[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:47

Ik hou helemaal niet van oorlogsmateriaal.. maar zo'n tank vind ik wel héél erg leuk!!! :)F :):) :):)

En wat stáát de Ghost jullie goehoed!!! <3

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:50

Bianca, dank.. had het zelf niet beter kunnen bewoorden. Ook ik heb toen ik startte de oren van het hoofd gevraagd van BZ, toen nog Don... wat zij op haar beurt bij Hidalgo gedaan had. Het verhaal was: 'boom' opgebouwd uit meerdere lagen leer. Dat samen met de claim die (toen nog wel) op hun site stond over volledig flexibel, maakt dat ik het ook nu nog echt logisch vind dat we er als verkopers vanuit zijn gegaan, dat er GEEN ijzeren plaat in zou zitten!

Mijn paard loopt overigens heel fijn onder een Hidalgo Icelandic. Ik heb wel het merkje er af gesloopt.. dat hoef ik echt niet te zien O:) O:) :x O:)
Laatst bijgewerkt door nienke07 op 26-09-14 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Jetta

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:51

Die Ghost staat helemaal top op je Haftank. Het ziet er heel comfortabel uit.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:19

Oef ik twijfel enorm of ik alsnog een barefoot wil, maar wat als die op langer termijn niet bevalt...
Mocht ik hierover eindelijk een besluit hebben genomen, moet ik mijn nog splinter nieuwe hidalgo voor veel minder verkopen, een discussie met manlief aan gaan en dan maar hopen dat een ander zadel beter bevalt. Helaas doet mijn geldboompje het niet meer. (Vorig jaar heb ik er nog geld uitgehaald, toen ik die gekregen had bij ons trouwen :o :Y)
Waarom ik zo enorm twijfel? Justine loopt niet lekker in draf, drukt haar rug weg. Ik heb steeds het gevoel dat het zadel scheef op de rug gaat liggen en moet het zadel een hupje geven. Ik ben nu samen met mijn instructrice bezig met rechtrichten. Maar echt extreem scheef is ze niet. Wel nog echt een tank.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:28

O jee, laatst allemaal hidalgo's aangeschaft, maar heel veel blijkt toch niet te bevallen?

En ALARM ALARM ALARM de neppe barefoot nevada staat weer op marktplaats. Volgens de verkoper is het echt een echte barefoot!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:39

Huh die bruine barefoot nevada?Die is volgens mij echt..

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:04

Jaaaaaa, inderdaad een fout van mij := het viel me op dat de pommel zo ver naar achteren is geplaatst, maar dat is bij de modellen nu nog steeds zo. Heb dat ook al even weer recht gezet met de verkoper :j

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:06

Hahaha dacht al!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:06

Dat is de Nevada van een oud stalgenoot van me. Hij is 100% echt kan ik je vertellen ;-)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:52

Pippaa schreef:
O jee, laatst allemaal hidalgo's aangeschaft, maar heel veel blijkt toch niet te bevallen?

En ALARM ALARM ALARM de neppe barefoot nevada staat weer op marktplaats. Volgens de verkoper is het echt een echte barefoot!

Ik denk dat heel veel zadels, boom of niet, vaak niet bevallen na aanschaf. Toch niet goed geprobeerd, te haastig aangeschaft "omdat vriendin er ook zo één heeft", paard beter getraind of juist minder etc. Honderd redenen waarom iemand achteraf toch niet helemaal gelukkig is met de aanschaf. Jammer... er is (nogmaals) in principe niets mis met je Hidalgo. Als je paard er lekker mee loopt is er gen reden om hem ineens in de hoek te smijten. Niet helemaal naar wens lopen kan ook komen door een afwijking in het paard (of ruiter) die bij intensiever rijden aan het oppervlak komt.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:58

Kwetal schreef:
Ik denk dat heel veel zadels, boom of niet, vaak niet bevallen na aanschaf. Toch niet goed geprobeerd, te haastig aangeschaft "omdat vriendin er ook zo één heeft", paard beter getraind of juist minder etc. Honderd redenen waarom iemand achteraf toch niet helemaal gelukkig is met de aanschaf. Jammer... er is (nogmaals) in principe niets mis met je Hidalgo. Als je paard er lekker mee loopt is er gen reden om hem ineens in de hoek te smijten. Niet helemaal naar wens lopen kan ook komen door een afwijking in het paard (of ruiter) die bij intensiever rijden aan het oppervlak komt.

