Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SBravour

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:14

Dat is meer een psofsweden model toch? Weer andere werking denk ik..

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:53

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:44

iemand met de Schockemohle Alpha die mij kan vertellen hoe breed de neusriem is?

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:47

Ik ga mijn micklem weer verkopen.. zondag er weer mee gereden maar mn merrie loopt er gewoon echt niet op.. enorm sterk in de hand. Op mn lage neusriem loopt ze beter

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:07

Ik vind die nieuwe van Hooks trouwens echt prachtig! Helaas is hij er niet in het bruin, anders had ik het wel geweten.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:31

xsensibel schreef:
Ik ga mijn micklem weer verkopen.. zondag er weer mee gereden maar mn merrie loopt er gewoon echt niet op.. enorm sterk in de hand. Op mn lage neusriem loopt ze beter

Eindelijk nog iemand gevonden met een minder goede ervaring! Begon al te denken dat het aan mij lag..

Die van mij gaat ook de verkoop weer in. Ben me nu aan het orienteren op een ander hoofdstel. Vind het kopstuk wel heel erg fijn, dus wil weer een anatomisch gevormde. Alleen, een heel groot aantal merken heeft geen extra full. En dan ook nog bruin. Maakt het erg lastig..

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:03

@PanamaD Ik heb die, wel de S&T uitvoering en met lak, maar de kwaliteit is echt super. Leer is heel zacht, en het hoofdstel blijft mooi. Ik gebruik hem niet dagelijks, maar het leer blijft goed soepel. Ook het lak gedeelte blijft mooi, soms zie je wel eens dat dat na een tijdje lelijk wordt.

Na 4 jaar intensief gebruik is mijn Rambo Micklem aan vervanging toe. Omdat ik ook eigenlijk een net wat ''mooier'' hoofdstel wil, kwam ik bij deze uit: https://www.equibling.nl/product/lequi- ... zwart-mat/
Is hier toevallig iemand die al ervaring heeft met dit hoofdstel?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:06

Met de Siro zelf geen ervaring maar ik kan hun hoofdstellen wel aanraden, fijne kwaliteit en van het begin al lekker soepel. Ik heb de Tango.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:13

Saar88 ik heb nog een xtra full bruin kopstuk van PS of Sweden in de verkoop, mocht je interesse hebben.

M’n PS verkocht en nu toch aan het oriënteren op een micklem.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 23:31

Ik ben van plan om het nieuwe hoofdstel van Hooks te bestellen zodra hij beschikbaar komt, maar ik vroeg me af of er al soortgelijke hoofdstellen zijn? Het gaat om dit hoofdstel: https://www.hookseurope.com/horse/horse ... -fairfield , dus met een neusriem die enkel bovenop de neus ligt.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 00:32

Kcinarual schreef:
Ik ben van plan om het nieuwe hoofdstel van Hooks te bestellen zodra hij beschikbaar komt, maar ik vroeg me af of er al soortgelijke hoofdstellen zijn? Het gaat om dit hoofdstel: https://www.hookseurope.com/horse/horse ... -fairfield , dus met een neusriem die enkel bovenop de neus ligt.

Ik vind het een erg interessant en Chique hoofdstel. Ben erg benieuwd naar de maatvoering. Mijn paard zit tussen cob en full in. Heeft een breed hoofd (bitmaat 13.5) maar een kort klein hoofd met dikke kaken. Van de micklem heb ik de full waarbij de keelriem net dicht kan op 2e gaatje en de neusriem ook maar op 3e gaatje zit terwijl kopstuk hoog zit.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 01:10

Kcinarual schreef:

hier ben ik ook heel benieuwd naar! Heb dit hoofdstel nog niet eerder gezien maar sta nu op het punt om hem te bestellen. Iemand die mij kan uitleggen wat de verschillende werking met de micklem hier is?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

verder lijken deze me nog wel interessant, iemand ervaring?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 01:27

Faither, ik heb de bovenste(die lijkt op een lage met een extra riempje) en qua inwerking kan ik na een paar keer proberen niet anders zeggen hij bevalt, heel goed zelfs!

Beter als de micklem (maar daar ging die van mij erg op hangen).

Heb ook de kramer micklem look a like gehad, athans de neusriem dan is look a like natuurlijk, verschil is natuurlijk dat die van kramer losse bakstukken heeft en schijnbaar heeft mijn paard daar echt wel meer voorkeur naar. Was ook een fijn hoofdstel maar die was bruin en heb weer een zwart zadel dus verkocht.

Kwam deze tegen en voor die 45€ wou ik hem wel eens proberen. Kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven maar dat verwacht ik ook niet voor het geld.

Afbeelding
Een klein dingentje is wel de maat, het kopstuk valt klein uit!(dit is een full, normaal kan die van mij zelfs in een cob hij is niet zo lang qua hoofd, wel breed haha)
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 04-03-18 01:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 01:28

Dieseltje09: Dat is een maat Full?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 01:30

Daphneeeej schreef:
Dieseltje09: Dat is een maat Full?

Ja :+

Hij valt echt klein, kopstuk dan, dat zit eerder als een cob! Neus en frontriem zijn dan wel weer duidelijk een full haha

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 01:39

dieseltje09 schreef:
Faither, ik heb de bovenste(die lijkt op een lage met een extra riempje) en qua inwerking kan ik na een paar keer proberen niet anders zeggen hij bevalt, heel goed zelfs!

Beter als de micklem (maar daar ging die van mij erg op hangen).

