[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Himawari

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:11

Ik ga straks eens kijken of ik zo wat kan voelen, maar zit er omheen dat metaal geen leer ofzo? Kan je het wel zo voelen met de hand?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:12

jomaro schreef:
laurrren kan jij het stukje ijzer voelen in je zadel?

Ik ben net gaan voelen en je kan als je via de beugelophanging voelt wel metaal voelen ik kan hem via daar ook zien zitten. Maar uitwendig kan ik hem niet voelen.

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:17

Ok, ik ga zo meteen op stal eens via de beugelhaakophanging kijken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:22

Wegens weer eigenlijk zadel niet uit de kast gehad, maar morgen ga ik zeer waarschijnlijk wel rijden. Zal anders ook even kijken voor het maken van foto's.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:19

Ik heb hier een barefoot cheyenne drytex liggen in het zwart.
Maar helaas is deze wittig geworden.
Hoe kan dit? En hoe maak ik hem weer mooi zwart?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:37

Klinkt als simpelweg uitslag van bvb. nattigheid, of heb je er iets opgesmeerd..?

Moet je gewoon weg kunnen poetsen :)

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:42

Ik heb eens gevoeld langs de beugelriemhaken en daar gaat er een metalen stuk vanaf de haken naar boven. ik kan m'n vinger niet verder in het gat steken waarin het metaal verdwijnt anders maak ik het zadel stuk denk ik. Bovenop het metaal ligt in ieder geval een dik stuk mousse-achtig iets. Eronder kan ik niet zien.

spookiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:07

Hallo. Ik heb sinds een paar maandjes een barefoot notting hill omdat mijn hafje van de wintec drukplekken kreeg en het dus tijd wqs voor een nieuw zadel.. de medium pommel was te smal dus nu een large erin.. bij de medium keek hij al niet meer blij met aansingelen maar heb het idee dat het nu met de large erger word..ook met rijden loopt hij over het algemeen met het hoofd in de lucht.. ik baal hier erg van want hij heeft dus ergens last/pijn en ik weet niet waar.. is de pommel dan toch niet goed? Iemand hier ervaring mee?

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:10

spookiejj schreef:
Hallo. Ik heb sinds een paar maandjes een barefoot notting hill omdat mijn hafje van de wintec drukplekken kreeg en het dus tijd wqs voor een nieuw zadel.. de medium pommel was te smal dus nu een large erin.. bij de medium keek hij al niet meer blij met aansingelen maar heb het idee dat het nu met de large erger word..ook met rijden loopt hij over het algemeen met het hoofd in de lucht.. ik baal hier erg van want hij heeft dus ergens last/pijn en ik weet niet waar.. is de pommel dan toch niet goed? Iemand hier ervaring mee?

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadeltoebehoren/Pommel-Fork/Maatsjablonen-Set.html Misschien kan je hiermee eens controleren of je pommel wel de juiste maat is.

spookiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:16

Die heb k gebruikt vandaar dat ik op een L uitkwam voor hem.. de ruggegraad ligt ook vrij. Getest met een halstertouw onder het zadel door terwijl ik erop zat.. toch heb ik het idee dat hij pijn heeft door het zadel..

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:31

Hoe zit jij in dit zadel in vergelijking met de wintec? Soms zit je in het begin wat wiebeliger dat kan het paard ook "last" van hebben misschien.

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:40

Heb ik te leen voor klanten die niet zo fröbel-vast zijn en het niet zien zitten om te knippen en plakken met het maatsjabloon. :j

Maatsjablonenset[/quote]

Zou ik die eventueel eens mogen lenen nienke? Misschien dat er dan duidelijker uitkomt welke wel en niet past.
Heeft iemand toevallig ook ervaring met die flexibele pommel?

spookiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:51

Volgens mijn instructriceis mijn houding goed, alleen benen soms te ver naar achter maar na aanpassen van beugelophanging gaat dat beter. Bij de wintec zat ik vast en recht. Merk daar nog wel zoekende in te zijn met de barefoot. Hij is jong dus de knopjes zitten er nog niet goed op.. k denk echt dat t iets met het zadel is gezien hij boos kijkt als ik het zadel op wil leggen.. kan het ook aan de pad liggen? dat de drukverdeling niet goed is? Is er ook een zadelpasser van barefoot die op locatie kijkt? Vind het zo vervelend voor hem.. eerst de wintec die niet meer goed lag en nu dit.

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:53

Is er een osteopaat of dergelijke geweest na je slecht passend wintec zadel? Misschien zit hij nog ergens vast ofzo? Of heeft hij last van z'n tanden of iets anders? Misschien moet je dat ook eens bekijken.

spookiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:56

Tanden zijn goed.. ik zat ook te denken aan een osteopaat.. misschien moet ik dat gewoon eens doen.. slechter word hij er niet van.. :)

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:59

Kan inderdaad geen kwaad om die eens te laten komen :)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:06

spookiejj schreef:

Hoe loopt ie los aan de longe zonder zadel? ook met zijn hoofd in de lucht?
Als hij zonder iets beter loopt, dan is het veelal het zadel.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:38

Citaat:
iets om rekening mee te houden: Hidalgo verleent geen enkele vorm van garantie, service of dienstverlening!

Ok ook even van een andere website afgeplukt die hidalgo verkoopt. Slechte reclame voor hidalgo. Twijfel enorm of ik mijn zadel nog wil houden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:43

-O- :n

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:44

Sussanne schreef:
Citaat:
iets om rekening mee te houden: Hidalgo verleent geen enkele vorm van garantie, service of dienstverlening!

Ok ook even van een andere website afgeplukt die hidalgo verkoopt. Slechte reclame voor hidalgo. Twijfel enorm of ik mijn zadel nog wil houden.

Je bent niet alleen! Welke website is dat? (edit: al gevonden)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 23:04

Ik heb hem niet gevonden??? Welke site aub?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 23:41

Op de website van per mi cavallo

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 23:49

Dankjewel Mayflower - gevonden - het staat heel erg onderaan...

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 01:05

spookiejj schreef:
Tanden zijn goed.. ik zat ook te denken aan een osteopaat.. misschien moet ik dat gewoon eens doen.. slechter word hij er niet van.. :)

Mijn osteopaat heeft ook m'n zadel gecheckt op de rug. Ik heb erg veel baat bij gehad.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 07:38

Nou is het sop wellicht de kolen niet waard, maar als iemand Hidalgo voor het gerecht zou slepen omwille van dat geen garantie verlenen, dan denk ik dat die nog lelijk op hun neus zouden kunnen kijken.

Snappen die nu niet dat ze zichzelf totaal buiten spel zetten zo ? Het zijn prachtige zadels, maar hoe lang gaan de wederverkopers nog verkoper willen blijven ?? Wat een zonde zeg.