Houden ze de ruggengraat nog goed vrij van druk, dan zijn ze goed genoeg.
Al zouden ze dunner zijn geworden: ze vervullen de functie die ze moeten vervullen.
Halstertouw-test doen dus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RenskeLap schreef:Ben dit weekend helaas niet thuis dus wordt volgende week even halstertouw-test doen, als die goed lukt is het dan ook nog goed genoeg voor als je bijvoorbeeld gaat licht rijden?
sandra1977 schreef:Ik zou nog foto's leveren van het leenzadel, de BF London maat 2 met medium boom, zijn geen wereldfoto's maar hoop dat de kenners er toch wat over/van zeggen kunnen.
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]
De 'afdruk' foto's zijn niet heel duidelijk, daar hij aan het revalideren is wil ik hem niet 'in het zweet' werken.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hoe ik de afdrukken intepreteer is dat ik het zadel een paar centimeter meer naar achteren moet leggen.
Buitenzinnig schreef:nombrado schreef:over een metalen beugel gesproken waar de beugelophanging aan zit?
Dit heb ik bij sommige andere boomloze modellen merken ook ondervonden helaas. (was een zadel met lederen boom volgens de fabrikant)
Wat bij dat zadel bij het paard te zien en te merken was? was een afdruk ter hoogte van de beugelophanging in zijn vel/huid. En iets druk rond de wervels (diepste punt van de rug)
ik heb het zadel meteen retour gestuurd naar de fabrikant.
Het kan zijn dat ze dit doen vanwege enig stabiliteit in het zadel te krijgen. er komt namelijk best druk op een beugelriem te staan bij oa opstappen of licht rijden. Maar in dat geval zou je beter een overweging kunnen maken een boomzadel te nemen.
(die verdeeld de druk over een groter deel van de rug)
Mayke, om welk boomloos zadel ging dat?
Mayflower_ schreef:Sandra1977, hij helt inderdaad wat naar voren. Welke inlages heb je in de pad?
Hij staat wel gaaf op je paard!
Zonde Denise!
nienke07 schreef:Nombro.. 'geheimen' verklappen vraagt niemand. Moedwillige oneerlijkheid (claimen dat je een zadel zonder harde structuren verkoopt, terwijl er een stalen plaat in zit) lijkt me toch een heel ander verhaal en valt wat mij betreft onder zwendel... "Hidalgo: firma list en bedrog"...
(wat ik volgens Hidalgo niet schijn te mogen rond bazuinen, gezien de dreiging met rechtzaken wegens laster!)
*edit: typo's (haastige spoed is zelden goed)
Marcella schreef:Nombrado val me op dat als er wat te rellen is jij wel gelijk erop in springt.