Als ie echt heel vies is laat ik het even weken in water en dan weer even wat vet erop.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ShadowFax schreef:Wie heeft zijn Micklem al lang? Rij er nu bijna 6 jaar mee. Ik poetst niet vaak, maar ook niet 1x per jaar. Het leer is zooo stug en stijf geworden. De kaakriem en kinriem kunnen alleen op het laatste gaatje en in de winter (heb een IJslander met véél haar) ‘staat’ het hoofdstel echt in zijn vacht. Lijkt het op het oog heel strak te zitten. Krijg er ook regelmatig opmerkingen over. Daarnaast kwijlt hij altijd heel erg tijdens het rijdenen de kinriem krijg ik echt niet schoon. Er zit zoveel viezigheid in de naden. Zoo jammer want mijn paard loopt er fantastisch op.
Iemand die dit ook ervaart na een aantal jaar gebruik?
Die hooks zonder sluiting aan de neusriem ziet er héél fijn uit! Heb ooit een (IJslander) hoofdstel van hooks gehad en nog nooit zon soepel hoofdstel gehad. Is het een idee wanneer er meerdere mensen geïnteresseerd zijn dit samen te bestellen? Of maakt dat weinig uit qua verzendkosten?
Quir schreef:ShadowFax schreef:Wie heeft zijn Micklem al lang? Rij er nu bijna 6 jaar mee. Ik poetst niet vaak, maar ook niet 1x per jaar. Het leer is zooo stug en stijf geworden. De kaakriem en kinriem kunnen alleen op het laatste gaatje en in de winter (heb een IJslander met véél haar) ‘staat’ het hoofdstel echt in zijn vacht. Lijkt het op het oog heel strak te zitten. Krijg er ook regelmatig opmerkingen over. Daarnaast kwijlt hij altijd heel erg tijdens het rijdenen de kinriem krijg ik echt niet schoon. Er zit zoveel viezigheid in de naden. Zoo jammer want mijn paard loopt er fantastisch op.
Iemand die dit ook ervaart na een aantal jaar gebruik?
Die hooks zonder sluiting aan de neusriem ziet er héél fijn uit! Heb ooit een (IJslander) hoofdstel van hooks gehad en nog nooit zon soepel hoofdstel gehad. Is het een idee wanneer er meerdere mensen geïnteresseerd zijn dit samen te bestellen? Of maakt dat weinig uit qua verzendkosten?
April kom ik naar Nederland met de auto, kan eventueel wel mee nemen en dan in Nederland versturen of ophalen?
Edit: ik woon dus in Zweden.Haha
xsensibel schreef:Ik twijfel toch ook over mn micklem.. ik heb gister mn hoofdstel met lage neusriem gepakt en hier liep ze toch duidelijk beter op...![]()
Iets met kieskeurig paard of hebben meerdere mensen hier last van?
ShadowFax schreef:Dank dames voor jullie reacties! Misschien is het ook wel soepel, maar in vergelijking met andere hoofdstellen die ik gehad heb vind ik het nogal stug en stijf. Morgen zie ik een oud stalgenoot die ook een Micklem heeft. Haar hoofdstel eens voelen.
[ [url=m/nUs6Pn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb echt het gevoel als ik dit dubbel vouw het breekt...
En echt vreselijk die viezigheid erop..
Helaas krijg ik dus ook nooit het riempje door het passantje.
[ [url=m/EML5og.jpg]Afbeelding[/url] ]
Welk merk zadelzeep/olie/crème/vet etc gebruiken jullie? Misschien toch eens olieen ondanks dat het niet goed is voor je stiksels.
Mijn paard loopt op zijn oude hoofdstel echt duidelijk slechter.
PrizTwir schreef:Heeft er iemand ervaring met de Schockemöhle alfa of beta? Ik vind het een heel gaaf hoofdstel, maar hij zal ongetwijfeld anders zijn dan de micklem. (Is ook wel te zien)
[ [url=m/ddO3hV.jpg]Afbeelding[/url] ]
En heeft er iemand ervaring met de Kieffer Tara? Ik vind het een mooi hoofdstel om te zien, daarnaast is hij ultrasoft. Alleen vind ik het jammer dat er 'gewone' bakstukken aan zitten.
[ [url=m/8nakTt.jpg]Afbeelding[/url] ]
ShadowFax schreef:Dank dames voor jullie reacties! Misschien is het ook wel soepel, maar in vergelijking met andere hoofdstellen die ik gehad heb vind ik het nogal stug en stijf. Morgen zie ik een oud stalgenoot die ook een Micklem heeft. Haar hoofdstel eens voelen.
[ [url=m/nUs6Pn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb echt het gevoel als ik dit dubbel vouw het breekt...
En echt vreselijk die viezigheid erop..
Helaas krijg ik dus ook nooit het riempje door het passantje.
[ [url=m/EML5og.jpg]Afbeelding[/url] ]
Welk merk zadelzeep/olie/crème/vet etc gebruiken jullie? Misschien toch eens olieen ondanks dat het niet goed is voor je stiksels.
Mijn paard loopt op zijn oude hoofdstel echt duidelijk slechter.
J0anieke schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat dit hoofdstel niet gaat passen bij je fjord. Hij mag echt nog een heel stuk lager en dan komt de neusriem denk ik op het zwevend neusbot, waar hij ook niet hoort. (Dit is iets wat je alleen moeilijk van een foto kunt zien, dat kun je het beste zelf even voelen..)