Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Saaams schreef:Een lage neusriem werkt helemaal niet scherper in. Heb je hem niet te laag?
Peluchy schreef:Heb een vraag over de bitloze functie, mijn paard doet vervelend op het kinriempje. Die gesp ik niet strak toe zodat paard nog kan kauwen, maar paard lijkt me verveeld te zijn doordat het kinriempje lager hangt dan bvb bij gewone kaptoom.
Hebben jullie hier ook problemen mee?
Ook schuift het hoofdstel nogal...
Weidebloem schreef:Zitten de kinriem en neusriem dan niet te los? Heb daar botloos geen problemen mee. Paard kan prima van zich af kauwen, maar hooi eten gaat dan weer niet makkelijk zeg maar. Denk bij beide riempjes er twee vingers op het bot er tussen kunnen.
Mizora schreef:Een bitloos hoofdstel hoort inderdaad flink strakker dan een neusriem van een gewoon hoofdstel, je hoort er 1 vinger onder te krijgen bij de neusriem. Anders gaat het inderdaad schuiven(idem dito bij kaptooms inderdaad).
lisaaamdr schreef:Hoi hoi,
Ik kom even binnenvallen
Ik ben opzoek naar een betaalbaar anatomisch hoofdstel waarmee ik zowel met bit als zonder kan rijden.
Ik zou superblij zijn als jullie me willen helpen, want alled wat ik vind valt af op prijs of kan nit bitloos.
Alvast enorm bedankt!!!
xsensibel schreef:Zaterdag komt hier een reseller van Bridle2Fit op stal, dus er komt een nieuw hoofdstel voor mijn dametje! Ben vooral enorm fan van de anatomische kop stukken! Iemand ervaring met b2f?
SecretLIN schreef:ik twijfel ookom een Micklem te kopen maat paard of xfull mn tinker heeft een vrij groot hoofd helaas weinig 2e hands multi te koop dus ze bevallen schijnbaar goed..
hoe weet ik de juiste maat