Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:02

Esther_r20 schreef:
mij beviel hij wel maar mn paard reageerde er vreemd op. Tegen de hand ed. Was overigens wel met bitclips

Ik wil graag weten of het de prijs waard is. Fijne kwaliteit leer, pasvorm, afwerking ed?

Heb je ook zonder bitclips geprobeerd?
Ik merkte toch aardig verschil met rijden met en zonder. Rij altijd zonder clips.

freetorun

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:04

Ps heeft inderdaad goed kwaliteitsleer. En mooi afgewerkt :)

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:08

Ik ga van de week weer eens even mijn oude lage neusriem hoofdstel omdoen! Of het ligt aan de periode, lente in aankomst?
Normaal gesproken heerlijk fijn en licht in de hand maar eigenlijk sinds ik met de micklem rij heb ik er geen rem meer opzitten hij dramt vol door mijn hand heen en alles moet en gaat hard! En moet ik hem vaak gewoon letterlijk omtrekken om hem stil te krijgen... Is niet heel fijn.... Zitten absoluut fijne stukken tussen maar hij is nooit zi extreem drammerig geweest als de afgelopen weken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:13

Komt dat nie tgewoon door het weer? En dan denk ik niet aan de lente... maar aan het feit dat het nu al paar weken gewoon flink koud is := alle paarden zijn hier frisser en drukker.

saviro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:32

Rainer schreef:
Hoe is het leer van PS of Sweden? Ik heb nu een rambo micklem waar ik zeker wel tevreden over ben, alleen de kwaliteit van het leer vind ik echt slecht. Het is stug en ik krijg mijn riempjes amper door de passantjes heen. Ik overweeg daarom nu om die Nirak van PS of Sweden te kopen als die uitkomt.

Het leer van PS is super. Ik heb een pioneer revolution inclusief teugels en ik heb nog nooit een hoofdstel/teugels gehad van zo'n goede kwaliteit. En ik heb nooit de goedkoopste hoofdstellen.
Echte aanrader. Zeker tov de Micklem.

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 00:53

Esther_r20 schreef:
Iemand ervaring met de schockemole alfa/beta hoofdstelleb? Ik vind ze echt heel mooi, maar best wel duur.... een look a like met hetzelfde principe zou ook fijn zijn.

Micklem al geprobeerd die vind mn paard niet fijn.... Dus om zomaar even te proberen is die beta ook wel een hoop geld

https://www.divoza.com/nl/schockemohle- ... gKXjvD_BwE

Je kan de Lingus van fairfield kijken, die is 66 euro en lijkt op de Alpha. Ik heb zelf de beta en ben er blij me, maar je moet wel heel zacht met je handen rijden.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 09:28

Yvank_ schreef:
Komt dat nie tgewoon door het weer? En dan denk ik niet aan de lente... maar aan het feit dat het nu al paar weken gewoon flink koud is := alle paarden zijn hier frisser en drukker.

Ja het weer zal uiteraard ook wel een rol erin spelen hoor! Maar hij js nog nooit zo extreem door m'n hand aan het drammen, ik ga gewoon van de week eens zien wat hij met het oude hoofdstel doet

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 09:57

SBravour schreef:
Micklem valt klein hoor! Je kunt het proberen. Mijn merrie met normaal cob heeft full van micklem.

Mijne niet hoor.. heeft altijd cob en van Micklem small Horse. Frontriem was zelfs nog wat ruim. Het hangt dus erg van het model van het hoofd af. Ik heb een KWPN merrie van 165.

Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:10

Wat voor frontriem heb je nu datbeniknou? :o prachtig!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:31

J0anieke schreef:
Wat voor frontriem heb je nu datbeniknou? :o prachtig!

Laten maken bij Sil's create it. (fb) Maar heel eerlijk, mooi voor foto's maar met rijden bungelde hij nogal en dat irriteerde mijn prinsesje helaas, echt zonde.Heb er nu een mooie Anky frontriem op. Even zoeken of ik daar een foto van heb. Ik vind persoonlijk wat stoerdere frontriemen beter passen bij de Micklem.

