voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:47

Misschien kun je het eens ( laten ) filmen, romyloverrr, ik snap het eerlijk gezegd ook niet helemaal :o

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:19

ik zal het eens doen als ik weer
het springen weer eens op ga pakken ( >75 cm )

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:01

-

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:01

unihorses schreef:
iemand ervaringen met freeform max? ik ben verliefd <3
en dan ook met hoge schoft?

ik bedoel natuurlijk freemax :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:36

Kitty_ schreef:
Ik kwam zojuist via Facebook de nieuwe Barefoot tegen, de Notting Hill. wat een mooi gaaf zadel!
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Nieuw ... ition.html

Shirley schreef:
Ik ben afgehaakt bij het "intensief rijden" en "graag springen" :))

Gelukkig maar, want ben al dagen in een stemming om iets verschrikkelijk moois te kopen ( waarvoor ik dus ook het geld niet heb -O-) en mooi is het zeker !!

:oo

Een eerdere post van mij:

[***] schreef:
Zijn er hier mensen die springen met een boomloos (Barefoot) zadel?
Dus echt gericht springen bedoel ik, niet hier en daar eens een huppeltje in het bos..
Zo ja, met welk zadel en hoe hoog en hoe vaak?

Vandaag een springles meegereden met mijn Barefoot Stella .. Ging al beter dan "vroeger" met de Randoll's maar de omstaanders zeiden dat ik helemaal geen steun had in het zadel. Nu vond ik dat nog wel meevallen, ik kan gewoon niet springen dus ik moet dat gevoel nog krijgen :+ Heb al erger meegemaakt qua geen steun hebben :') Waar ik wel last van had was de pommel.. of ergens een randje ofzo, ik weet het niet. Maar elke keer als ik over de sprong ging voelde ik het, en heb nu ook een mooie blauwe plek vlakbij mijn lies.. Wel alleen maar aan de linkerkant .. dus dat snap ik dan weer niet ...

Iemand ervaring? Of iemand nergens last van en met welk zadel spring je dan?

(ben niet van plan om constant ermee te gaan springen hoor, maar 1x per week een lesje en misschien hier en daar eens een oefenjumping..)

Maar het lijkt inderdaad wel op een Stella? Die heb ik nu, zitten ook kniewrongen aan enzo..
pmarena, kan jij de verschillen uitleggen? Zijn die er vooral voor het paard (nog betere drukverdeling) of zitten er nog andere verschillen in?

Heb dinsdag trouwens weer gesprongen, een sprong of 10-15 denk ik (heb niet geteld :+ ) van 65cm .. en nu had ik geen last .. Dus misschien dat het met dit zadel wel lukt als ik mijn weg vind :Y) (had ook last van de pommel, maar moet zeggen dat het springen een eeuw geleden was en ik nogal moeilijk kon inschatten wanneer ponylief zou springen, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben ;) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:37

unihorses schreef:
unihorses schreef:
iemand ervaringen met freeform max? ik ben verliefd <3
en dan ook met hoge schoft?

ik bedoel natuurlijk freemax :+

Ik heb een freemax gehad. Of ja, heb 'm nog maar ligt nu in de kast omdat mijn pony te smal is geworden :+ :')
Wat wil je weten? Pony heeft wel geen hoge schoft, denk een gewone schoft .. en had toen in de tijd een brede schoft :P :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:28

Ik heb de Notting Hill nog niet in handen gehad dus ik durf er nog niet te veel over te zeggen :o

Met een beetje geluk heb ik ze eind volgende week binnen en dan kan ik ze eens goed gaan bekijken, meten, er een goed passende pad bij uitzoeken en ze op de foto zetten en de omschrijving op de website van extra info voorzien :)

Last van de pommel bij het springen is vrijwel altijd doordat je als ruiter met wel heel erg korte beugels rijdt, of te overdreven naar voren gaat zitten tijdens de sprong. Eigenlijk dezelfde redenen als waarom je met lichtrijden last kunt hebben van de pommel :)

Eind volgende week hoop ik 1 doosje met JustAdjust zadeltjes binnen te krijgen, daar en ik veel blijer mee dan met de Notting Hill :P

En het nieuwe kaakgekruiste bitloosje met diamantjes en Contour kopstuk, daarvan wist ik niet eens dat die kwam, was voor mij ook een verrassing :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:39

