WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:49

Dat is idd een hoop geld. Mijn fitter zat wat meer in de buurt, dus heb dat niet. Heb gelukkig ook nooit excessieve kosten hoeven maken aan m'n zadel en ben er nog iedere dag blij mee.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:56

nee 150 euro betaal ik ook niet bij mn wow fitter, wel laatst 240 kwijt voor even 2 wolzadels nakkijken en iets aanpaswerk, dus ja....wat is duur?

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:30

ik heb even snel wat gelezen en ik volg dit al een tijdje.

Heeft iemand een foto voor mij met het paard en het zadel?
Ik kijk graag even naar dressuur zadels. Wat is de site van de WOW en om wat voor prijs praat je ongeveer bij een WOW zadel?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:12

ismy schreef:
ik heb even snel wat gelezen en ik volg dit al een tijdje.

Heeft iemand een foto voor mij met het paard en het zadel?
Ik kijk graag even naar dressuur zadels. Wat is de site van de WOW en om wat voor prijs praat je ongeveer bij een WOW zadel?

Nederlands

Engels

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:33

Weet iemand hier hoe het zit met garantie?

Mijn wow is van aug 2010 en er is een kussen lek. Nu zou het eerst garantie zijn en krijg ik nu ineens doodleuk te horen dat ik toch een rekening kan ontvangen...
Zadel is dus 1,5jr oud, vind het schandalig als dit niet onder garantie zou vallen. Altijd netjes dealer onderhouden/aangepast. Grr.
Is dit normaal??

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:59

Lima, heb ik ook gehad, wordt vergoedt. Even je fitter inlichten.

Dat iedereen zo schrikt van die 150 euro zegt genoeg denk ik. 75 euro controle en 75 euro voorrijkosten (voor pak weg 60 km!!!)

En de wolzadelcheck voor 40 euro kan dus wel bij een erkende zadelmaker. :)

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:51

@fliam; mijn fitter smste me juist dat ik een rekening kon verwachten omdat ik maar 1 jr garantie heb.

Vind het absurd! En vroeg me af of er meer mensen ervaring mee hebben, alvorens ik weerwoord ga geven. :)

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:43

Lima84 schreef:
@fliam; mijn fitter smste me juist dat ik een rekening kon verwachten omdat ik maar 1 jr garantie heb.

Vind het absurd! En vroeg me af of er meer mensen ervaring mee hebben, alvorens ik weerwoord ga geven. :)

De mijne was ook met 1,5 jaar kapot, heb deze gratis vervangen gekregen.
Wat raar dat het bij jou niet zo is...

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:05

Op de WOW site staat ook 12mnd garantie aangeven, terwijl Europees 24mnd officieel is en een lidstaat enkel daarin mag afwijken ten voordele van de consument. Halvering vd 24mnd lijkt me geen voordeel ;) Ben zowieso een beetje klaar met WOW, zoals al gezegd, het zadel kost me een rib uit mijn lijf telkens en dat nu dit weer... pff...

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:47

Mijn zadel is 2 jaar oud en had ook een lek kussen..Geen enkel probleem kreeg gewoon een nieuw kussen en de ander werd retour gestuurd naar Engeland valt gewoon onder de garantie..!!!!!
Laat je niets wijs maken..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:43

Wat mij dus weer bevestigd dat het succes van t zadel staat of hangt aan de kwaliteit van de fitter

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:44

Paard Pony Dressuur Springen Western Longeren Grondwerk Piaffe Passage Pirouette Wedstrijd Mods Bokt [HK] beware of the penny deel 2 Moderator [MA] beware of the penny ........ Nieuwsredactie Beheer Wiki Mids Mandarijntjes Lavendel
Maar Knollentuin,
het succes van een Wol zadel is toch ook afhankelijk van de kwalliteit van je zadelmaker?
Dat is toch voor elk zadel zo?

