Ik heb het knight rider zadel, onder een gewone pad ligt hij totaal niet en hangt hij letterlijk in kyara haar nek. Zonder pad ligt hij stabieler maar ik wil zowiezo een goed pad gaan schaffen. Dus als er suggesties zijn, graag hier of via pb. Wel ben ik erover uit dat ik dot zadel alleen voor lange buitenritten ga maken en mijn veelzijdigheid zadel voor de binnenbak gebruik omdat ik dan wat 'intensiever' train dan buiten in het bos en niet zolang op het zadel zit.
Nadat ze 5 minuten gedraaft had met een gewone pad, hij klapperde ook super licht en hij gleed naar voren door de pad
Nadat ze een paar rondjes gedraaft had zonder pad, toen klapperde hij niet meer
En zo ligt hij als ik hem gecorrigeert heb en hij goed ligt
P.s. Ik had haar gelongeert, ik heb er nog niet opgezeten want daar had ik helaas geen tijd voor.
Foto's zijn uit een beetje rare hoek genomen, maar zoals ik het nu zie lig het zadel te ver naar voren. En een zadel dat klappert boomloos of met boom lig niet goed.
Samblabla
Geplaatst: 02-07-13 01:11
Ik denk zowiezo dat ik het zadel toen verkeerd gelegt had, dus te ver naar voren. En het pad wat eronder lag was ook niet bepaald goed voor eronder, dus toen klapperde het een beetje. Nouja je kon het nauwelijks klapperen noemen hoor.. En toen ik er geen pad onderlegde klapperde hij niet maar ik heb er nog niet op gezeten. Oja en ik had waarschijnlijk de singel ook niet goed vast gemaakt (niet strak genoeg) want dit was de eerste keer dat ik een dressuur singel gebruikte.
Oja en het zadel is splinternieuw. Dus alleen gebruikt om te passen op een fries. Ik denk dat het zadel zich wel gaat aanpassen, zeker als er een goed pad onder ligt.
Ik heb ook de Libra besteld via Buitenzinnig. Ik heb heel lang lopen klooien met de BF Cheyenne die gewoon niet goed lag op m'n paardje. Van ellende over gestapt op een boomzadel. Hier heeft ze even goed onder gelopen maar helaas past/ligt deze ook alweer niet goed. Nu verandert ze ook steeds. dus daar zit ook gelijk de oorzaak. Nu de Libra proberen, wel met pad met inlage's eronder. Zitten wel panelen onder maar buitenzinnig adviseert zelf om er wel een pad met inlage's bij te gebruiken. Als het goed is, is het pakket gisteren op de post gegaan dus ik hoop stiekem vandaag al binnen te hebben.
Ik heb hem al binnen ook. Helaas was ik net naar stal toen ze langs kwamen, maar gelukkig lieve buurtjes. Misschien vanavond of anders morgen passen!..
Eerste indruk. Licht zadel, goed sterk klittenband. Dikke pad, met dikke inlage's. Ziet wel als een flink pakket, maar dat word door de tijd heel wel minder met inzakken/inrijden.
Dus de ervaring op het paard hou je nog even te goed haha
Mijn eerste indruk is precies zo, lekker licht en luchtig ! Nu moeten er natuurlijk nog wel beugels, riemen en een singel bij, dan vliegen de kilo's eraan
Mijne ligt ook mooi te zijn binnen, passen komt nog wel.
Ik heb trouwens een bruine, echt heel mooie kleur, ben er blij mee
Hij zou er eigenlijk vorige week zal zijn, dus al wel even. Nou heb ik op zich geen haast, met longeren en bbp kom ik een heel eind, maar als je weet dat hij onderweg is word je toch ongeduldig
Maar ook verzonden met TNT ? Dat is dan eigenlijk ook raar ... mijn pakket ( en dat van Kiki ook ) is gisteren verstuurd en de volgende dag al bezorgd ... zouden ze die achterstand dan niet eerst wegwerken
Ik denk dat de pakketten die gisteren (dus na de staking) verzonden zijn er sneller zijn dan alles wat zich nu heeft opgestapeld in de pakhuizen en weggewerkt moet worden.
kiki1976
Geplaatst: 02-07-13 17:25
Ik heb ook de bruine! Was ook mijn eis in m'n zoektocht naar een ander zadel (en natuurlijk goed passend, maar dat spreekt voor zich).
