Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SBravour

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:49

Ik vind breder maar maar geen overkill inderdaad. Is afhankelijk van de ruimte die het paard achter de over heeft!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:55

Iemand nog opties voor een betaalbaar hoofdstel in extra full, met anatomisch kopstuk?

Ik ben me rot aan het zoeken.. Wel met losse bakstukken, want het Micklem model vindt mijn paard niet prettig. Een anatomisch kopstuk vind ik het belangrijkst, hij geeft wel aan dat hij dat erg prettig vindt.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:00

Faitherr schreef:
dieseltje09 schreef:
Ik heb opgemerkt dat paarden die hangen op de micklem beter reageren op een los bakstuk, dat zou dan ook de reden zijn dat ze nu op het oude hoofdstel beter reageerd. Gewoon kwestie van wensen van je paard, sommige paarden vinden het stabiele van de micklem juist heel fijn (de meeste trouwens)

Ik zou dan ook niet voor de onderste gaan, zit je weer met een niet bewegend bakstuk namelijk ;)

Tja qua maat, ik zou gokken op een cob, en dan hopen dat het kopstuk groot genoeg is (ik heb trouwens het idee dat er bij de productie iets fout is gegaan en ik nu een cob kopstuk heb ontvangen maar dat is over 2 weken pas echt te bevestigen aangezien stalgenootje de cob heeft besteld haha maar de levertijd duurt nog even want ze zijn niet meer op voorraad)

dat klinkt inderdaad logisch dan. Ik denk dat ik dan die onderste gewoon ga bestellen. Denk dat ik dan maar voor een cob ga.

Heeft iemand trouwens ervaring met die site? (http://www.hookseurope.com) gewoon betrouwbaar?

Ja hoor, Hööks is betrouwbaar! En anders kan je in het topic in mijn onderschrift kijken. :))

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:07

Ik wil graag de micklem aanschaffen maar zit nu even te kijken naar de verschillen. Is het enige verschil tussen de competition en de competition deluxe dat deze laatste een sierstiksel heeft? Of is er ook verschil in kwaliteit van leer?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:12

Die van kramer is hetzelfde model als die ik heb van Nika. Staat wel een foto in dit topic van. Ben er best tevreden over, fijne pasvorm. Alleen mijn paard kan niet wachten na het rijden om hem af te krijgen. Dus misschien wil ik nog wel eens een keer wat anders proberen. Micklem heb ik niet zoveel mee, vind eigenlijk dat die vaker niet goed past dan wel, hoofd van je paard moet ook maar net zo vallen vind ik.

iEmmmaaa: tussen de gewone en de deluxe versie is volgens mij alleen het stiksel inderdaad, er is wel een andere variant met beter leder, maar die is ook bijna het dubbele qua prijs volgens mij.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:30

iEmmaaa schreef:
Ik wil graag de micklem aanschaffen maar zit nu even te kijken naar de verschillen. Is het enige verschil tussen de competition en de competition deluxe dat deze laatste een sierstiksel heeft? Of is er ook verschil in kwaliteit van leer?

Competition deluxe heeft ook een rondere neusriem. Het heeft niet zoals de andere micklems plat leer op de neus maar meer zoals andere neusriemen dat het bol is. En dan ook nog met sierstiksels inderdaad.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:37

Graag ff jullie mening. Ik heb eerder dit jaar een full gepast van een stalgenoot.

Afbeelding
Jullie gaven aan dat ik een maatje kleiner moest proberen.

Ik heb nu de Cob van iemand kunnen lenen. Hoe zit deze volgens jullie?
Afbeelding

Ik vind de bitriempjes wel wat kort. Als ik de neusriem hoger doe, komt het bit de hoog komen. Mijn paard heeft een kleine mondspleet en mijn bit heeft kleine ringen.
Laatst bijgewerkt door IwanLuver op 05-03-18 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:38

mag zeker een gaatje hoger naar mijn idee. Lijkt nu wat laag op neusbot en nog euim voldoende ruimte bij jukbeen om het wat omhoog te doen.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:39

IwanLuver schreef:
IwanLuver schreef:
Graag ff jullie mening. Ik mag dit Hoofdstel lenen van een stalgenoot. Is een full.
Hoe zit deze volgens jullie? Zou Cob ook passen? Bij de neus zit deze op het laatste gaatje

[ [url=m/pK6Hpo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZnpfcX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb nu de Cob van iemand kunnen lenen. Hoe zit deze volgens jullie?

[ [url=m/TKsVax.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denk dat ie misschien 1 omhoog moet nog. Even kijken hoe ie dan zit, vind hem nu wat laag op de neus en je hebt nog ruimte onder het jukbeen

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:42

Dan zijn de bitriempjes wat te kort,denk ik. Als ik de neusriem hoger doe, gaat de mondspleet te veel trekken

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:46

Bitriempjes kun je toch ook langer maken of staan die op het langst.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:49

IwanLuver schreef:
Dan zijn de bitriempjes wat te kort,denk ik. Als ik de neusriem hoger doe, gaat de mondspleet te veel trekken

Je kan kijken of je bitriempjes in maat full kan kopen als je nu een cob hoofdstel hebt. Vind de cob wel beter bij je paard staan nml dan de Full.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:02

Heb je nu de lange of korte riempjes bij het hoofdstel dat je leent?

