Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Romanoff schreef:Ik kom hier ook even volgen. Ik zit erg over te denken om de schockemohle beta aan te schaffen maar ik lees hier dat er een paar zijn waarbij paard tussen cob en full zitten.
Ik heb nu een hoofdstel van LJ Leathers Pro Dressage, cob bakstukken en keelriem maar full front en de neusriem is nu Cob maar krijg die net op het laatste gaatje..
Dus welke maat moet ik dan nemen![]()
Ik heb thuis nog een ander schockemohle hoofdstel van mn vorige paard en dat is full en staat bijna alles op het hoogste gaatje.. dus eigenlijk veelste ruim, alleen de neusriem is goede maat...
Capriootje schreef:Ik kwam net deze tegen. Geen idee hoe het merk is maar dacht deel het even. Ook andere met bling frontriem en lamswol onder de neus hebben ze.
https://www.horze.nl/hoofdstellen/colle ... l?color=BL
En misschien handig voor mensen die lichtere kleur bruin zoeken
BrownBlacky schreef:Hee, ik heb een pony en die is best sterk in z'n hals/mond. Ik overweeg het op een Rambo micklem aan te schaffen, maar weet niet of het echt werkt. Vind het een beetje zonde geld als het niet werkt. Hij vind het moeilijk om volledig te ontspannen, en is best gevoelig
PanamaD schreef:BrownBlacky schreef:Hee, ik heb een pony en die is best sterk in z'n hals/mond. Ik overweeg het op een Rambo micklem aan te schaffen, maar weet niet of het echt werkt. Vind het een beetje zonde geld als het niet werkt. Hij vind het moeilijk om volledig te ontspannen, en is best gevoelig
In dit geval zou ik beginnen met lessen. Een sterke hals?? mond kan je niet oplossen met een hoofdstel. Het kan ondersteunend werken maar als je rijtechnisch niet veranderd heeft het hoofdstel ook geen nut
SBravour schreef:[ [url=m/2RQbDQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat denken jullie? Toch maat Cob he?
Zonde.. hopelijk kan ik iemand vinden die mijn Full wilt ruilen voor haar Cob. Weer een nieuwe wordt ook zo een uigave :p
Capriootje schreef:Ik kwam net deze tegen. Geen idee hoe het merk is maar dacht deel het even. Ook andere met bling frontriem en lamswol onder de neus hebben ze.
https://www.horze.nl/hoofdstellen/colle ... l?color=BL
En misschien handig voor mensen die lichtere kleur bruin zoeken