Uiteindelijk wil ik wel over op edn boomzadel
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Die van mij wil soms wel eens wat vrolijke 'wappertjes' geven, dan ga ik even staan, wordt ik iig niet gelanceerd
Nissima schreef:DubbelDun schreef:Die van mij wil soms wel eens wat vrolijke 'wappertjes' geven, dan ga ik even staan, wordt ik iig niet gelanceerd
Toevallig vroeg ik me gisterenavond af hoe stevig je in een boomlooszadel zit. Binnenkort ga ik Barefoot zadels proberen, maar mijn merrie is nogal een aanstelleren alles wat eng is in de bak draait ze van om en rent ze weg. Nu is het met zadel heel goed uit te zitten maar met barebackpad niet, kwam ik vorige week achter
Hoe is dat met boomloos? Zit je net zo stevig, steviger, minder stevig, of verschilt dat volledig per zadel?
Fabster schreef:Ligt ook wel aan wat je gewend bent. Als je altijd een zadel hebt gehad waar je aan alle kanten wordt ‘ondersteund’, kan dat met sommige boomlooszadels erg wiebelig voelen. Inderdaad ook boomlooszadels met ‘boomgevoel’. Daar moet je van houden. Ik ben ook erg van Ghost. Lekker weinig zadel, geen brede zit. Ik zat daarin ook als een huis, maar heb er echt wel aan moeten wennen, dat je maar zo weinig zadel voelt. En dat terwijl ik toch genoeg zonder zadel of met bbp heb gereden. Maar nu wil ik echt niet anders.
Gimme_Spurs schreef:Is er ook een zadelpasser die met meerdere BM zadels op lokatie komt passen?
Gimme_Spurs schreef:Is natuurlijk bij het beleren wel ideaal als je je paard voelt.
Skippy01 schreef:Gimme_Spurs schreef:Is natuurlijk bij het beleren wel ideaal als je je paard voelt.
helemaal waar! Maar je paard voelt jou dan natuurlijk ook goed, dus misschien een testrondje 'is boomloos iets voor mij' even op een beleerd paard?(ik zwéér erbij hoor, bij boomloos, maar mijn merrie vond het de eerste keer wel echt gek en werd wat rillerig toen ze mij zo goed kon voelen, ze was met boomzadel zadelmak gemaakt bij de fokker)
DubbelDun schreef:Het is sowieso wel handig om met boomloos uitproberen (dus meerdere zadels in één keer) handig als je een paard hebt waarvan je weet hoe hij aan voelt, dus bijv. een bijrijdpaard. Anders voel je ook nooit goed de verschillen tussen de zadels.
Gimme_Spurs schreef:Is natuurlijk bij het beleren wel ideaal als je je paard voelt.