Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shirley schreef:Wel gebruik ik onder de padjes met bont nog een extra dun katoentje, maar dat is ook mede vanwege het schoonhouden.
unihorses schreef:heb me net hier over lopen te verbazen
http://www.libraequestrian.com/bareback ... addle.html
het is een zadel, met beugels en al , maar kan uitelkaar gehaald worden en is dan ineens een bbp? ( waar je dan beugels bij kunt gebruiken? bpp en beugels zijn toch geen goede combi? )
Samblabla schreef:Ik wilde die libra ook aangeschaft hebben maar had er toch geen goed gevoel bij. Lijkt me ook niet zo lekker zitten en de stof kan ook gaan vlekken.
@ Shirley, http://www.orpheon.be/produitsknightrid ... rider2.pdf
Samblabla schreef:Op de site van knight rider staat geen pad voor zover ik kan zien, normaal verkopen ze doe toch erbij?
En zie ook op de foto's op google veel gewone dekkes eronder liggen.
Chicalover schreef:Mijn moeder en ik willen misschien een boomloos zadel aanschaffen voor gewoon extra erbij. Probleem is dat wij natuurlijk 2 verschillende zitmaten hebben, en dat wij ook 2 verschillende pony's hebben. Mijn moeder heeft een redelijk brede welshxfjord en ik een smalle appaloosa kruising. Nu dachten wij aan barefoot ofzo omdat ik hier ook ervaring mee heb. Maar is dat slim omdat we 2 totaal verschillende pony's hebben? Ik hoorde dat het zadel zich aanpast aan de rug van een paard?
Blijheid schreef:Chicalover schreef:Mijn moeder en ik willen misschien een boomloos zadel aanschaffen voor gewoon extra erbij. Probleem is dat wij natuurlijk 2 verschillende zitmaten hebben, en dat wij ook 2 verschillende pony's hebben. Mijn moeder heeft een redelijk brede welshxfjord en ik een smalle appaloosa kruising. Nu dachten wij aan barefoot ofzo omdat ik hier ook ervaring mee heb. Maar is dat slim omdat we 2 totaal verschillende pony's hebben? Ik hoorde dat het zadel zich aanpast aan de rug van een paard?
Misschien is een Adjust zadel van barefoot (komen bijna weer binnen als ik de posts van Pmarena teruglees) wat voor jullie? Van dat zadel kun je de zitmaat aanpassen.
Het zadel op verschillende pony's gebruiken kan best, alleen de pommel (voorboogje) moet wel de goeie maat zijn voor de schoft, en als dat verschilt zou je elke keer de pommel moeten verwisselen. Dat is geen makkelijk klusje, zeg ik je uit ervaringEn ik denk dan ook dat je dat niet gaat volhouden om steeds te doen.
Shirley schreef:unihorses schreef:heb me net hier over lopen te verbazen
http://www.libraequestrian.com/bareback ... addle.html
het is een zadel, met beugels en al , maar kan uitelkaar gehaald worden en is dan ineens een bbp? ( waar je dan beugels bij kunt gebruiken? bpp en beugels zijn toch geen goede combi? )
Je hoeft ze er niet bij te gebruiken, het kan wel ...
Heb overigens aan mijn Christ ook gewoon beugelriemen en beugels, niet om licht te rijden, dat wordt inderdaad niet aanbevolen
Ik heb er eentje onderweg van Buitenzinnig, van de week kan ik je er alles over vertellen