Ja hoor, weet ik ook. Maar het viel op dat er laatst veel Hidalgo's waren gekocht en dat er nu -helaas natuurlijk- toch weer een aantal te koop worden gezet. Zo jammer!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:18

Misschien ook toch vanwege de schrik??? Misschien zou het mooi zijn om eens een statistiek bij te houden van klachten veroorzaakt door ALLE soorten zadels. Zowel bij ruiter als bij paard.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 08:38

Sussanne schreef:
Oef ik twijfel enorm of ik alsnog een barefoot wil, maar wat als die op langer termijn niet bevalt...
Mocht ik hierover eindelijk een besluit hebben genomen, moet ik mijn nog splinter nieuwe hidalgo voor veel minder verkopen, een discussie met manlief aan gaan en dan maar hopen dat een ander zadel beter bevalt. Helaas doet mijn geldboompje het niet meer. (Vorig jaar heb ik er nog geld uitgehaald, toen ik die gekregen had bij ons trouwen :o :Y)
Waarom ik zo enorm twijfel? Justine loopt niet lekker in draf, drukt haar rug weg. Ik heb steeds het gevoel dat het zadel scheef op de rug gaat liggen en moet het zadel een hupje geven. Ik ben nu samen met mijn instructrice bezig met rechtrichten. Maar echt extreem scheef is ze niet. Wel nog echt een tank.

Waarom vraag je geen barefoot testzadel aan voor 1 of 2 weken? Dan kan je het verschil proberen. Loop je geen groot risico.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 08:39

Dat wilde ik ook juist aangeven... eerst testen. Dat geeft in ieder geval een goede indruk of de scheefheid door het zadel of door jou of je paardje komt... :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 08:56

En als verkoper van nieuwe zadels is het natuurlijk niet handig om te zeggen.... maar als je een gebruikt zadel voor een goede prijs koopt en er netjes mee om gaat, dan hoef je er weinig op te verliezen als je hem toch weer eens besluit te gaan verkopen :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 10:55

Kwetal schreef:
Ik zei dat ze het aanbevelen, niet dat jij dat moet doen

Bedankt voor de verduidelijking... Volgens mij werd dit al vanaf het begin aangeraden indien nodig toch? Bij overgewicht van de ruiter o.i.d.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 10:59

Tja ben eigenlijk nog steeds voor de rest tevreden over het zadel, maar hou nu gewoon de onderkant wat beter in de gaten nu ik het weet. Maar gelukkig ook een fjord die vrij snel aangeeft of een zadel goed of niet goed lig.

Als hij echt last van het zadel zou hebben zou hij ook niet willen stofzuigen. Nu rij ik natuurlijk ook nog met 2 verschillende zadel en misschien dat dat ook wel scheelt. Met de barefoot Cheyenne alleen in de bak en met de hidalgo Milwaukee voornamelijk buiten, maar soms ook in de bak.

En het leukste ben nu aan het oefenen voor galops wissels met de Milwaukee en iets wat me voorheen niet lukte begin ik nu met mate nog voor elkaar te krijgen. *\o/* Voor de slalom om pionnen. Dus zo slecht zal het zadel wel niet zijn. ;)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:12

Marcella schreef:
Tja ben eigenlijk nog steeds voor de rest tevreden over het zadel, maar hou nu gewoon de onderkant wat beter in de gaten nu ik het weet. Maar gelukkig ook een fjord die vrij snel aangeeft of een zadel goed of niet goed lig.

Als hij echt last van het zadel zou hebben zou hij ook niet willen stofzuigen. Nu rij ik natuurlijk ook nog met 2 verschillende zadel en misschien dat dat ook wel scheelt. Met de barefoot Cheyenne alleen in de bak en met de hidalgo Milwaukee voornamelijk buiten, maar soms ook in de bak.

