voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:21

De originele die door barefoot gemaakt zijn zijn uitverkocht, daar was ik helaas ook net te laat voor. Maar pmarena had nog wel een aantal oudere liggen die ooit als testmodel zijn gemaakt. Een stuk minder mooi, maar werkt hetzelfde.
Ik zit er een stuk steviger mee. Vooral in galop voel ik me wat veiliger.

ittheclown

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:24

Haha idd shirley het is een knuffel kont die denkt dat hij een macho is maar als er iets eng is is het een mietje, hahah al doet hij het al super knap voor zijn 3 en 3 maandjes ^-^

Owww klinkt super viola ik heb haar net een email gestuurd, haha kwam er achter dat ik haar winkel ook al eens gemaild had om informatie te vragen over de kleur van een singel.
Het zou maar voor tijdelijk zijn zodra hij wat stoerder is en niet zo snel meer onder de indruk is van bv ... Ierse wolfshonden ( die stonden ook sneaky in de bosjes net als enge reuze wolfen ;P ) dan ga ik weer zonder, beter voor mijn zit ^-^

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:56

Iemand een idee wat ik zou kunnen vragen voor deze set:
*barefoot stella met steentjes van 2009 rits lipje is er af rits zelf in orde.
*xxl pommel en m pommel
*2singels stretch en breath en barefoot dressuur dacht ik (zwart leer)
*boomloos pad van barefoot
*dry tex beugelriemen.
Alles gebruikt maar in goede staat.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:24

Wat zijn jullie ervaringen met de libra trec?
en is er een maattabel voor?

zag gisteren een kennis ermee rijden en het lijkt met wel een leuk zadel :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:46

hetlevenwint schreef:
*xxl pommel en m pommel
*dry tex beugelriemen.

Welke maat is het zadel? Dat het rits lipje eraf is, is wel een nadeel. Wil je ook per se twee singels mee geven? Ik zou het ook alles los verkopen als ik jou was (dus zowel als partij als los). Een prijs durf ik niet te zeggen!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:56

hetlevenwint schreef:
*xxl pommel en m pommel
*dry tex beugelriemen.

Awww heb net paar dagen terug stretch en breath singel besteld, kon ze tweedehands niet vinden en vriendin ging ergens wat bestellen.. lol ik betaalde nieuw 40 euro mischien dat dat zoiezo indicatie kan geven voor wat je er tweedehands voor kan vragen ? En ligt er natuurlijk aan hoe het eruit ziet, ik zou trouwens denk ik ook alles los aanbieden.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:30

Ja zou eventueel ook los doen, nu ben zelf jammer genoeg niet veel met die 2singels want zou voor western gaan. Enige wat ik kan doen is via een converter mijn stretch nog gebruiken maar is ook niet optimaal hé.
Denk zelf een ongeveer nieuw prijs te zetten en dan bieden ?

Is maatje 1, die rits was al zo toen ik het kocht (over gekocht van iemand die gekocht had maar niet gebruikte).
Weet de nieuwprijzen trouwens wel :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:14

Ik heb sinds vandaag een Barefoot lexington. Ben er blij mee!
In het verleden al wel barefoot gehad maar dan de cheyenne en dat vond ik niet zo fijn.

Het zadel ziet er echt nog super uit, verstelbare beugelophanging etc. Echt super.

Nu alleen op zoek naar een andere pommel. Ik denk dat ik een M of L nodig heb. Nu zit er een S in :=

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:17

Moet je even meten met sjablonen die je op de website van Barefoot vindt. Ideaal.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:17

Een pommel M heb ik nog wel liggen mocht je geïnteresseerd zijn.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:27

Maritje1991 schreef:
In het verleden al wel barefoot gehad maar dan de cheyenne en dat vond ik niet zo fijn.

Het zadel ziet er echt nog super uit, verstelbare beugelophanging etc. Echt super.

Nu alleen op zoek naar een andere pommel. Ik denk dat ik een M of L nodig heb. Nu zit er een S in :=

Ik moet mijne even op meten maar verbaast me niks als ik een s nodig hrn maar heb rrn m zouden misschien kunnen ruilen

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:28

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:28

malih schreef:
Maritje1991 schreef:

Ik moet mijne even op meten maar verbaast me niks als ik een s nodig hrn maar heb rrn m zouden misschien kunnen ruilen

Heb jij een m?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:33

Ja ik heb inderdaad een m pommel

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:34

Oke, ik heb al verschillende aanbiedingen gehad. Wanneer ik een M nodig heb en jij een S hebben wij iniedergeval een deal ;)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:58

Ja! Ik heb mijn acht jaar oude Barefoot trailrider omgebouwd naar Nevada ! Het is mooi geworden. Ik wordt er zo enthousiast van.....dat ik nog de cantle wil customizen. Binnenkort foto's!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:52

malih schreef:
Ja ik heb inderdaad een m pommel

Ruilen? :-)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:47

Ik ben nog op zoek naar een xxl pommel ;)

Ik had al eerder antwoord gehad of ik de HD inlages op maat kan knippen, maar nu heb ik de HD's binnen en als ik daar de originele inlages op leg dan ziet het er toch uit alsof het plaatje zichtbaar wordt als ik er een stuk afknip. Om te voorkomen dat ik straks de HD's verknip en blijkt dat ze toch niet passen (zonde van het gedl) of zo strak zitten dat ze minder flexibel zijn wil ik graag weten of hier iemand is die de HD's al eens op maat heeft gemaakt voor de Barrydale pads. Of iemand die weet dat de maten van de pads hetzelfde zijn qua inlage maat.

