[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:17

__Amber__ schreef:
Al die foto's van Ghost zadels .. :9
Ik wacht geduldig tot Lilianne meer gegadigden heeft voor het noorden (Friesland) en hoop er dan eentje te mogen proberen *D Vooral de Roma en Firenze vind ik super mooi. Hopelijk is dat wat voor ons.

Heeft iemand toevallig een Ghost op een "gewoon" gebouwd rijpaard liggen? Ik heb een kwpn met een redelijke schoft en hoop dat dit geen probleem geeft..

Mijn merrie heeft toch flink wat schoft hoor .
En ghost ligt prima

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:51

Buitenzinnig schreef:
Haha, even voor duidelijkheid, we hebben geen live pas sessie gepland hoor!
Er is eigenlijk geen concrete oplossing voor de kreukels in het zadel.. Wellicht heeft Kwetal nog een idee?

Wat fijn dat de Ghost nu nog wat meer gevormd is!

Mocht daar verandering in komen, bied ik me alvast aan als vrijwilliger :D

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:38

Ik quote mijn vraag nog even :)

xxdomiixx schreef:
Ik vroeg mij af: de halfpad van Barefoot (maat 1) is ca. 60cm, maat 2 is ca. 64cm. Nou wil ik graag mijn moosgummi inlage, heavy duty inlage en evt. shims bij de schoft er in proppen (normaal dekje moet het wel lekker hoog liggen). Maar dat gaat waarschijnlijk never nooit niet passen in de maat 1? Maar als het onder een Cherokee maat 1 zou liggen, dan is een halfpad maat 2 toch veel te groot?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:12

Buitenzinnig schreef:
Smart, fijn te lezen!
Interesse in de toesion pad of het zadel?
Darkadia, klopt. De modellen met het traploos verstelbare boogje mogen niet; worden als handvat gezien

Interesse in de pad. Heb net een Ghost en een Western BM.. Hoop de Burioni Western snel binnen te krijgen, ben ik ook zeer benieuwd naar :j...

YoRien

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:39

Ik hoop dat er op Equiday genoeg pads mee gaan, want misschien wil ik toch een andere. De Ghost pad met sympanova is voor Vinur goed, daar doen we niks meer aan. Maar bij Bliki is sympanova toch niet fijn, zijn haren breken af. Dus die rijd ik nu met de blauwe HAF pad, maar dat ziet er echt niet uit, haha. Het werkt wel prima hoor, dus we houden het voorlopig zo. Maar ik ben wel op zoek naar een alternatief. Iets zonder sympanova. En als het kan ook iets wat minder glad is dan de wollen pads, zodat ik het voor beide paarden kan gebruiken. Anders wordt het toch een wollen pad voor Bliki. Hebben jullie nog ideeen?

Mijn oranje HAF pad heb ik iig maar te koop gezet, want die voldoet helaas niet aan de strenge selectievoorwaarden hier ;-) (en mocht iemand heel graag de blauwe HAF pad willen, die komt ook nog wel een keer te koop, maar wil eigenlijk eerst wat nieuws)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:01

@Yorien misschien de pads van Manmat? In leuke kleurtjes en stoffen onderkant. Kunnen inlages in.

Hier dus in dubio voor ofwel een halfpad met lamsvel van max 55cm ofwel gewone pads vinden die zo kort zijn, maar aan zijkant wel lang genoeg voor de notting Hill... Lastig...

YoRien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:58

Oh die zien er wel heel gaaf uit! Binnenkort eens verder in verdiepen :-)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:09

YoRien schreef:
Ik hoop dat er op Equiday genoeg pads mee gaan, want misschien wil ik toch een andere. De Ghost pad met sympanova is voor Vinur goed, daar doen we niks meer aan. Maar bij Bliki is sympanova toch niet fijn, zijn haren breken af. Dus die rijd ik nu met de blauwe HAF pad, maar dat ziet er echt niet uit, haha. Het werkt wel prima hoor, dus we houden het voorlopig zo. Maar ik ben wel op zoek naar een alternatief. Iets zonder sympanova. En als het kan ook iets wat minder glad is dan de wollen pads, zodat ik het voor beide paarden kan gebruiken. Anders wordt het toch een wollen pad voor Bliki. Hebben jullie nog ideeen?

Mijn oranje HAF pad heb ik iig maar te koop gezet, want die voldoet helaas niet aan de strenge selectievoorwaarden hier ;-) (en mocht iemand heel graag de blauwe HAF pad willen, die komt ook nog wel een keer te koop, maar wil eigenlijk eerst wat nieuws)

Yorien: mariska's zadeldekjes kan pads van katoen maken (met inlagevakken) staat ook op equiday, als je dit van te voren bij haar besteld kan je het op de dag zelf afhalen (dus geen verzendkosten)

www.mariskaszadeldekjes.nl

Ze heeft ze zelf ook gebruikt onder barefoot london

Afbeelding

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:43

Gisteren de ghost firenze en roma binnengekregen om te testen, dus vandaag er voor het eerst weer op. Omdat de firenze mij het meest geschikt lijkt, heb ik die vandaag geprobeerd. En wat zit dat heerlijk! _/-\o_

Mijn paardje liep er ook meteen keurig onder, zeker aangezien ze twee maand heeft stilgestaan.

