Kitty_ schreef:Ziek thuis zitten is niet altijd nadeligDe postbode kwam zojuist met mijn zadel uit Engeland aanzetten:
[ Afbeelding ]
Vind 'm nu al super mooi!
Mooooi Kitty! Ik ben benieuwd hoe hij op Amigo ligt!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kitty_ schreef:Ziek thuis zitten is niet altijd nadeligDe postbode kwam zojuist met mijn zadel uit Engeland aanzetten:
[ Afbeelding ]
sandra1977 schreef:Safiera schreef:Ik voelde de brede zit bij een Barefoot ook wanneer ik een tijd niet gereden had. Maar wanneer je jezelf de tijd gunt om er aan te wennen komt het vaak wel goed. Ik heb bij een nieuwe BF een tijd last gehad van mijn liezen, maar heb niet opgegeven en extra stretch oefeningen gedaan. Probleem ging gewoon over.pmarena schreef:Sandra, moest even terugzoeken over welk zadel je het precies hebt hoor, want dat scheelt nogalHet is de London dus?
Dat is natuurlijk een zadel met lange zwetbladen, kniewrongen en kniestukken dus veel materiaal tussen paard en knie waardoor je al snel een brede zit krijgt. Dat ligt op zich niet aan "boomloos" of "Barefoot" maar vooral aan veel materiaal dat je knieën verder spreid waardoor er meer spanning op je heupen komt.
Ik heb op zich geen last van spanning in heupgebied of liezen maar meer het gevoel dat mijn benen niet mooi/fijn kunnen afhangen waardoor er 'lucht' tussen mijn knieen en het zadel zit, het sluit niet mooi aan. Hierdoor heb ik dus het gevoel dat mijn benen afsteken en niet 'om' mijn paard heen willen.
Qua boomloos heb ik wel het gevoel dat mijn paard er goed op reageert, laat de hals mooi vanuit de schoft vallen en blijft los in de rug maar qua gevoel van mij vraag ik mij dus af of er ook zadels zijn die iets minder breed zitten. Ik sta dus open voor suggesties, liefst van zadels die ook geleend kunnen worden en die geschikt zijn voor paarden met de singelplek naar voren, een kortere rug en een lang doorlopende schoft.
[ Afbeelding ]
Kitty_ schreef:Zoals beloofd hierbij de foto's![]()
Het zadel rijd heerlijk, het is wel wat wennen omdat ik nu meer het gevoel heb dat ik op het zadel zit ipv erin zit. Naarmate het zadel meer ingereden is denk ik dat dit gevoel beter wordt. Het lichtrijden gaat een stuk prettiger, ik kan mijn hulpen beter geven en ook in galop zit ik wat stabieler. Helaas zijn de bijgeleverde beugelriemen te kort voor mijn lange benenDat wordt dus een nieuw paar bestellen.
Grappig dat de medium pommel nu wel past. Toen ik laatst de Cherokee van een stalgenoot testte was deze juist te ruim.
Verder een super mooi zadel![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]