voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 07:19

Ik vermoed standaard maat en dat is zeer waarschijnlijk 32"x32".

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:51

De hkm protection western is 83x85 cm . Bij Becidor op de site.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:23

Die rode HKM protection wordt gebruikt door goede vriendin onder haar barefoot Arizona :j

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:51

Mocht iemand nog opzoek zijn naar een gloednieuwe paarse pad, zie link onderschrift :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:53

Ow zo groot gaat ‘m vrees ik niet worden.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:54

Kitty, mooie pad, denk alleen dat mijn ijs niet zo blij wordt van de kleur :P Waar heb je ze vandaan?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:13

Sonja89 ik PB je even ;-)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:17

Wat voor pad is dit Kitty?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:39

@Atent, je hebt pb

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 10:29

Vraag aan jullie moeten er nog dingen in mijn advertentie bij in onderschrift of nog dingen van foto's ?
Denk wel dat het een nette advertentie maar jullie gaan door ook een bepaalde kijk op hebben ?

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 12:57

Ik zou er nog iets van een richtprijs of in ieder geval de totale nieuwprijs bij zetten. Dat geeft je als koper in ieder geval een idee welke richting je kwa bod op moet gaan.

Edit: oh ja, en dat het met VPS is (tenminste, volgens mij zijn de Stella's allemaal met VPS toch?).

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:05

Ja is met vps allemaal normaal, pas het nog even aan was richtprijs inderdaad vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:06

Wauw, ik heb ook een barefoot Stella maar die van jou ziet er mooi uit zeg! :oo Ben je vast snel kwijt ;)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:08

Hoop het ook want zou graag snel de arizona onder mijn kont hebben zodat ik het buitenrijden terug actief kan op pakken (doe ik nu niet met dat het in de verkoop zit, stel ik kom er wat mee tegen zou jammer zijn).

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:18

Ik heb zolang gezocht naar bf Arizona.
In eerste instantie tweedehands of nagenoeg nieuw. Elke dag keek ik meerdere malen op MP en bokt.
Maar niks hoor. Heel frustrerend!
Nu heb ik een nieuwe! Superblij mee natuurlijk. Maar ik snap je volkomen!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:53

Awel ja kan nu een koopje doen, die mensen al voorgesteld om een voorschot te doen met dat er nog een 2de geïnteresseerde is zodat ik het niet voor mijn neus kwijt ben. Als ze niet via voorschot willen regel ik toch nog dat het in 1x gekocht word maar hoop dat ze akkoord gaan met voorschot dan moet ik niet beginnen lenen.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:15

Ik wil waarschijnlijk een barefoot cheyenne voor mij en mijn fjord aanschaffen over een aantal maanden als ik het geld bij elkaar heb en ben echt het overwegen om mijn boomzadel daarvoor in te ruilen.

Hoe erg is dit wennen? Kunnen dan mijn vzh dekjes dan voorgoed de deur uit? Waar moet ik opletten?

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:33

Ik vond het wel even wennen, maar dat moest ik ook bij het verschil tussen boomzadels met een meer of minder diepe zit. Je hebt speciale pads voor onder de boomloze zadels waar inlages inzitten voor de drukverdeling en die kun je niet combineren met je vzh dekjes. Er bestaan wel "dekjes" waarbij je ze onder een gewoon dun dekje kunt leggen zodat je toch de optimale verdeling hebt maar wel met je eigen dekje kunt rijden. Ik rijd nu een paar weken met een Barrydale zadel met bijpassende pad en dat gaat goed. 2 dressuurdekjes die ik nog niet heb verkocht ga ik binnenkort gebruiken met een HKM pad met vaste inlages en ik hoop dat dat gaat werken. (de Barrydale pads zijn er alleen in het bruin en zwart helaas en ik vind een kleurtje op zijn tijd ook wel eens leuk, maar het moet wel goed liggen)

Probeer de zadels vooral eens uit voor je gaat kopen, is echt de moeite! Veel succes!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:37

Ja oke ik ga zowiezo uit proberen maar ik ben aan het tossen om een springzadel of een boomloos zadel aan te schaffen. Ik wil vooral lange buitenritten kunnen maken zonder pijn aan mijn rug of kont te krijgen.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:34

@ Akke_sSpring Als je een beetje handig bent kun je ook gewoon zelf inlage vakken onder je dekjes naaien.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:35

Samblabla schreef:
Ja oke ik ga zowiezo uit proberen maar ik ben aan het tossen om een springzadel of een boomloos zadel aan te schaffen. Ik wil vooral lange buitenritten kunnen maken zonder pijn aan mijn rug of kont te krijgen.

Voor lekkere lange buitenritten lijkt me een boomloos zadel vele malen lekkerder dan een springzadel :j

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:25

IK heb pas mee gedaan met de paarden4daagse, ik heb 1 dag 5 uur in het zadel gezeten, de rest 3 a 4 uur in het zadel. Ik had dus echt geen zere kont. Wauw dat was echt gaaf. Met een boomzadel voel je na 3 uur je kont wel.

Nog een vraagje:
IK heb de pad van Agradi.
Ziet er echt heel mooi uit.
Maar over deze pad ben ik dus echt niet tevreden.
Het zadel schuift hier enorm mee. Vooral als het paard zweet.
Kan niet normaal opstappen met deze pad. Het zadel ligt dan meteen scheef.
Wie heeft hier nog meer ervaringen mee?
NU vraag ik mij af of het nou aan het bont ligt dat het zadel schuift? Ik kan bijna alleen maar pads vinden met bont aan de onderkant.

Ik heb een hi tech pad en vind het zo balen dat ik die niet meer kan vinden.
Voor mij de ideale pad, al stap ik 100 keer op het zadel ligt perfect op de rug!
De hi tech is antislip aan de onderkant. Dit is wat ik zoek. Wie heeft er tips?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:52

Mijn ervaringen ken je inmiddels al, maar ik kan ze hier natuurlijk ook nog eens opschrijven :j

Ik heb hetzelfde, maar omdat ik altijd iets ( of iemand ;)) gebruik om op te stappen niet zoveel problemen met het schuiven van het zadel.

Wel gebruik ik onder de padjes met bont nog een extra dun katoentje, maar dat is ook mede vanwege het schoonhouden.

Dan toch maar op zoek naar meer pads met anti-slip ... die van Barefoot heeft het in elk geval ook onder de inlages en die worden nog gewoon verkocht ...

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:25

Ik ga morgen naar een knight rider zadel kijken, ben erg benieuwd! :-)

Maar onder dit zadel, hoort hier een onderlegger onder zoals bij de barefoot? Of kan ik er een gewoon dekje onder doen?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:00

@Atent: Haf pads hebben ook sympanova (zelfde materiaal als de hi-tech pad) aan de onderkant.