Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Faitherr schreef:dieseltje09 schreef:Ik heb opgemerkt dat paarden die hangen op de micklem beter reageren op een los bakstuk, dat zou dan ook de reden zijn dat ze nu op het oude hoofdstel beter reageerd. Gewoon kwestie van wensen van je paard, sommige paarden vinden het stabiele van de micklem juist heel fijn (de meeste trouwens)
Ik zou dan ook niet voor de onderste gaan, zit je weer met een niet bewegend bakstuk namelijk![]()
Tja qua maat, ik zou gokken op een cob, en dan hopen dat het kopstuk groot genoeg is (ik heb trouwens het idee dat er bij de productie iets fout is gegaan en ik nu een cob kopstuk heb ontvangen maar dat is over 2 weken pas echt te bevestigen aangezien stalgenootje de cob heeft besteld haha maar de levertijd duurt nog even want ze zijn niet meer op voorraad)
dat klinkt inderdaad logisch dan. Ik denk dat ik dan die onderste gewoon ga bestellen. Denk dat ik dan maar voor een cob ga.
Heeft iemand trouwens ervaring met die site? (http://www.hookseurope.com) gewoon betrouwbaar?
iEmmaaa schreef:Ik wil graag de micklem aanschaffen maar zit nu even te kijken naar de verschillen. Is het enige verschil tussen de competition en de competition deluxe dat deze laatste een sierstiksel heeft? Of is er ook verschil in kwaliteit van leer?
IwanLuver schreef:IwanLuver schreef:Graag ff jullie mening. Ik mag dit Hoofdstel lenen van een stalgenoot. Is een full.
Hoe zit deze volgens jullie? Zou Cob ook passen? Bij de neus zit deze op het laatste gaatje
[ [url=m/pK6Hpo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZnpfcX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb nu de Cob van iemand kunnen lenen. Hoe zit deze volgens jullie?
[ [url=m/TKsVax.jpg]Afbeelding[/url] ]
Djeradalover schreef:Er zitten 2 paar riempjes bij het hoofdstel, korte en iets langere. Ik geloof dat de maat van die 2 paar riempjes gewoon one size fits all is (dus voor pony/cob/full).
Daphneeeej schreef:Op de riempjes die bij mijn full zaten staat op de pange bitriempjes dat het full riempjes zijn en op de korte riempjes staat een C ingestampt als goed is. Ook even in webshops gekeken en er zijn verschillende maten van de bitriempjes.
Robin_Rikkie schreef:Is er iemand hier die ervaring heeft met 1 van de anatomische hoofdstellen van Kramer, pasvorm en leerkwaliteit etc? Wil binnenkort een ander hoofdstel kopen en die van kramer spraken mij eigenlijk wel aan. Heb pasgeleden de micklem ook gepast alleen was dit toch een twijfel geval of hij goed paste of niet (zat op het randje net wel/net niet op het zwevend neusbot) dus daarom wil ik ook even verder kijken!
pol013 schreef:Robin_Rikkie schreef:Is er iemand hier die ervaring heeft met 1 van de anatomische hoofdstellen van Kramer, pasvorm en leerkwaliteit etc? Wil binnenkort een ander hoofdstel kopen en die van kramer spraken mij eigenlijk wel aan. Heb pasgeleden de micklem ook gepast alleen was dit toch een twijfel geval of hij goed paste of niet (zat op het randje net wel/net niet op het zwevend neusbot) dus daarom wil ik ook even verder kijken!
Ik heb hem. Ben er tevreden over. Gemiddeld hoofdstel met een nette afwerking. Voldoende afstel mogelijkheden en normale pasvorm.