geen zadelmeeting heb het net een beetje zoals ik wil, maar wil het best delen.
Shirley
Geplaatst: 08-10-13 21:56
Oh, ik heb ook nog wel e.e.a. waar lekker aan en mee geprutst mag worden
Buitenzinnig
Geplaatst: 08-10-13 21:57
Niet om uit elkaar te halen of opnieuw te prutsen, maar gewoon om te leren en bekijken van elkaar . Behalve als iemand dat oke vindt
Marcella
Geplaatst: 08-10-13 21:57
Beetje balen maar hier voorlopig even geen zadels testen. Diploma halen en ander werk vinden hebben even voorrang. Hoewel ik nu wel genoeg tijd heb om te testen.
Prima maar bleef raar tegen het zadel aankijken op de een of andere manier. Oogde veel groter dan mijn equiflex, maar de Arizona was toch een stukje korter.
Equiflex 16 inch en 62 cm lang en kan net. Dag van aanschaf en nog pony met een behoorlijke buik. Arizona Nut maat 1 en 58 cm lang (als ik het goed heb).
Maar kijk ook zo raar tegen de onderkant. Had trouwens meer dan genoeg zitruimte. En de achterkant vind ik zo apart omhoog steken en aangezien het een testzadel is had ik eigenlijk al verwacht hij een stuk soepeler zou zijn.
Maar minpunt vind ik ook dat voor het mooie de fenders te net te lang zijn voor mijn benen.
Phrono
Geplaatst: 09-10-13 10:30
Hmm ja ik snap wel wat je bedoeld.. Misschien komt het ook door de pad dat het geheel wat groter lijkt? Qua lengte lijken ze gelijk, de equiflex lijkt wat meer over het schouder te liggen. Dat omhoog staan is jammer zeg..
Dit jaar nog en zie dus dat hij hier ook nog te ver naar voren lig.
De Arizona Nut deed trouwens niet wat ik verwachtte door de omhoog staande achterkant. Had eigenlijk verwacht dat de achterkant zou klapperen. http://www.youtube.com/watch?v=u2_rz3RrAuk
uudje
Geplaatst: 09-10-13 14:51
Vind persoonlijk de equiflex mooier op je fjord liggen toen hij iets ronder was, maar ja weer niet goed voor paard. Vind de arizona erg lang op de korte fjordenrug. Vind dat donkerbruin wel erg mooi op je paardje, maar ja met een mooi kleurtje kun je niet rijden natuurlijk.
Potdorie , moest werken vanmorgen, wat denk je zijn ze langs geweest om de madrid te brengen, had gehoopt dat ze hem bij de buren af zouden geven[ doen ze wel vaker] maar helaas. Moet ik weer een dag wachten en mijn nieuwsschierigheid bedwingen
Hee allemaal! Ik weet niet of ik hier wel vragen mag gaan stellen in dit topic :p Ik hoor het wel of het wel of niet mag
Maar ik vroeg me dus af of het wat uitmaakt of een barefoot zadel iets te lang is? Laten we zeggen twee á drie centimeter over de 18e rib? Ik ben namelijk op zoek naar een barefoot london of lexington maat 2 zadel voor mijn fries, maar zie erg vaak dat die te lang is voor hun paard. En laat mijn fries nou net een korte rug hebben Maat 1 word em niet voor mij, ik heb met broekmaat 42 wel echt een maat 2 nodig.
Iedereen mag hier vragen stellen, zijn wij juist blij mee
Op het laatste stukje van een barefoot komt geen druk. Onder de cantle al minimaal, maar op het leer daarachter practisch niet meer. Zadel moet niet op de kont liggen, maar beetje langer kan prima. Wel even opletten of je paard geen schuurplekken krijgt van de beweging onder de pad op die plaats (zeker voor paarden met 'wiebelkont' of veel beweging achter in de rug)
Een ander soort dek proberen (echt schaap bijv.) Of je pad vaker wassen.
Oke thanks.
En zijn er ook zadelpassers die ook bekend zijn met boomloze zadels? Of kan ik zelf zien/voelen of het past?
Jippie_G
Geplaatst: 09-10-13 18:10
Mooi kleurtje dat zadel hierboven . Zelfde kleur pad erbij en je ziet niet meer dat het paard een zadel op heeft
Vandaag even goed kunnen rijden met mijn tweedehands aangeschafte Trekker (end. pro). Hij schoof aanvankelijk wat naar voren (ondanks banaansingel). Dit op kunnen lossen door kussens wat meer naar achteren te verplaatsen zodat het zadel iets meer naar voren gelegd kan worden. Pommel steunt natuurlijk nog wel op kussens. Maar die 2cm maakt net het verschil. En de schoft ligt nog mooi vrij. Het is even wennen omdat ik een westernzadel gewend ben, maar reed heerlijk en paard doet het er ook goed onder. Zweetafdruk zag er mooi en symmetrisch uit, schouders bleven vrij in beweging en alles ligt lekker stabiel. Helemaal tevreden dus! Het was toch even een gokje...