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 06:39

Bedankt voor jullie reacties! De bitriempjes zitten op het langst.
Zijn de riempjes van de full zoveel langer?

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 08:13

Er zitten 2 paar riempjes bij het hoofdstel, korte en iets langere. Ik geloof dat de maat van die 2 paar riempjes gewoon one size fits all is (dus voor pony/cob/full).

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 08:25

Is er iemand hier die ervaring heeft met 1 van de anatomische hoofdstellen van Kramer, pasvorm en leerkwaliteit etc? Wil binnenkort een ander hoofdstel kopen en die van kramer spraken mij eigenlijk wel aan. Heb pasgeleden de micklem ook gepast alleen was dit toch een twijfel geval of hij goed paste of niet (zat op het randje net wel/net niet op het zwevend neusbot) dus daarom wil ik ook even verder kijken! :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 08:26

Djeradalover schreef:
Er zitten 2 paar riempjes bij het hoofdstel, korte en iets langere. Ik geloof dat de maat van die 2 paar riempjes gewoon one size fits all is (dus voor pony/cob/full).

Op de riempjes die bij mijn full zaten staat op de pange bitriempjes dat het full riempjes zijn en op de korte riempjes staat een C ingestampt als goed is. Ook even in webshops gekeken en er zijn verschillende maten van de bitriempjes.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 08:37

Daphneeeej schreef:
Op de riempjes die bij mijn full zaten staat op de pange bitriempjes dat het full riempjes zijn en op de korte riempjes staat een C ingestampt als goed is. Ook even in webshops gekeken en er zijn verschillende maten van de bitriempjes.

Oke,
Iwanluver dan ligt het er dus aan welke je nu hebt.

Mijn merrie heeft ook een bit met hele kleine bitringen en daarvoor heb ik de lange riempjes en dat gaat prima.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 08:38

Robin_Rikkie schreef:
Is er iemand hier die ervaring heeft met 1 van de anatomische hoofdstellen van Kramer, pasvorm en leerkwaliteit etc? Wil binnenkort een ander hoofdstel kopen en die van kramer spraken mij eigenlijk wel aan. Heb pasgeleden de micklem ook gepast alleen was dit toch een twijfel geval of hij goed paste of niet (zat op het randje net wel/net niet op het zwevend neusbot) dus daarom wil ik ook even verder kijken! :)

Ik heb hem. Ben er tevreden over. Gemiddeld hoofdstel met een nette afwerking. Voldoende afstel mogelijkheden en normale pasvorm.

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 08:42

Ik heb een cob micklem waar de bitriempjes ook te kort bij waren, heb gewoon full bitriempjes besteld! Dat kan gewoon, en die zijn wel degelijk langer :)

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:08

Bedankt voor jullie antwoorden!! Ik ga nog één keer met het hoofdstel rijden en dan zal ik ook in de buidel gaan tasten, denk ik :=

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:21

ze waren in de aanbieding bij agradi en paardendrogist, ik zou bij dat laatste kopen agradi duurt lang en is niet altijd even handig, ik heb de mijne bij de duiste agradi site gekocht daar was ie voor 130 euro incl vz, *nu woon ik ook in dld* de dark havana heb ik maar komt redelijk
overeen met de bruine geloof ik

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:49

pol013 schreef:
Robin_Rikkie schreef:

Ik heb hem. Ben er tevreden over. Gemiddeld hoofdstel met een nette afwerking. Voldoende afstel mogelijkheden en normale pasvorm.

Je hebt dan de micklem versie? :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:12

Robin_Rikkie schreef:
Je hebt dan de micklem versie? :)

Ja de anatomical pro. Heb de bruine en de zwarte.

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:15

Kan/wil iemand mij het verschil uitleggen tussen een gewone lage neusriem of een micklem (achtige) neusriem?
Ik rijd nu altijd met een normale neusriem met sperriem. Nu heeft mijn paard een bult op de neus gekregen door een kieswortelabces, ondanks extractie lijkt het er op dat de bult helaas blijvend is. Nu zakt mijn neusriem telkens af, hij glijdt van de bult af zeg maar. Dus ik moet opzoek naar wat anders.
Ik heb nu een paar keer met lage neusriem gereden, dit gaat wel redelijk. Ik kan wel merken dat zon lage neusriem iets heftiger inwerkt. Dus ik ben nu aan het rondkijken wat een goede optie is.

Weet iemand toevallig of je ook ergens micklem testhoofdstellen kunt proberen?