Die JustAdjust zadels lijken me echt ideaal <3

Jammer dat ze alleen in zwart zijn en in DryTex ... heb vele malen liever leer, maar misschien komen die ooit ook nog ?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:40

ik kom even binnen vallen, weet iemand of je een roze boomloospad voor de cheyenne hebt?
dan zou mijn set echt compleet zijn :P heb nu een blauwe en bruine..

heb een bruin zadel, een bruin met roze hoofdstel (nu bruine barefootpad eronder) maar wil dus heel graag een roze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:21

pmarena schreef:
Last van de pommel bij het springen is vrijwel altijd doordat je als ruiter met wel heel erg korte beugels rijdt, of te overdreven naar voren gaat zitten tijdens de sprong. Eigenlijk dezelfde redenen als waarom je met lichtrijden last kunt hebben van de pommel :)

Of juist te lange beugels kan ook denk ik .. Heb het idee dat ik vorige keer daardoor last had, omdat je dan minder gebalanceerd kan staan en dus als sneller tegen de pommel aan komt (dat & ponylief heeft een speciale manier van springen :Y) ). Nadat mijn beugels korter waren ging het beter had ik het idee, maar het kwaad was toen al geschied :+ Ook omdat het maar aan 1 kant van mijn been was ligt het aan mezelf denk ik, ergens een rare beweging die ik keer op keer maakte .. Nu laatste keer met springen helemaal geen last gehad, dus komt wel goed volgens mij :)

Maar blijf wel nieuwsgierig waarom dit zadel beter geschikt zou zijn voor springen .. of dit enkel naar het paard toe is of dat het ook voordelen voor de ruiter is .. (heb niet het idee dat de pony last heeft van het huidige zadel, hij heeft nog nooit zo goed gelopen als de laatste tijd 8-) ).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:11

Dat idee van het springen is vooral door het extra drukverdelende triple-VPS systeem dat alleen dit zadel heeft :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:26

Zijn er eigenlijk ook donkerrode pads voor onder de BFjes? :) (Heb een Arizona) Ik heb namelijk een continental hoofdstel met donkerrode 'versiering'.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:49

Zijn er nog mensen die dekjes van HKM gebruiken(met inlages)
Of half pad?

En hoe bevalt het?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:10

Maritje1991 schreef:
Zijn er nog mensen die dekjes van HKM gebruiken(met inlages)
Of half pad?

En hoe bevalt het?

Ik heb een HKM met inlages en ik vind hem erg fijn. Het is niet zo'n gedoe met de inlages erin doen en hij gaat in de wasmachine. Daarnaast is hij er in verschillende leuke kleuren!

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:13

Ik gebruik onder mijn arizona een hkm protection westernpad al weet ik niet of die er ook in donkerrood is. Ook heb ik een shockpad liggen voor onder mijn arizona, die zijn te verkrijgen bij justwestern in meerdere kleuren. Mischien dat 1 van deze 2 pads een optie is?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:45

Ik ga even zoeken naar zo'n HKM pad :)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:44

Volgens mij heeft Diva_jenny het eerstgenoemde dekje bij Agradi vandaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:51

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:43

Ik gebruik een HKM pad, hij bevalt! Ik heb er nu wel nog een paar moosgummi-inlages bij gestopt (dus dubbele inlages), past precies!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:54

Ik heb gister de HKM pad besteld, zit standaard de memoryfoam in en die wil ik ook wel eens uitproberen. Daarnaast heb ik nog 2 dekjes liggen die ik zelf nog erg mooi vind en niet verkocht krijg dus die kan ik dan nog mooi zelf gebruiken :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:50

ik heb ook een hkm pad, ideaal ding, heb er ook wel nog een paar halfzachte inlages bijgestopt, de pads die erin zitten vind ik te flauw.
Goede kwaliteit, heb hem een jaar of 3 denk ik, en hij is nog niet kapot, enkel wat verkleurd.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:28

@pmarena: Maar dat is alleen de dressuurvariant, toch? Ik begrijp dat ze ook verkrijgbaar zijn voor de Arizona, of lees ik dat verkeerd?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:33

Ik denk dat je dat verkeerd hebt.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:47

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 23:24

Ik volg zag wel een pad staan op de site waar die HKM pad's verkocht worden voor western, een grijze op 2de pagina. Kunnen inlage's in.
http://www.nickyskeet.nl/epages/0012580 ... ducts/2341

Ga alleen zelf best een hebben met anti slip denk niet dat deze dit heeft. Niks gezegd zie net dat die anti slip heeft ga daar morgen middag eens een mailtje naar zenden hoe groot deze pad is :D