Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xsensibel schreef:Ik ga mijn micklem weer verkopen.. zondag er weer mee gereden maar mn merrie loopt er gewoon echt niet op.. enorm sterk in de hand. Op mn lage neusriem loopt ze beter
Kcinarual schreef:Ik ben van plan om het nieuwe hoofdstel van Hooks te bestellen zodra hij beschikbaar komt, maar ik vroeg me af of er al soortgelijke hoofdstellen zijn? Het gaat om dit hoofdstel: https://www.hookseurope.com/horse/horse ... -fairfield , dus met een neusriem die enkel bovenop de neus ligt.
Kcinarual schreef:Ik ben van plan om het nieuwe hoofdstel van Hooks te bestellen zodra hij beschikbaar komt, maar ik vroeg me af of er al soortgelijke hoofdstellen zijn? Het gaat om dit hoofdstel: https://www.hookseurope.com/horse/horse ... -fairfield , dus met een neusriem die enkel bovenop de neus ligt.
dieseltje09 schreef:Faither, ik heb de bovenste(die lijkt op een lage met een extra riempje) en qua inwerking kan ik na een paar keer proberen niet anders zeggen hij bevalt, heel goed zelfs!
Beter als de micklem (maar daar ging die van mij erg op hangen).
Heb ook de kramer micklem look a like gehad, athans de neusriem dan is look a like natuurlijk, verschil is natuurlijk dat die van kramer losse bakstukken heeft en schijnbaar heeft mijn paard daar echt wel meer voorkeur naar. Was ook een fijn hoofdstel maar die was bruin en heb weer een zwart zadel dus verkocht.
Kwam deze tegen en voor die 45€ wou ik hem wel eens proberen. Kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven maar dat verwacht ik ook niet voor het geld.
[ [url=m/HWVUM2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een klein dingentje is wel de maat, het kopstuk valt klein uit!(dit is een full, normaal kan die van mij zelfs in een cob hij is niet zo lang qua hoofd, wel breed haha)
Daphneeeej schreef:Ik vind het een erg interessant en Chique hoofdstel. Ben erg benieuwd naar de maatvoering. Mijn paard zit tussen cob en full in. Heeft een breed hoofd (bitmaat 13.5) maar een kort klein hoofd met dikke kaken. Van de micklem heb ik de full waarbij de keelriem net dicht kan op 2e gaatje en de neusriem ook maar op 3e gaatje zit terwijl kopstuk hoog zit.
dieseltje09 schreef:Ik heb opgemerkt dat paarden die hangen op de micklem beter reageren op een los bakstuk, dat zou dan ook de reden zijn dat ze nu op het oude hoofdstel beter reageerd. Gewoon kwestie van wensen van je paard, sommige paarden vinden het stabiele van de micklem juist heel fijn (de meeste trouwens)
Ik zou dan ook niet voor de onderste gaan, zit je weer met een niet bewegend bakstuk namelijk![]()
Tja qua maat, ik zou gokken op een cob, en dan hopen dat het kopstuk groot genoeg is (ik heb trouwens het idee dat er bij de productie iets fout is gegaan en ik nu een cob kopstuk heb ontvangen maar dat is over 2 weken pas echt te bevestigen aangezien stalgenootje de cob heeft besteld haha maar de levertijd duurt nog even want ze zijn niet meer op voorraad)
xLes schreef:Hebben jullie deze bij Kramer al gezien?
[ [url=m/ZoJAvy.jpg]Afbeelding[/url] ]