Mijn zadel schuift sinds afgelopen maandag naar achteren en ik had de indruk dat mijn paard daar ook last van had. Ik voelde dat ze haar onderrug vanmorgen vastzette toen ik erop ging zitten en dat vond ze niet leuk... Even doorgepakt en uiteindelijk niets meer aan de hand maar toen ik afstapte zag ik dat het zadel weer naar achteren was geschoven. Nu heb ik de pad in de wasmachine gedaan (las ik ip internet) en heb ik vanmiddag de pommel gecontroleerd. Als ik de pommel achter haar schouderpunt neerleg lijkt het te passen maar als ze dan een stap zet duwt ze de pommel naar achteren en daar lijkt het ietswat te klein te zijn. Als je daar de inlages bijtelt zal het nog wel wat krapper worden maar zou dat ook een reden kunnen zijn om voor het schuiven van het zadel? Ik ben voor de zekerheid wel al opzoek naar een XXL om te vergelijken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:25

Update voor degenen die dat interessant vinden :Y)

Bert en Esther waren vanochtend hier om zadels te passen.
Ik heb eerst op de Evolution GP gezeten. Mooi zadel om te zien en de kniewrongen zitten echt op een fijne plek, de achterste wrongen heb ik niet gevoeld. De zit was voor mij echter nog te breed, dus helaas viel het daarom af.

Daarna de Freeform Elite (dressuurmodel) geprobeerd. Fijn zadel en echt een stuk smaller. We hebben hem geprobeerd zonder de kussens en met pad+HD inlages. Dat ging eigenlijk heel fijn, alleen het dieptepunt van de zit vond ik wat ver achterin liggen. Daarom hebben we de zitting gewisseld, naar de zitting van de classic, en eigenlijk was dat een hele fijne mix om in te rijden.
Voor de zekerheid ook nog even de Freefrom Liberty (VZH-model) geprobeerd. Dat vond ik wat minder fijn zitten, met mijn lengte beugels zat de kniewrong net niet op een handige plek, en het zweetblad had een soort verdikking aan de onderkant die ik niet prettig vond.

Ghost dressuur daarna ook nog even geprobeerd, maar ook die was te breed voor me. De Torsion hebben we er nog even opgelegd. Ik snap nu wel waarom mensen de Torsion smaller vinden zitten dan barefoot, er zit een soort padding/schuim in de zitting waardoor die iets meer A vorm heeft. Slim bedacht :j

Al met al leek de Freeform Elite met de zitting van de classic de beste optie, daar zat ik fijn in en ponylief liep ook goed. De 17" zitting was wel wat te klein, dus Bert stuurt me het zadel van de week toe met een 17,5" zitting, zodat ik ook echt kan testen met alles in de goeie maat. Dus, ik ga het van de week wel zien denk ik. Ben nu voorzichtig enthousiast, het reed wel fijn maar ik ben me er ook bewust van dat ik er maar heel kort op gezeten heb en dat ik het pas echt kan inschatten als ik wat meer tijd heb :) Wat dat betreft is zo’n testweek wel echt een uitkomst :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:54

Klinkt geweldig, toch :D ?

Het ziet er in elk geval wel naar uit dat je een heel fijne combinatie gaat krijgen zo, nou nog hopen dat het van de week lekker weer is om e.e.a. goed te kunnen uitproberen :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:07

Aardig wat wijzer geworden dus en nu maar hopen dat de testweek positief uit gaat pakken en je van de zadel-troubles af bent :)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:11

Die testweken zijn idd een uitkomst! Fijn dat je al zo wat hebt uitgeprobeerd voor je nu daadwerkelijk gaat testen.

Ik heb mijn HD inlages op maat proberen te maken en de inlage past alleen als het schuim zover is afgeknipt dat je het kunststof plaatje (net niet) ziet en dan nog zit het heel strak in de pad en is het bijna niet te buigen. Conclusie: zonde van het geld en de moeite. Morgen met mijn huidige inlages rijden die ik nu een beetje heb aangepast.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:02

Hallo :o

Ik heb een BF sayenne zonder vps.
Nou heb ik de 4 daagse gereden en zag ik na de ritten dat mijn paardje droge plekken had waar de beugels langs liepen. De rest was bezweet. Voor mij een teken dat het niet het zadel is wat wij moeten hebben.

Mijn paardje is best heet met die lange ritten waardoor ik de beugels dus echt nodig heb. Hij kan in stap en langzame draf heerlijk lopen maar zodra er iets meer gang is wordt hij net een opholgeslagen tank wat ik niet kan uitzitten. (Zegt misschien meer over mij)

Wat raden jullie aan? Zadel weg, aanpassingen?
Mijn paardje is lastig met zadels, rond en weinig schoft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:07

@No_No : eerst is het denk ik zaak om uit te zoeken hoe vaak je die hele lange ritten maakt en of je er idd geen last van hebt tijdens/na je normale ritten :)
Het zou zonde zijn om een zadel weg te doen waar je normaliter goed mee kunt rijden.

Verder ken ik de mogelijkheden niet om een zadel ZONDER vps alsnog uit te rusten MET vps ??
Want ook dat kán een oplossing zijn :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:14

Vervelend zeg No_No.... met wat voor pad en inlages reed je? En was / is je paardje ook gevoelig op die plekken?

Een zadel zonder VPS blijft altijd zonder VPS, het is niet iets dat je in kunt bouwen gezien alle lagen van de Barefoots niet alleen doorgestikt maar ook verlijmd zijn.

Wel kun je een grofweg vergelijkbaar effect qua schokdemping en drukverdeling krijgen door er Heavy Duty inlages onder te gebruiken.