Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blijheid schreef:Heeft iemand hier al ervaring met de Evolution boomloze zadels?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik ben namelijk best geïnteresseerd in de Ghosts, maar dat ze helemaal uit productie zijn is het wel lastig als er eens iets stuk mocht gaan. De Evolutions zijn een soort combi van Ghost&Freeform (zelfde maker) en dat zou wel eens wat kunnen zijn.
Alleen ik kan echt nergens gebruikerservaringen vinden.
cyclo86 schreef:pmarena schreef:Voortassen vind ik ook waardeloos, zit altijd in de weg bij je teugels
De achtertassen zoals het model van Dabo of de Stowaway enzo, die echt achter de cantle zitten en het paard niet of alleen bovenop de rug raken, die vind ik wel heel fijn
jah met teugels soms wat in de weg maar valt me reuze mee, jah achter het paard zag ook goed uit maar geen optie voor mijne dat is al zo n zeurpiet met haar rug daar wil ik echt niks extra s op
Blijheid schreef:Alles
Ik zal wat specifieker zijn, ik ben vooral benieuwd naar de zit. Ik weet niet of je ook op andere boomloze zadels gereden hebt, maar rijden in mijn barefoot Cheyenne doet nu echt zeer door de breedte, ik zoek dus een zadel met een smalle(re) zit. Daarnaast vraag ik me af of de achterste wrong niet in de weg zit als je met langere (dressuurlengte) beugels rijd.
En verder in het algemeen, hoe bevalt het zadel? Zou je er nog dingen aan veranderen of is het perfect? Blijft het netjes of slijt het snel?
Buitenzinnig schreef:Kleine aanpassing - de basis is van Torsion en niet van Freeform. En de panelen er onder zijn ook van Ghost, met aanpassingen van Freeform
PS - je kunt een leertje aan de achterste ringen van het zadel doen en daar je beugels aan bevestigen, net als bij Spaanse zadels
hetlevenwint schreef:Dat bedoel ik dus ook met die foto, met gewone barefoot kan het op zich nog nipt (ahoewel je best oplift voor langere dagtochten al) maar bij langere zadels zoals arizona, nevada en dergelijke en een paard met korte rug...
Nette tassen hier boven trouwens! Hoe groot is je tink ?
Shirley schreef:Past precies
inochiyo schreef:Ik heb voornamelijk zitter vergelijken op zicht, als ik kijk naar de basis van de ghost dat lijkt enorm op die van de evolution, vandaar.
En over die panelen ik zie geen verschil tussen die van de evolution en die van freeform, mss dat het binnenwerk anders is, geen idee.
ik heb echt geen idee wat je precies bedoelt met je PS. heb je ergens een foto van een spaans zadel met wat je bedoelt?
Edit: ik heb eens gekeken en in vind dat die torsion er totaal niet op lijkt, maar als ik naar deze kijk : http://www.skyriding.nl/producten/ghost ... nce-koopje
daar is de zitting bijna identiek aan die van mijn zadel