Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GillyZidane schreef:Mij leek maat S ook erg vreemd, hierbij een foto van de schoft
[ [url=m/YFhUV6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zoals je ziet veel schoft weinig bespiering.
Sonja_vR schreef:Met een ingereden paard is dat een optie , wennen
Met inrijden kies ik er dan toch maar voor om loos voor boom te verwisselen
Dan komt dat loos wel weer als de basis er goed in zit
Edit ; in ieder geval wel als de reacties zo overduidelijk zijn als bij die van mij
Tordis02 schreef:Hallo allemaal! Ik heb een vraagje.
Ik heb een Fjord van 15 jaar, die ik momenteel rijd met een Barefoot Atlanta.
[ Afbeelding ]
Nu heb ik een béétje spijt dat ik niet tóch voor een "echt" westernzadel (met western-singel systeem en knop) ben gegaan, máár heb ik binnenkort waarschijnlijk een financiële meevaller waardoor ik misschien alsnog mijn droomzadel kan gaan vinden.
Nu ben ik wat aan het rondkijken en viel mijn oog op de Freemax en de Silverado. Mijn idee is om een passervice te laten komen om te kijken welk zadel het beste bij mij en mijn pony past, maar ik ben wel heel erg benieuwd naar de verschillen tussen deze zadels, en eventuele ervaringen van gebruikers. Mochten jullie denken, kijk eens naar dit merk/type, dat is natuurlijk ook super welkom.
JoycexEnya schreef:Ik heb foto's gemaakt voor het rijden en na het rijden. Moet zeggen dat ik wel een andere singel eraan heb.
Voor het rijden
[ [url=m/LLV9dM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DBKkSf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na het rijden
[ [url=m/u5bjoR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8YNAXr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sonja_vR schreef:Met een ingereden paard is dat een optie , wennen
Met inrijden kies ik er dan toch maar voor om loos voor boom te verwisselen
Dan komt dat loos wel weer als de basis er goed in zit
Edit ; in ieder geval wel als de reacties zo overduidelijk zijn als bij die van mij
DubbelDun schreef:Ik denk dat met of zonder boom qua jong paard/inrijden veel te maken heeft met de balans van de ruiter en ook met het karakter van het paard. En dat laatste kan dan weer te maken hebben met de inrijsnelheid van de ruiter... misschien gaat die te hard en is het paard er nog lang niet aan toe om 'mens op de grond' te vervangen door 'mens op de rug'.