[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:00

Antheman schreef:
"missanita84"]
"Antheman"]
Gebruikt hier al iemand de Burioni pads?
Ik ben met name benieuwd hoe snel de wol droog is!

ik gebruik hem nu een aantal weken, de wol word bijna niet nat , even schudden en weer droog. dat is ideaal ik gebruik hem onder mijn ghost firenze. we wachten het echte zweet weer nog even af natuurlijk, maar tot dusver redelijk tot goed droog.

[ [url=m/sk49Pj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er zijn ook Engelse pads, met witte wol eronder. Weet jij of dit dezelfde wol is?
Ik zoek een vierkante pad om tijdens trektocht te kunnen gebruiken. Dan vallen de zadeltassen nog net op het dekje.

Is dit iets voor je?

http://www.kifrahorse.nl/webshop/-alles ... engel.html

Antheman

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 08:48

Nee, echt lamsvel droogt te langzaam.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 10:20

Mooie foto's komen er langs +:)+

En wat een leuk Tinkertje inderdaad, mooi meiske zeg :+:

Achterkant pad die schuurt hoor je bij allerlei zadels en dekjes, is inderdaad gewoon de onderrug die er onderdoor rolt en dan vooral zo rond deze tijd met de wintervacht die al bijna "op" is waardoor de haren snel afbreken :j

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 11:20

Pippaa schreef:
O ja, Patsy, een hele flinke dame idd. Ik denk een plaatje als ze goed in haar velletje zit!
Makkelijk he, dat die boomloze zadels relatief makkelijk passen :)

Morgen ga ik voor het eerst rijden op een Shire. Als het goed gaat mag ik die een keer per week blijven rijden. Alleen ligt er een boomzadel op :P Hopelijk zit het lekker. En anders heb ik mijn Barefoot zadel nog...

Leuk pippaa. Gelukkig heb je je zadel nog

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 16:44

Vandaag even wat foto's geschoten van de nieuwe Freemax Fork meter:
( Best lastig om met 1 hand te fotograferen en de fork meter vast te houden en een pony die staat te eten :o )
De bedoeling is dat de fork meter heel lichtjes op de rug ligt om zo de maat te kunnen bepalen. Halve maten dmv het toevoegen van "edges" zijn ook mogelijk maar staan niet op de fork meter

Ohh en je kijkt hier trouwens tegen de rug van mijn 30 jarige pony aan :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:43

Vraagje: passen de heavy duty inlages in het oude model pad die Kitty vroeger verkocht (in paars, felroze en blauw)? Ik wil dat gaan proberen, maar heb niemand in de buurt van wie ik een sertje HD inlages kan lenen om te passen....

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:46

dierfysio schreef:
Vraagje: passen de heavy duty inlages in het oude model pad die Kitty vroeger verkocht (in paars, felroze en blauw)? Ik wil dat gaan proberen, maar heb niemand in de buurt van wie ik een sertje HD inlages kan lenen om te passen....

Wat noem jij in de buurt? Is lunteren bijv. in de buurt? Ik heb HD inlagen (heb ze wel nodig, dus ik ze niet uitlenen. maar passen kan wel)

Madelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:48

Wij hadden een boomloos zadel genomen omdat ze wat te dik was voor 'n normaal zadel. :+

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 14:52

Jeeeeeeej !! *\%/*
Ik heb gister voor m'n verjaardag de seat saver gehad voor m'n Ghost!! Super blij mee :D :D

Ik sta nu naast met het schaap naast m'n zadel, alleen snap er alleen niks van hoe ik 'm aan m'n zitting vastmaak..
Edit: Het is gelukt! :D

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:11

dierfysio schreef:

Wat leuk dat je de pads nog hebt :-) Ik ben benieuwd of heavy duty gaat passen.
Wat ik evt wel voor je kan doen is de 3 mesh inlagen op maat knippen...

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:10

Burioni pad uitgeprobeerd... Fijn materiaal en lag gelijk goed op zijn rug... Zadel er op (BM), past precies... Les mee gereden, geen mm verschoven en de ruggengraat mooi vrij (foto afdruk is mislukt, paard zweet niet zo snel en is een schimmel, op een foto is bijna niets te zien).

Vandaag nog kort rondje bos en hei gereden met flinke galop, ik wil harder bokjes en uitwijken voor plassen etc... Ook na dit avontuur geen mm verschoven...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:21

Och wat een leukerd, kijk dat paardje gaan +:)+

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:56

Kitty_ schreef:
dierfysio schreef:

Wat leuk dat je de pads nog hebt :-) Ik ben benieuwd of heavy duty gaat passen.
Wat ik evt wel voor je kan doen is de 3 mesh inlagen op maat knippen...

