Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ingrid_92 schreef:Echt? Dat zou balen zijn.Hoe doen andere mensen met koudbloeden dit dan? Ik zie meer fjorden en tinkers voorbij komen met Micklem hoofdstellen. Heeft die van mij dan echt zo'n raar hoofd?
Yvank_ schreef:Er bestaat ook nog een extra full wellicht dat mensen die hebben?
Kasmir schreef:Yvank_ schreef:Er bestaat ook nog een extra full wellicht dat mensen die hebben?
Ik denk dat de Fjord eerder een maatje kleiner dan groter moet hebben. Het bakstuk moet eigenlijk een gat of 2-3 lager om netjes om het jukbeen heen te vallen maar dan komt hij te laag op de neus. Heb hetzelfde probleem met mijn merrie. Ga nu een maatje kleiner proberen kijken of dat past.
Daphneeeej schreef:Ik ben er zelf achter dat de Micklem niet echt is ontwikkeld voor paarden met een brede kaak. Bij mijn lusitano die tussen maat cob en full zit heb ik een Full. Echter kan zijn keelriem ook maar net dicht. De neusriem gelukkig wel iets beter. Maar de pasvorm op de neus is gelukkig wel goed. Bij de fjordjes hier boven lijkt het gewoon geen passend hoofdstel voor het model hoofd.
DatBenIkNou schreef:Daphneeeej schreef:Ik ben er zelf achter dat de Micklem niet echt is ontwikkeld voor paarden met een brede kaak. Bij mijn lusitano die tussen maat cob en full zit heb ik een Full. Echter kan zijn keelriem ook maar net dicht. De neusriem gelukkig wel iets beter. Maar de pasvorm op de neus is gelukkig wel goed. Bij de fjordjes hier boven lijkt het gewoon geen passend hoofdstel voor het model hoofd.
Ik heb bij van Rijs zadelmakerij voor 16€ de achterste riem van de neusriem van de Schockemöhle Equitus Beta Cob laten vervangen. 10 centimeter erbij. Heel mooi gedaan. Je ziet er niks van. Ons paard (KWPN merrie 1.65) heeft van Micklem small Horse, die paste perfect. Maar de Beta full was echt te groot overal en de bij de Cob alles perfect behalve de neusriem. Omdat we het hoofdstel bij Divoza besteld hadden en zij normaal alleen de Alpha hebben, wilden zij het niet terugnemen of omruilen. Vandaar dat we het op deze manier opgelost hebben, zijn er heel blij mee nu. Ik heb er gister voor de eerste keer les mee gereden. Qua ligging en werking is het denk ik vergelijkbaar met de Micklem. Bij normale hoofdstellen is Do wat rommelig/onrustig met haar hoofd, bij de Micklem en Beta dus niet.
[ [url=m/QqLTHA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ingrid_92 schreef:J0anieke schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat dit hoofdstel niet gaat passen bij je fjord. Hij mag echt nog een heel stuk lager en dan komt de neusriem denk ik op het zwevend neusbot, waar hij ook niet hoort. (Dit is iets wat je alleen moeilijk van een foto kunt zien, dat kun je het beste zelf even voelen..)
Echt? Dat zou balen zijn.Hoe doen andere mensen met koudbloeden dit dan? Ik zie meer fjorden en tinkers voorbij komen met Micklem hoofdstellen. Heeft die van mij dan echt zo'n raar hoofd?
DatBenIkNou schreef:Nouja...mijn KWPN van 165 heeft de small horse.Zegt dus niet zoveel de schofthoogte.
Quir schreef:DatBenIkNou schreef:Nouja...mijn KWPN van 165 heeft de small horse.Zegt dus niet zoveel de schofthoogte.
Nee dat is waar... Heb haar hoofd gemeten en van bit tot bit is ca 90cm, dus vermoed dat pony dan te klein is (maximale lengte volgens dqt plaatje is 94cm, dus dan zal die op ongeveer z'n grootste moeten zijn, cob/small horse is 101 cm, maar neem aan dat je die ruimte dan wel hebt?).
Denk dat ik maar cob ga bestellen.
Quir schreef:En heeft iemand ervaring met een kneveltrens en de Micklem? Gaan die knevels niet in de ringetjes haken?