Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kitty_ schreef:Ik kwam zojuist via Facebook de nieuwe Barefoot tegen, de Notting Hill. wat een mooi gaaf zadel!
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Nieuw ... ition.html
Shirley schreef:Ik ben afgehaakt bij het "intensief rijden" en "graag springen"
Gelukkig maar, want ben al dagen in een stemming om iets verschrikkelijk moois te kopen ( waarvoor ik dus ook het geld niet heb) en mooi is het zeker !!
[***] schreef:Zijn er hier mensen die springen met een boomloos (Barefoot) zadel?
Dus echt gericht springen bedoel ik, niet hier en daar eens een huppeltje in het bos..
Zo ja, met welk zadel en hoe hoog en hoe vaak?
Vandaag een springles meegereden met mijn Barefoot Stella .. Ging al beter dan "vroeger" met de Randoll's maar de omstaanders zeiden dat ik helemaal geen steun had in het zadel. Nu vond ik dat nog wel meevallen, ik kan gewoon niet springen dus ik moet dat gevoel nog krijgenHeb al erger meegemaakt qua geen steun hebben
Waar ik wel last van had was de pommel.. of ergens een randje ofzo, ik weet het niet. Maar elke keer als ik over de sprong ging voelde ik het, en heb nu ook een mooie blauwe plek vlakbij mijn lies.. Wel alleen maar aan de linkerkant .. dus dat snap ik dan weer niet ...
Iemand ervaring? Of iemand nergens last van en met welk zadel spring je dan?
(ben niet van plan om constant ermee te gaan springen hoor, maar 1x per week een lesje en misschien hier en daar eens een oefenjumping..)
unihorses schreef:unihorses schreef:iemand ervaringen met freeform max? ik ben verliefd![]()
en dan ook met hoge schoft?
ik bedoel natuurlijk freemax
pmarena schreef:Last van de pommel bij het springen is vrijwel altijd doordat je als ruiter met wel heel erg korte beugels rijdt, of te overdreven naar voren gaat zitten tijdens de sprong. Eigenlijk dezelfde redenen als waarom je met lichtrijden last kunt hebben van de pommel
pmarena schreef: