[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:42

Buitenzinnig schreef:
Afgelopen dinsdag bij de voor dealers en zadelpassers verplichte product training van Deuber en Startrekk geweest. Ik mag mijzelf nu dus ook dealer noemen van de Deuber en Startrekk zadels :)
Daar wordt je wel hebberig van als je daar rond loopt! Ik heb voor Villa een cadeautje mee genomen, een Deuber El Campo. Deze is verstelbaar dmv een sleutel (breder en smaller maken).

[ [url=m/2XQ268.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oPvMFC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, wat mooi!

pleiada

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:52

Wauw op deze foto's is hij nog mooier!Heb je ook foto's van de andere twee?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:57

Thnx!

Ja wel van het deuber western model. Deze is ook dmv een sleutel verstelbaar.
Ook een hele gave!

Van de startrekk western moet ik nog even mooie foto's maken,komen zsm!

Afbeelding

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:59

Mooi <3

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:00

Oh wauw! Die is ook mooi zeg!

Wat is de prijs daarvan? :)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:00

O de western.... <3 Hoe lang is die?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:03

TinePine schreef:
Die Deuber zadels.....kwijl kwijl kwijl. Mijn PRE heeft boommaat 34/ 36. Zijn ze tot zo groot verstelbaar? dan weet ik of ik moet gaan sparen of niet ;-)

Ik heb een Relvas te koop. Zie onderschrift. Ik weet niet tot hoe groot verstelbaar eigenlijk. Mss weet Buitenzinnig dat.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:04

Kom overal vanmiddag op terug nu weg!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:18

Ga je ook daadwerkelijk Startrekk verkopen Buitenzinnig?
Ik vind de Espaniola's altijd zo mooi <3

Oh Fabster, ik heb jouw advertentie echt al 100x gezien. Prachtig zadel ook <3

Stiekem staat zo'n zadel toch nog wel op mijn verlanglijstje :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:29

@BZ: dat westernmodel kende ik al wel. Ik vraag me daarbij wel af... de pommel kun je verstellen met die sleutel, maar hoe zit het met de bars?? Want ook die staan qua schuinte afgestemd op een ovaal of rondgeribt paard. Bewegen die ook mee ?? En trek je dan niet al het leer uit zijn fatsoen ?? CQ tussen welke maat ís het zadel te verstellen ??

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:48

DubbelDun schreef:
@BZ: dat westernmodel kende ik al wel. Ik vraag me daarbij wel af... de pommel kun je verstellen met die sleutel, maar hoe zit het met de bars?? Want ook die staan qua schuinte afgestemd op een ovaal of rondgeribt paard. Bewegen die ook mee ?? En trek je dan niet al het leer uit zijn fatsoen ?? CQ tussen welke maat ís het zadel te verstellen ??

Een deel van de Deuber zadels heeft een flexibele of lederen boom.... mogelijk is dit er ook zo één? Ik ben niet zo'n fan van de full rigging op dit model (en de meeste andere) Mensen maken dat vaak toch te strak vast en dan drukt het wel op de schoft..... maar ja, mijn mening... ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:15

Fortitude schreef:

Oh Fabster, ik heb jouw advertentie echt al 100x gezien. Prachtig zadel ook <3

Stiekem staat zo'n zadel toch nog wel op mijn verlanglijstje :o

Ik vind het ook echt een mooi zadel. Maar Sjaak vindt t niks _-:( . Hij is echt een zeldzame zeikerd over zadels. Hij wil alleen een bbp. En ik wil een zadel. Dus nu weer een Ghost voor hem besteld bij Buitenzinnig. Toen ik mijn huidige Ghost net had, vond hij die ook goed (alleen dan wel zonder pad :roll: ). Maar de Ghost zakt en hij heeft een hoge schoft (bovendien was t zadel eigenlijk voor mijn merrie, dus haar vorm kwam er in en zij heeft weinig schoft), dus toen wou hij ook niet meer daar onder lopen. Dus hopelijk nu met zijn eigen Ghost, waarbij de pommel wordt gefixeerd, kunnen we weer onder het zadel aan de slag. Nu rij ik hem inderdaad met bbp. Vindt hij een goed idee. Nu kan ik er voor nu ook wel even mee leven, maar wil toch een zadel ~~}> .