Ik zeg hiermee trouwens absoluut nit dat het niet zo is hoor, ik ben het er volledig mee eens. Maar wil alleen aangeven dat dit niet alleen bij WoW het geval is maar bij elk zadel

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:46

Ik denk dat het bij een wow / lucht zadel nog nauwer luistert. 1 pompje lucht meer maakt een wereld van verschil uit. Bij mij tussen gewoon goed kunnen zitten of mega door mijn rug gaan na het rijden door verkeerd zitten. Dat heb ik bij een zadel met wol echt nog nooit gehad.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:07

Daarin kan ik je bijtreden Maris!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:05

hier is een klein verschil groot resultaat. zowel de goede kant op als de verkeerde. ik denk dat er meer mensen afhaken op een wow door fouten van de zadelfitter als bij wolzadels omdat daar idd de verschillen niet zo nauw tellen. het doet t concept wow geen goed iig.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:43

Wie heeft er ervaring met wol in een wow zadel?
Is dan alsof je op een normaal wol gevuld zadel zit?
Beperkt dit de aanpasbaarheid?
Kan dit de constructie van het zadel ten nadele komen?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:10

door dit te lezen ging ik net eens even kijken of ik ergens iets over de garantie terug kon vindn. Maar het enige wat ik heb van 'papieren' is een factuur die mijn fitter doorgemaild heeft. Dit is iets heel simpel, zelf opgesteld en er staat helemaal niets op van verkoopsvoorwaarden, garantie, dat soort zaken...is dat eigenlijk niet verplicht?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:45

Hem geen idee met de garantie zit..

Ik heb laatst een wow met wol vulling gezien, voor de constructie maakt het niet uit lijkt mij.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 07:57

Tegen mij is gezegd een jaar garantie op het leer. Mijn zadel moet ook weer aangepast worden. Ben alleen heel huiverig wie ik er bij ga halen. Ik ga denk ik kerry benaderen. Ben erg benieuwd wat hij aan kosten berekend.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:08

standaard 5 jaar garantie op de boom , 1 jaar op het leer ... heb ik ergens gelezen !
als je lucht kussen in amper 18 mnd kapot is lijkt mij dat iig een stukje service , zeker op zo,n duur zadel ...

Ik ben veel tevreden met mn Wow , alleen check up is nogal prijzig vooral door de km vergoeding die erbij komt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:23

Ik moet er ook een fitter bij hebben, maar wie ik zal het niet weten :( tis in mijn omgeving bijna onbetaalbaar geworden door de reiskosten van soms dik €100. Tevens zoek ik nog steeds een hp 0 en evt -1 :D

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:20

Zinn schreef:
door dit te lezen ging ik net eens even kijken of ik ergens iets over de garantie terug kon vindn. Maar het enige wat ik heb van 'papieren' is een factuur die mijn fitter doorgemaild heeft. Dit is iets heel simpel, zelf opgesteld en er staat helemaal niets op van verkoopsvoorwaarden, garantie, dat soort zaken...is dat eigenlijk niet verplicht?

Voor algemene voorwaarden geldt een informatieplicht. Je moet d klant of opdrachtgever voor, of uiterlijk tijdens het sluiten van een overeenkomst laten weten dat u algemene voorwaarden gebruikt. Dit kan zowel schriftelijk als via de mail of verwijzen naar bijv. de website waar deze voorwaarden op vermeld staan.

Bij een zakelijke overeenkomst geldt een wettelijke informatieplicht wat betreft algemene voorwaarden. De verkoper moet de klant/ opdrachtgever voor, of uiterlijk tijdens het sluiten van de overeenkomst op de hoogte stellen van zijn algemene voorwaarden. De klant moet met deze alegemene voorwaarden instemmen. Dit kan zowel schriftelijk als stilzwijgend (= dus zonder reactie van de klant).

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:22

En hoe toon je aan dat je dat niet hebt ontvangen die alemene voorwaarden, dat is wel lastig en kan maar zo een welles/nietes spelletje worden.
Overigens geeft nl recht ook aan dat j van een product sommige dingen mag verwachten, ongeacht d garantietermijn. Bijv wsmachine mag j van verwachten dat die langer dan twee jaar meegaat, ongeacht garantie sta je redelijk sterk. Tenzij je verwijtbaar lecht bent omgegaan met je spullen en dat kan je dan weer zien aan algehele staat. Sterkte ermee

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:46

Even een vraagje, wat betekend sd / d / dd bij de panels? :o

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:13

Het type kussen. Het ene is wat boller dan de ander.