Nachtlampje schreef:Even wat ideeën gevraagd aan iedereen hier;
Mijn nichtje heeft een ijslander met een redelijk normale schoft. Zij had een zadeltje gekocht enkele jaren geleden dat nu toch niet goed blijkt te liggen, en ze wil graag over op een boomloos, liefst een Barefoot type.
Nu is dit de situatie: zij en haar moeder hebben niet veel verstand van zadels, ook niet van boomloos. Ze weten niet zo goed wanneer een zadel goed ligt.
Haar budget ligt tussen de 300-500 euro.
Ze hebben mijn hulp gevraagd of ik weet wat ze voor zadel moeten kopen, liefst tweedehands.
Gezien zij in Friesland wonen en ik in Nijmegen, kan ik hen eigenlijk alleen online helpen.
Haar IJslander heeft net zo'n korte rug als mijn IJslander, daardoor ben ik bang dat een Barefoot niet gaat passen, ook een maat 1 niet. (Mijn nichtje haar kont past wel in een maat 1).
Hebben jullie tips voor een zadel binnen haar budget en voor korte ruggetjes?
Ik zat te denken aan Ghosts, Buitenzinnig, maar die zijn misschien snel te lang?
Omdat jij in de buurt zit is het natuurlijk wel ideaal, dan kan ik ze adviseren om jouw passervice te 'bestellen' en dan weten ze sowieso of er iets goed ligt.
De Ghost zadels zijn 60 cm lang, maar doordat ze wat verder naar voren liggen en de boel flexibel is, is het niet zo erg als deze na de 18e rib komen. Daarbij is er ook nog een korter model, 4cm korter, welke wellicht geschikter zou zijn voor jou nichtje.
Je komt echter al gauw boven de €500 uit, alleen de Florac is goedkoper (€453), maar de pad is ook al €70.
De Ghost Agnello zou dan het beste zijn, incl. pad kom je dan op €488 (Quilty model, of andere met korte zweetbladen).
Wellicht is het handig als jij of je nichtje mail contact met mij opneemt, ik kan uiteraard even langs komen om het een en ander te proberen!