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:47

Ja ik snap dat je graag een écht zadel wil. Ik ben gek op mijn BBP, maar ben toch wel blij dat ik ook een normaal zadel heb hoor :) Wat vervelend dat hij zo moeilijk is, ook zonde dat je prachtige zadel dus niet goed bevalt.

Jammer/gelukkig dat je zover weg woont, ik ben bang dat als ik die Deuber zou passen dat ik 'm zou houden _O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:55

Fortitude schreef:
Ja ik snap dat je graag een écht zadel wil. Ik ben gek op mijn BBP, maar ben toch wel blij dat ik ook een normaal zadel heb hoor :) Wat vervelend dat hij zo moeilijk is, ook zonde dat je prachtige zadel dus niet goed bevalt.

Jammer/gelukkig dat je zover weg woont, ik ben bang dat als ik die Deuber zou passen dat ik 'm zou houden _O-

Ik heb zo n bbp van Emiel Voest. Ik moet zeggen, dat ik dat echt een fijn ding vind. Nadeelnis dat hij paarden erg breed maakt. Was bij Sjaak nooit zo n probleem, want dat is echt een slankie. Maar nu gaat hij (eindelijk) uitzwaren (hij wordt 8. Het is echt een laatbloeier) en ga ik dat wel weer merken. Nu kan ik natuurlijk gewoon een andere bbp kopen, maar ik hoop echt dat het nu met deze Ghost wel goed komt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:26

had je nog niet gedacht aan die nieuwe bbp's van ghost? die zijn beetje een kruising tussen bbp en zadel, mss is dat een goede combi?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:39

Buitenzinnig schreef:
Thnx!
Van de startrekk western moet ik nog even mooie foto's maken,komen zsm!

[ [url=m/OA08DC.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 :~ Hebberig word ik hier van! Alleen zo jammer dat die zadels zoooo duur zijn.. |o

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:47

Cadeautje voor VILA huh ??? *kijkt bedenkelijk* :D :D
(Waarom kunnen we niet gewoon de emoji’s van onze gsm gebruiken haha)
Prachtig zadel !

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:56

Duhelo schreef:
had je nog niet gedacht aan die nieuwe bbp's van ghost? die zijn beetje een kruising tussen bbp en zadel, mss is dat een goede combi?

Nou wie weet. Kan t in mijn achterhoofd houden. Maar ik hoop echt op mijn nieuwe Ghost.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:13

JoycexEnya schreef:
pmarena schreef:
Ik heb nog een bruine maat 1 nieuw op voorraad liggen die eventueel wel getest mag worden, ik kan hem naar zadelpasser sturen eventueel :)

JxE: het zadeltje ligt wel vrij ver naar voren zo en de beugelriemen zitten niet goed, wie weet is het kraken een stuk minder als alles goed ligt en zit :j

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/beuge ... evestigen/

Het zadel schuift indd naar voren. Er zitten voorin vierkanten inlages, omdat ze overbouwd is en heb een anatomische singel, omdat haar singelplek naar voren ligt. Ook denk ik dat het misschien aan de pad ligt, hij is zegmaar aan vervanging toe, het wol is helemaal plat gedrukt. De pad die ik erbij kocht heeft geen wolle onderkant.

De beugels zaten er zo aan, ga ze gelijk veranderen, klopt het dat je ze niet kan opsteken op die manier?