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:55

SusanH schreef:
Daar helpt invetten ook bij lijkt me? Geen enkel hoofdstel is meteen lekker soepel. Dat komt met gebruik en goed vet houden.

Ik heb hem al ruim 2 jaar en vet het wekelijks in. Ook al 2 keer volledig in de olie laten weken.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:04

Hoi Allen,

ik lees dit topic al een tijdje mee! Ik heb sinds vorige maand een nieuwe pony gekocht en heb daarbij alle spullen overgenomen. Pony was al in het bezit van een originele Rambo Micklem hoofdstel. ik ben zeer tevreden over dit hoofdstel en de pasvorm. Echter zou ik graag een tweede "reserve" hoofdstel willen hebben. Nu zijn de rambo micklem natuurlijk zeer prijzig dus is dat een kostbare aankoop. Ik zag gisteren op facebook de na-maak versie van Profi rider voorbij komen van limburgsruiterhuis. Zijn jullie bekend met deze hoofdstellen? Is het te vergelijken met Rambo?

ik hoor het graag!

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:08

Ik kom even binnenvallen! Momenteel een micklem om te passen hier alleen twijfel ik over de neusriem, of deze op de juiste plek zit. Bit wordt nog opgehaald door de bitriempjes!

Afbeelding

Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:24

Je zou de neusriem nog een gat hoger kunnen doen en dan kijken of de jukbenen nog vrij liggen. Heb je zelf gevoeld of de neusriem niet op het zwevend neusbot ligt?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:45

Hoi Allemaal! Ik zit een beetje te twijfelen. Ikzelf vind de micklem erg fijn in gebruik bitloos als kaptoom. Helaas lijkt mijn merrie er niet fijn mee te ontspannen als ik de neusriem op maat doe. Zodra ik hem extreem los doe, waardoor hij ook meteen alle kanten opschuift bij het minst geringst contact loopt ze er wel fijn mee.
Maar dat schuiven is natuurlijk verre van handig. Wat denken jullie. Ligt het ongemak bij haar aan haar 4 jarige leeftijd en eerste keer een hoofdstel met dus meer contact op het hoofd, of ligt de micklem toch niet fijn voor haar en kan ik beter een normaal hoofdstel of touwhalster pakken?
Ik vind het wel jammer want het concept is heel handig.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:33

Hier een gat hoger! Zwevend neusbot was een beetje een twijfelgeval, vind het lastig te beoordelen :=

Afbeelding

Afbeelding

kelly2106

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:52

misschien een vraag die allang beantwoord is maar om nou 200 paginas terug te lezen..
waarom kun je met de competition niet bitloos rijden?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:11

kelly2106 schreef:
misschien een vraag die allang beantwoord is maar om nou 200 paginas terug te lezen..
waarom kun je met de competition niet bitloos rijden?

ander leer, anderst vastgestikt en andere ringen worden er gebruikt om stevigheid te krijgen bij de multi wat de conpetition niet heeft.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:33

Robin_Rikkie schreef:
Hier een gat hoger! Zwevend neusbot was een beetje een twijfelgeval, vind het lastig te beoordelen :=

[ [url=m/FTKXnG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cfqywj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind nu persoonlijk dat jukbeen in knel komt!

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:41

SBravour schreef:
Robin_Rikkie schreef:

[ [url=m/FTKXnG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cfqywj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind nu persoonlijk dat jukbeen in knel komt!

Vonden wij ook inderdaad! Twijfelgevalletje dus :=

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:04

Jammer he. Ik zit met hetzelfde probleem helaas.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:25

Ja lastig, ikzelf heb er een gaatje tussen bij geprikt, maar je kan ook een gat langer doen, en als hij dan wat is uitgerekt weer een gat hoger. Vind dit overigens niet heel erg storend

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:26

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:19

Deze was puur om te passen zodat ik eventueel er zelf eentje kan kopen, dit duurt alleen nog even, eerst wat zadelproblemen oplossen := maar dan durf ik het straks wel aan om hem eventueel te kopen, hij zit niet vreselijk namelijk :)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:38

Nee zeker noet! Ik denk dat het de gok waard is.