En het leukste ben nu aan het oefenen voor galops wissels met de Milwaukee en iets wat me voorheen niet lukte begin ik nu met mate nog voor elkaar te krijgen. *\o/* Voor de slalom om pionnen. Dus zo slecht zal het zadel wel niet zijn. ;)

Hier inderdaad ook een heel fijn en ontspannen paard onder de Hidalgo :) Zo lang dat zo blijft en ze niet gevoelig is, valt het vast wel wat mee.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:34

Rianne_ schreef:
Kwetal schreef:
Ik zei dat ze het aanbevelen, niet dat jij dat moet doen

Bedankt voor de verduidelijking... Volgens mij werd dit al vanaf het begin aangeraden indien nodig toch? Bij overgewicht van de ruiter o.i.d.

In het begin (paar jaar geleden, ik ben er al weer een jaar "uit") werd er gezegd dat deze zadels met normale dekjes gereden konden worden. Dit is later aangepast naar een aanbeveling voor Grandeur dekjes of Holu lamsvachtdekjes met moosgummi/viltinlagen. Zolang jouw paard er goed mee loopt (en dat doet-ie lees ik een stukje verderop) zou ik me er niet al te druk over maken...

En nee, Hidalgo zadels zijn net zo goed of slecht als alle andere zadels. De ergernis had te maken met de buitengewoon slechte service en het verzwijgen van dat stuk metaal.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:39

Ik gebruik dus mattes pads waar ik zelf moosgummi inlages heb gedaan. Of de fra pad en dan die aparte inlages van dat aparte spul, maar heb het idee dat die voldoende zijn. Maar zou eventueel altijd nog kunnen bijvullen met de vilt inlages erbij.

Kwetal schreef:
De ergernis had te maken met de buitengewoon slechte service en het verzwijgen van dat stuk metaal.

_/-\o_

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:17

Gaaf Marcella, dat de wissels erop komen :j

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 13:45

Hoi bokkers!

Een vraagje. Ik heb de freeform classic voor mijn kruising tinker merrie van 4 jaar. Behoorlijk wennen qua steun (benen zijn niet zo stil meer) maar wel een heerlijk zadel. Nu viel me vandaag op dat de voorkant van het zadel op de schoft 'drukt'. Mijn paard heeft geen hoge schoft, maar een beetje. Maar als ik mijn hand van voren iets onder het zadel leg, dan voel ik wel druk. Ik las dat de freeform gebruikt maakt van een flexibele aluminiumboog, kan het zijn dat deze nog niet voldoende gevormd is naar mijn paard? Ik wil natuurlijk niet dat ze last heeft van druk op haar schoft. Ik hoor graag van jullie!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:24

Volgens mij moet je de aluminium boog zelf eraf kunnen halen om te kijken of hij passend is bij je paard..Ik heb een freeform gehad met die boog,maar ook een zonder..Als er geen een inzit kan het zijn dat je er wel een nodig hebt..Skyriding verkoopt freeforms misschien kunnen die je adviseren..

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:44

Atent hier heeft er ook een gehad, misschien weet die er iets van. Zij had namelijk hetzelfde probleem (geloof ik) en om die reden haar zadel verkocht...

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:22

pmarena schreef:
En als verkoper van nieuwe zadels is het natuurlijk niet handig om te zeggen.... maar als je een gebruikt zadel voor een goede prijs koopt en er netjes mee om gaat, dan hoef je er weinig op te verliezen als je hem toch weer eens besluit te gaan verkopen :)

Dat heb ik idd ook gedaan voor mijn verzorgpony. Eigenaar ment alleen. We rijden met meerdere mensen op de pony en ik kom maar paar dagen in de week. Dus via mp niet al te dure cheyenne gekocht. En tot nu toe bevalt het goed! De pony loopt er lekker ontspannen onder. Ik moest wel ff wennen, had me in 2 weken nooit gelukt. Mis nog wel wat steun aan mijn benen, maar gewoon verder oefenen. Ons doel is toch buiten genieten.