Je kan het hoesje van de riemen omhoog schuiven, en dan kan je de beugels ook opsteken tot onder het hoesje zeg maar. Maar Barefoot heeft ook van die riempjes zoals op dat mooie zadel van BZ hierboven. waarmee je de beugels omhoog vast kan maken:

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... ouder.html

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:29

MaritB schreef:
Oh wauw! Die is ook mooi zeg!

Wat is de prijs daarvan? :)

Dit is de FlexFit, vanaf €2848, afhankelijk of je er wat op wilt of iets eraf (dan wordt de prijs ook lager). Door de tooling etc. wordt hij duurder, wat op deze zit.

xLianneZorro schreef:
O de western.... <3 Hoe lang is die?

Afhankelijk welke zitmaat je hebt, hij is er in 15", 15,5" en 16". Ongeveer 64,5cm.

Fortitude schreef:

Ja! Ik heb nu alleen het western model van Startrekk, maar er komen straks meer modellen!

DubbelDun schreef:

De boom is een ultra flex zadelboom, van kunststof. Geen lederen boom. De bars/rails gaan iets mee, uiteraard, omdat het veer systeem aan de voorzijde in het midden zitten. Deuber heeft heel veel verschillende zadel bomen voor western zadels om ze op maat te laten maken. Deze hebben het verstelbare systeem aan de voorzijde niet.
Bij veel zadels zijn de rails niet goed afgestemd op de schuinte van de rug van het paard, dat kun je pas goed zien als er vanuit de kale boom op het paard gepast wordt. En daar een zadel omheen bouwen.

Je kunt uiteraard niet tot in het oneindige de boel breder en smaller maken. Dat is in principe ook niet de bedoeling. Alleen als je paard veranderd qua bouw is dat ideaal, om hem even wat breder of smaller te maken.

Welke maten het precies te verstellen is zou ik na moeten gaan meten.

jokari schreef:
Cadeautje voor VILA huh ??? *kijkt bedenkelijk* :D :D
(Waarom kunnen we niet gewoon de emoji’s van onze gsm gebruiken haha)
Prachtig zadel !

Correctie, Villa hahaha. Ja, goed excuus, toch? Dankjewel, Ik, (uhm Villa ;) ) ben er ook blij mee :)

waanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:21

Even een update van de softwalk, net mijn eerste ritje in de bak meegemaakt.
stap, draf en galop, zit erg stevig en smaller dan de cheyenne, hierdoor heb ik ook mijn beugels wat langer gemaakt waardoor ik nog beter zat. Ik pas precies in de maat 1, valt klein denk door de schapenvacht maar zit lekker opgesloten met steun. Heb zelf broekmaat 38/40 met lange benen. Zondag een buitenritje maken tot nu toe heel tevreden, ik wilde graag meer steun dan in de cheyenne op aanraden van Bianca de softwalk besteld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:52

Nouja eigenlijk was je vooral zelf zo scherp om de SoftWalk te willen :P

Fijn dat de eerste indruk goed was! Op zich zou een maat 1 SoftWalk wat meer zitruimte moeten hebben dan een maat 1 niet-schaap-zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:43

Die wil ik tzt ook eens testen.
Blijft ie alleen met wit schaap ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:50

Vooralsnog wel, mocht hij nou razend populair worden dan kan dat anders zijn natuurlijk :)

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:25

Ik zit er ook sterk over na te denken om op een boomloos westernzadel over te gaan. Paard heeft een aardige groeispurt doorgemaakt de laatste 2 jaar (dan vooral de breedte in) dus ik hoop dat hij nu een beetje stabiel gaat blijven... Mijn oog is gevallen op de Freemax en de Silverado en ik ga zeker binnenkort eens contact opnemen met Kifrahorse voor het passen.
Nu lees ik hier dat de speciale pads het beste zijn om mee te rijden bij deze zadels, ik heb nog een Classic Equine vilten pad liggen, maar ik neem aan dat het niet aangeraden wordt om die te blijven gebruiken. Hoe zit dat met showblankets? Kunnen die wel gewoon over de boomlose pads heen?