetje vergelijkbaar met een MyBarefoot: ze moeten hem speciaal maken apart van de normale productielijn.
RomyJ schreef:Heeft er iemand ervaring met de half pad van FastFabrics?
Klinkt veel belovend.
Ik ben opzoek naar een goeie halfpad.
pmarena schreef:Pippaa schreef:En dan zou een eventueel verplaatsbare cantle er dus nog overheen komen qua prijs? Of wordt het dan een grote strook klittenband :p
Hè hoe bedoel je....?