Idd wat Shirley al zegt, is gisteren verzonden door Buitenzinnig en vandaag geleverd door post.nl Je zou idd wel verwachten dat de achterstand eerder pakken of beter gezegd al weg gewerkt was Ik had ook pakketten tijdens de staking verzonden, oke ze waren vertraagd (een paar dagen) maar zijn ondertussen allemaal al bezorgd hoor.
Ik kan me voorstellen dat die pakketten van de staking nog volop in loodsen gestampt staan, en als er weer nieuwe pakketten aangevoerd worden, dat ze dan liever die nieuwe invoer direct verwerken en er nog een plukje oude pakketten bij doen.
Anders moeten ze pakketten gaan wisselen in de loods (oude eruit, nieuwe erin...) en dat kost alleen maar extra tijd...
Helaas dat gaat me niet lukken en daarbij wil ik toch eerst zeker weten of de fenders ook kort genoeg kunnen voor mijn korte pootjes. Anders heb ik nog niks aan het zadel. En moet ook geld apart houden voor fysio (moet weer gekraakt worden).
Had nu wel weer iemand met interesse in het zadel, maar ja weer niet in de buurt (eerst iemand uit Drenthe en nu iemand uit Limburg). En vaak willen ze toch wel graag passen en ik ga het even niet redden om dat met de auto te doen.
Zadel verkopen duurt lang momenteel. Die van mij heeft ongeveer 3-4 week geduurd. Ainsley dressuurzadel in gangbare maat. Zag er super uit en niet de hoofdprijs. Maar ligt behoorlijk op z'n gat!
Een ainsley heb ik ook nog liggen alleen dan een fit 4 en dan nog verbreed, maar die bolle van is dusdanig afgevallen dat deze ook niet meer past.
Mews
Geplaatst: 02-07-13 20:30
De zadels waar ik interesse in had stonden idd ook allemaal al een paar maanden te koop (inclusief degene die ik heb gekocht uiteindelijk dus er is altijd hoop ). Hoewel ik bij de meeste het zadel ook niet meer terug zou mogen sturen als het niet zou passen, en opgestuurd = verkocht is een beetje een dure grap als het om een zadel gaat en het niet zou passen. Dat vond ik iig een te groot risico, anders had ik misschien weer maanden niet verder gekund met inrijden. Maar het is op het moment wel langzaam volgens mij, als koper op zich fijn maar vervelend als je eerst je vorige zadel nog moet verkopen voor je een nieuwe kan kopen.
Ik had gelukkig geluk en is m'n zadel al met 5 dgn verkocht
Marcella
Geplaatst: 02-07-13 20:38
Nou heb ik gelukkig nog een barefoot cheyenne, maar daar ga ik dus niet mee buitenrijden. Nou rij ik voorlopig nog niet buiten.
Maar zou mooi zijn om al een rose over te nemen, want geloof dat de levertijd anders ook nog 8 weken is.
Dat is mazzel hebben om zo snel verkocht te hebben.
Lori
Geplaatst: 02-07-13 20:39
Nu mijne staat pas sinds vrijdag officieel te koop, daar voor wel al op facebook. Hoop 'm snel verkocht te krijgen die is ook in super staat behalve dat rits dingetje, nu hoe sneller verkocht hoe sneller ik iets kan afbetalen aan moeder (barefoot arizona). Enig karwij dat ik ga hebben is mijn pad haar vrij krijgen .