Heb ook de kramer micklem look a like gehad, athans de neusriem dan is look a like natuurlijk, verschil is natuurlijk dat die van kramer losse bakstukken heeft en schijnbaar heeft mijn paard daar echt wel meer voorkeur naar. Was ook een fijn hoofdstel maar die was bruin en heb weer een zwart zadel dus verkocht.

Kwam deze tegen en voor die 45€ wou ik hem wel eens proberen. Kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven maar dat verwacht ik ook niet voor het geld.

[ [url=m/HWVUM2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een klein dingentje is wel de maat, het kopstuk valt klein uit!(dit is een full, normaal kan die van mij zelfs in een cob hij is niet zo lang qua hoofd, wel breed haha)

oeh interessant! Bedankt voor je uitleg! Klinkt goed. Maat is dan inderdaad wel een dingetje, het gaat om een haflinger. Heb nu de micklem maar deze is eigenlijk te groot, en ze gaat erop hangen etc. beetje lastig te beoordelen omdat ik haar nooit met een ander hoofdstel gereden heb (micklem erbij gekregen met de koop) maar ik rij nu met een heel oud hoofdstel en dat gaat nu heel goed, maar we waren net begonnen aan nagevelijk etc. dus vandaar dat het lastig is.

Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen in maar full dan... ik twijfel dan nog tussen
Afbeelding
of

Afbeelding

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 01:42

dit is mijn haflinger met de micklem. Ik weet dus niet welke maat maar de neusriem zit te laag naar mijn idee en ze krijgt wondjes bij haar mond.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 02:26

Ik heb opgemerkt dat paarden die hangen op de micklem beter reageren op een los bakstuk, dat zou dan ook de reden zijn dat ze nu op het oude hoofdstel beter reageerd. Gewoon kwestie van wensen van je paard, sommige paarden vinden het stabiele van de micklem juist heel fijn (de meeste trouwens)

Ik zou dan ook niet voor de onderste gaan, zit je weer met een niet bewegend bakstuk namelijk ;)

Tja qua maat, ik zou gokken op een cob, en dan hopen dat het kopstuk groot genoeg is (ik heb trouwens het idee dat er bij de productie iets fout is gegaan en ik nu een cob kopstuk heb ontvangen maar dat is over 2 weken pas echt te bevestigen aangezien stalgenootje de cob heeft besteld haha maar de levertijd duurt nog even want ze zijn niet meer op voorraad)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 07:14

Hebben jullie deze bij Kramer al gezien?

Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:14

Nee, maar ik vind die weer erg op een Engels gecombineerd hoofdstel lijken! :)

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:09

Daphneeeej schreef:
Ik vind het een erg interessant en Chique hoofdstel. Ben erg benieuwd naar de maatvoering. Mijn paard zit tussen cob en full in. Heeft een breed hoofd (bitmaat 13.5) maar een kort klein hoofd met dikke kaken. Van de micklem heb ik de full waarbij de keelriem net dicht kan op 2e gaatje en de neusriem ook maar op 3e gaatje zit terwijl kopstuk hoog zit.

Precies hetzelfde probleem heb ik ook! Inderdaad hopen dat er snel reviews zijn. Misschien maak ik een apart topic over dit hoofdstel, omdat het een heel nieuw concept is met die 'incomplete' neusriem.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:47

dieseltje09 schreef:
Ik heb opgemerkt dat paarden die hangen op de micklem beter reageren op een los bakstuk, dat zou dan ook de reden zijn dat ze nu op het oude hoofdstel beter reageerd. Gewoon kwestie van wensen van je paard, sommige paarden vinden het stabiele van de micklem juist heel fijn (de meeste trouwens)

Ik zou dan ook niet voor de onderste gaan, zit je weer met een niet bewegend bakstuk namelijk ;)

Tja qua maat, ik zou gokken op een cob, en dan hopen dat het kopstuk groot genoeg is (ik heb trouwens het idee dat er bij de productie iets fout is gegaan en ik nu een cob kopstuk heb ontvangen maar dat is over 2 weken pas echt te bevestigen aangezien stalgenootje de cob heeft besteld haha maar de levertijd duurt nog even want ze zijn niet meer op voorraad)

dat klinkt inderdaad logisch dan. Ik denk dat ik dan die onderste gewoon ga bestellen. Denk dat ik dan maar voor een cob ga.

Heeft iemand trouwens ervaring met die site? (www.hookseurope.com) gewoon betrouwbaar?

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:56

Die van mij hangt inderdaad enorm op de micklem, ik heb gister met mn lage neusriem gereden, ga vandaag mn micklem weer proberen. Kijken of ik nou echt verschil merk!

Hooks is gewoon betrouwbaar :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:02

Grappig. Die van mij hangt totaal niet op de micklem. Maar ik moet er geen bus of D trens in hangen. Dan word ze zwaar en hard. Die doet het enkel goed op de beweeglijkheid van de watertrens :+

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:14

xLes schreef:
Hebben jullie deze bij Kramer al gezien?

[ [url=m/ZoJAvy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wel een mooie! Lijkt op de Ps Sweden jump off Jammer dat er zo’n stom fiedeltje op zijkant vd neusriem staat.. :')

Hoe is jullie mening over dun of breder kopstuk?
Aan de ene kant denk ik hoe dunner hoe meer het druk kan geven, maar bij breed zou je zeggen dat er meer druk verdeling is, maar tussen de oren en atlas heb je al niet zoveel ruimte, dus ontstaat er dan niet meer druk?