Hoe vinden jullie het staan? En ligt hij zo goed, of moet hij nog wat meer naar achteren?
(Enige nadeel is dat het zadel niet erg afkledend is voor haar buik... maargoed, daar gaan we aan werken :D )

Voor het rijden:
Afbeelding

Na het rijden:
Afbeelding

"zweet" afdruk (niet zo goed zichtbaar, want zwart paard, en ik heb haar niet heel hard aan het werk gezet meteen)
Afbeelding

Dus, wat vinden jullie?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:53

Die Ghosts liggen over het algemeen heel mooi, valt me op, maar inderdaad, wil een zadel nog in enigermate afkledend zijn voor ponybeest, heb je in het algemeen duidelijk meer zadel nodig. :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:55

Ziet er prima uit! Ik zou hem niet naar achteren leggen, eerder een stukje naar voren nog

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:55

Maflinger_S schreef:
Die Ghosts liggen over het algemeen heel mooi, valt me op, maar inderdaad, wil een zadel nog in enigermate afkledend zijn voor ponybeest, heb je in het algemeen duidelijk meer zadel nodig. :D

Of een slanker paard :+ (grapje)

Snap dat het lastig is, als je paard een tijd niet aan het werk is geweest, of aanleg heeft om dik te worden ;)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:05

Buitenzinnig schreef:
Ziet er prima uit! Ik zou hem niet naar achteren leggen, eerder een stukje naar voren nog

Dankje, ga ik hem morgen iets verder naar voren leggen. :)

Buitenzinnig schreef:
Maflinger_S schreef:

Of een slanker paard :+ (grapje)

Snap dat het lastig is, als je paard een tijd niet aan het werk is geweest, of aanleg heeft om dik te worden ;)

Hahaha, ja, mijn wollige monstertje zal nooit echt slank zijn. Dan heb ik toch de verkeerde gekozen. :+

Maar inderdaad, na zo'n tijd rust is haar buikje nog wel iets meer aanwezig dan anders. Ach, dat is dan maar zo. Daar ga ik mijn zadel niet op uitkiezen. :D

Maar fijn om te horen dat jullie hem allebei opzich goed vinden liggen. :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:07

Als je er op zit lijkt het waarschijnlijk alweer heel anders! En ach, als jullie happy zijn, geen probleem toch!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:17

darkadia schreef:
@Yorien misschien de pads van Manmat? In leuke kleurtjes en stoffen onderkant. Kunnen inlages in.

Hier dus in dubio voor ofwel een halfpad met lamsvel van max 55cm ofwel gewone pads vinden die zo kort zijn, maar aan zijkant wel lang genoeg voor de notting Hill... Lastig...

De boomloze pads van Matmat krijg ik hopelijk volgende week binnen. Ik zal dan wat foto's maken van de pads onder de Ghost zadels. Ik ben bang dat ze voor de Barefoots te kort zijn. Ik hoop voor Equiday de nieuwe Kifra-pads binnen te hebben, had gehoopt ze al in huis te hebben :P

@ Darkadia, je vroeg in je vorige post naar de Burioni onder de Notting Hill toch?

Afbeelding

@ Smart, je pad is onderweg!

YoRien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:23

Oh leuk Kitty! Ik kom zeker ff kijken op Equiday!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:32

YoRien schreef:

Leuk! +:)+

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:34

Kitty_ schreef:
YoRien schreef:

Leuk! +:)+

Ik ook!!!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:40

Dat zadel meer naar voren? Moet dan echt eens foto's maken van hoe het op mijn pony ligt, want ik heb 'm geloof ik nog meer naar achteren liggen. Zou van deze foto's zeggen dat het zadel op de eerste nog wat te ver naar voren ligt en op de 2e, na het rijden, z'n plaats heeft gevonden. En dus prima ligt.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:51

Dat dacht ik dus ook Safiera....

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:11

Toch wel, Safiera en Sure_lee?
Dat was ook mijn eerste gevoel, misschien klopte dat toch wel dan. De komende dagen ga ik er nog wel even wat mee heen en weer schuiven om te kijken wat het beste zit. :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:53

Op de tweede foto ligt het zadel volgens mij goed, netjes achter het schouderblad.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:07

Ik vond de Ghost op de tweede foto ook mooi liggen :j maar ik heb geen ervaring met Ghosts...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:44

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:59

Buitenzinnig schreef:
Op de eerste foto vind ik hem mooier liggen dan op de 2e.

Ghost zadels liggen iets verder naar voren dan dat je gewend bent.

Helemaal mee eens! Op de eerste foto ligt hij netjes, op de 2e is hij naar achteren gegleden,
Ghost is GEEN boomzadel, hij mag (en moet) zelfs verder naar voor dan een boomzadel, de kussens zijn zo gesneden dat ze het schouderblad niet raken - je kunt dat goed zien wanneer je de zitting er af haalt.