Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
llora schreef:Oh die deuber zadels! Zo knap. Daarvoor alleen al zou ik een grotere pony paard willen kopen. Jammer genoeg passen die niet op onze kleine pony.
h
dianaw33 schreef:48/49 cm is heel lang hoor, heel veel boomzadels hebben ook die lengte en die zijn echt mega op mijn paarden, dan liggen ze zo ongeveer op hun kruis. Ik heb zelf alleen maar paardjes staan met 46 cm en minder ruglengte, schofthoogte van +/- 150 tot 136.
Tancreda4 schreef:Ik moet nog een hipsafer nog proberen maar gezien mijn pijn vraag ik mij af of dat afdoende is. Tijdens het rijden gaat het prima maar eraf komen en erna niet. Nu denk ik ook dat er vanalles is overbelast en rust misschien verstandig is, maar het is nu juist zulk mooi weer
Zou Ghost misschien een betere en smallere optie zijn? Heb nu een cheyenne barefoot ej heavy duty inlagems omdat dat beter is voor mijn paard.... Maar zou een ghost ve verschil geven en passen op een breed (dik) kwpn paard?
Leo schreef:Ik vond de Ghost inderdaad ook op een hele ronde en brede quarter niet extreem breed zitten. Opvallend niet zelfs
Ik zit erg in dubio met mijn mooie Ghost. Paardlief is zeer kieskeurig met zadels. Soms moeten we het zadel 2 of 3 keer verleggen voor we echt kunnen gaan rijden. We durven de Ghost daarom niet aan om er op te leggen. Van de week onder het boomzadel een andere pad geprobeerd maar hij gaf met longeren al heel duidelijk aan dat hij dat niét oké vond. Eigen pad eronder en hij liep weer prima.
Ondertussen ligt mijn zadel dus nog steeds werkeloos in de kast en dat is echt zuur...
MaritB schreef:Tancreda4 schreef:Ik moet nog een hipsafer nog proberen maar gezien mijn pijn vraag ik mij af of dat afdoende is. Tijdens het rijden gaat het prima maar eraf komen en erna niet. Nu denk ik ook dat er vanalles is overbelast en rust misschien verstandig is, maar het is nu juist zulk mooi weer
Zou Ghost misschien een betere en smallere optie zijn? Heb nu een cheyenne barefoot ej heavy duty inlagems omdat dat beter is voor mijn paard.... Maar zou een ghost ve verschil geven en passen op een breed (dik) kwpn paard?
Lastig, want ik heb gisteren 2,5 u op een ghost gereden, en kwam er af met last van mijn heupen. Vorige maand met BF cheyenne en hipsaver gereden, 3u en nergens last van. Maar beide wel een totaal andere rit en wellicht staat de Ghost niet geweldig afgesteld voor ons.
Ben er wel door gaan twijfelen, had namelijk bedacht straks een nieuwe Ghost te gaan kopen (leen er nu 1 van stalgenoot)
Had ook droge plekken onder de Ghost al weet ik dat er wordt gezegd dat het niet erg hoeft te zijn.
[ [url=m/4EyKdY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Niet de meest gunstige foto
Leo schreef:Ik vond de Ghost inderdaad ook op een hele ronde en brede quarter niet extreem breed zitten. Opvallend niet zelfs
Ik zit erg in dubio met mijn mooie Ghost. Paardlief is zeer kieskeurig met zadels. Soms moeten we het zadel 2 of 3 keer verleggen voor we echt kunnen gaan rijden. We durven de Ghost daarom niet aan om er op te leggen. Van de week onder het boomzadel een andere pad geprobeerd maar hij gaf met longeren al heel duidelijk aan dat hij dat niét oké vond. Eigen pad eronder en hij liep weer prima.
Ondertussen ligt mijn zadel dus nog steeds werkeloos in de kast en dat is echt zuur...