Hoi, jazeker heb ik die nog! Fijne Pads.
Kom ik met jouw voorstel net zo uit als met de HD inlages, denk je?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:57

xxdomiixx schreef:
dierfysio schreef:

Wat noem jij in de buurt? Is lunteren bijv. in de buurt? Ik heb HD inlagen (heb ze wel nodig, dus ik ze niet uitlenen. maar passen kan wel)

Lunteren is zeker in de buurt. Ik houd je aardige voorstel in gedachten. Dankjewel!!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:25

Pad staat mooi onder je zadel, Smart.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:25

Mooi Smart en leuke arabier?heb je :j

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:01

Mooi dat blauwe met je bruine tuig, Smart! En een mooi paard ook!

Ik heb vanmiddag dus voor het eerst de seat saver geprobeerd op m'n Ghost. Foto hieronder was van voor het rijden, dus lag de saver nog vrij 'plat' op het zadel. Na het rijden liepen de zijkanten al wat meer af en ging hij meer mee met de vorm van het zadel.

En wat zat het heeeeeerlijk! Ik ben er echt super blij mee! Heerlijk zacht en het verkleint het zitoppervlak ook iets, waardoor het nog fijner voelt. Ze zeggen over Ghost toch 'Het zadel dat er niet is.' Daar was ik het al helemaal mee eens. Maar nu heb ik ook nog eens een extra zacht laagje onder m'n billen, waardoor het helemáál hemels voelt :D

Afbeelding

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:59

Gaaf paardje Smart :~ Kleurtje matcht ook mooi +:)+

@ Dierfysio, De 3 mesh inlagen zijn minder stug dan de heavy duty's. Voordeel van 3mesh is het ademend vermogen. Het is maar net wat je doel is met de inlagen... :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:06

Verdorie, heb ik net een neopreen S singel besteld bij mijn zadelmaakster, zie ik dat ze bij kifra een 90 cm banaansingel hebben met bont... Zucht ...
Maar even sparen dus :D
De flexee bevalt trouwens erg goed. De bredere lepel is wel even wennen, maar ik zit fijn en paard swingt lekker :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:07

Ziet er heerlijk uit Rianna

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:09

Kitty, zijn die 3 mesh- inlagen dan wel net zo stevig als de heavy duty's, zou je het een zeg maar door het ander kunnen vervangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:33

Daar ben ik ook benieuwd naar, hoe is de drukverdeling van de 3-mesh?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:59

Wanneer je 3 Mesh op een klein oppervlak indrukt krijg je dit:
Afbeelding

Plaats je de 3 mesh echter tussen 2 platte handen dan krijg je het niet fijn gedrukt. Dit heeft met de rondgedraaide honinggraat structuur van de inlagen te maken.

Duhelo schreef:
Verdorie, heb ik net een neopreen S singel besteld bij mijn zadelmaakster, zie ik dat ze bij kifra een 90 cm banaansingel hebben met bont... Zucht ...
Maar even sparen dus :D
De flexee bevalt trouwens erg goed. De bredere lepel is wel even wennen, maar ik zit fijn en paard swingt lekker :)

Yep, de banaansingels met lamswol zitten sinds kort in het assortiment :) Volgende keer beter ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:01

Gebruik die ook in mijn fra westernpad en vind ze erg fijn in gebruik. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:43

Ik had de Mesh inlages een tijdje geleden ook in handen en hoewel ik het idee nog steeds super vind, lekker licht en luchtig en toch 3 cm dik, vond ik het nadeel dat ze behoorlijk indeuken. met een platte hand gaat dat inderdaad moeilijk, maar als je over de inlage heen loopt of erop staat, dan zijn ze absoluut geen 3 cm dik meer onder de zwaarder belaste delen . Als je eroverheen loopt en dus ook her en der puntbelasting creeert terwijl je je voet afwikkelt dan zak je heel snel door de mesh heen. Een bewegend boomloos zadel op een bewegende paardenrug geeft ook geen netjes verspreide druk, dus dat vind ik wel griezelig.
Ik heb ze dus niet genomen, ook omdat ik iets zocht wat ophogend zou werken en dus ging ik toch weer voor de Heavy Duty. Die blijft namelijk ook dik onder belasting en ik vind ze ook nog steeds echt ongelofelijk soepel, zelfs soepeler dan de meeste Moosgummy's.