voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:54

De fenders van Missoula Nut zijn ook erg lang! Gelukkig is het kortste gaatje precies goed voor mij!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:04

Coentjuh schreef:
De fenders van Missoula Nut zijn ook erg lang! Gelukkig is het kortste gaatje precies goed voor mij!

Ja dacht al dat ik ergens begrepen had dat er iets verandert was. Dus geloof dat ik blij ben dat ik een testzadel aangevraagd heb. :+

Heb alleen nog geen enkele reactie betreffende of mijn geld al ontvangen is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:10

Invetten doe ik gewoon met ledercreme, dat gaat prima. Toevallig vandaag nog gedaan. Ik heb een bruine Barefoot London.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:16

Sheran schreef:
Invetten doe ik gewoon met ledercreme, dat gaat prima. Toevallig vandaag nog gedaan. Ik heb een bruine Barefoot London.

Dat heb ik zo juist maar gedaan.

Ik ga heb bijna vakantie. Dan ga ik al mijn dekjes verbouwen zodat er vakjes in komen waar de inleggers in kunnen :o

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:18

Bij mij gaat het zelf customizen van mijn zadel ( barefoot trail/ nevadazonder knop ) bijna beginnen. Heb wat spullen besteld en ben mijn gereedschap aan het verzamelen. ...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:18

Iemand ervaring met deze zadeltassen van Barefoot?
Afbeelding
Ik heb zelf een BF Arizona :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:20

Huh, wat liggen die tassen ver naar achteren...? :=

Zijn hele mooie tassen hoor, heel stevig en lekker veel vakjes +:)+

Krijg er ook eigenlijk alleen maar hele enthousiaste reacties op van klanten :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:21

Ik had meerdere foto's bekeken, en vind het toch best een eindje op de achterhand liggen := Stuitert dat niet bij draf/galop?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:29

Het hele zadel ligt erg ver naar achteren op die foto....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:48

Wat een mooie zadeltassen! Je krijgt bij BF natuurlijk al wel snel het probleem dat de achterkant van het zadel ver naar achtern ligt, omdat het behoorlijk grote zadels zijn.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:31

Inderdaad, en ik vraag me af of dat wel zo comfortabel is voor langere ritten (met die tassen)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:55

Ik hou zelf sowieso niet van allerlei klapperende dingen aan het zadel, niks voor die mutsenpony van mij :=

Maar zat paarden die er geen problemen mee hebben, ik hoor regelmatig van mensen die er hele trektochten mee rijden, de boel zo stevig mogelijk vastsnoeren en er gewoon alles mee doen :)

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:55

Deze tassen zou ik zo niet durven gebruiken... heb ooit een paard gezien waarbij de huid geschaafd was na een dagtocht met overhangende, flapperende zadeltassen rondgehost te hebben.
Als ik die foto hierboven zie, dan moet ik daar onwillekeurig terug aan denken.... en dat wil ik mijn paardjes dan weer niet aandoen...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:01

Zoals ze hier hangen heb je daar ook sneller kans op natuurlijk, gezien de heupen er echt onderdoor bewegen de hele tijd. Wil niet zeggen dat het direct problemen gaat geven natuurlijk, maar de kans is bij een serieus lange ritten wel vrij groot natuurlijk. Helemaal als de huis ook nat wordt door zweet...

Zadeltassen horen ook helemaal niet op bewegende delen te hangen, dan is er op zich weinig aan de hand.

Je kunt deze ook aan de onderkant vastmaken aan het zadel zodat ze wat stabieler hangen, maar dat is de meeste zadeltassen voor achter het zadel wel volgens mij :)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:45

Ik meld me ook eventjes, heb nu ongeveer 6 keer op een barefoot cheyenne gereden .. de eerste 3 keren dacht ik echt.. omgawd waar is mijn steun hoe komt dit ooit goed hahah. Nu van de week ( 6 de keer rijden ermee) voor het eerst met puppy langs de weg geweest.. en hij is nogal flexibiel en ging dus.. giga hard wijken en draaien dat er een kindje op een skelter aankwam.. tot mijn verbazing zat ik als een huis terwijl met die stunt had ik er denk ik met een gewoon zadel op zn minst een beugel verloren.. conclusie.. ik vind het nu heeerlijk ik mis niet eens echt kniewrongen meer dus ik ben happy ^-^ ( moest dus alleen nieuwe beugelriemen omdat door delagere ophanginging mijn '' gewone zadel'' beugels te lang waren lol

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:32

Super +:)+

Dat hoor ik het meest, mensen die gewoon even doorzetten merken daarna meestal echt een verbetering :)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:35

Ik heb een voortasje voro wat kleine dingen mee te nemen als ik in de zomer geen zakken meer heb (jas dan uit) meer dan genoeg,

http://dabo-design.nl/
komt ie vandaan
dit is is m
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 9435_n.jpg

zeker voor mijn mietjespaard want die krijgt overal plekjes van, zelfs deze speciaal met bont onderlegd voor mij durft als ik hem te vaak gebruik wat manen meenmen ;(

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:49

Met Dabo's Design heb ik contact gehad inderdaad! :) (De hondjes op de voorpagina zijn ook van ons, hihi). Ik heb een Arizona, dus ik weet niet of een voortas mogelijk is ivm. de zadelknop.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:57

Voortassen vind ik ook waardeloos, zit altijd in de weg bij je teugels :P

De achtertassen zoals het model van Dabo of de Stowaway enzo, die echt achter de cantle zitten en het paard niet of alleen bovenop de rug raken, die vind ik wel heel fijn :j

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:02

Ik heb ooit een set tasjes van zilco aangeschaft. Die bind ik vaak voorop. Maar achterop kan ook. Wel even knutselen met wat niet bijgeleverde riempjes.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:18

ik heb zelf een bananen tas en die wiebelt en flappert niet. zit mooi en vast achter mijn zadel. heb een BF Cheyenne. genoeg ruimte om een vest in te doen.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:18

pmarena schreef:
Voortassen vind ik ook waardeloos, zit altijd in de weg bij je teugels :P

De achtertassen zoals het model van Dabo of de Stowaway enzo, die echt achter de cantle zitten en het paard niet of alleen bovenop de rug raken, die vind ik wel heel fijn :j

jah met teugels soms wat in de weg maar valt me reuze mee, jah achter het paard zag ook goed uit maar geen optie voor mijne dat is al zo n zeurpiet met haar rug daar wil ik echt niks extra s op ;)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:24

Ik heb die tassen gewonnen vorig jaar. Zijn erg groot, stel ik verander van zadel en mijn huidige gaat weg ga ik denk ik gewoon weg geen ruimte meer voor de tassen over hebben zonder dat ze direct op z'n achterste liggen.

Waren toen met zadel te veel naar voren (pommel was te klein, singel was niet goed voor paard is veranderd maar heeft wel nog de neiging) zo: Afbeelding dus ook al deels op zijn achterste als het zadel juist ligt. Ik adviseer het voor grotere paarden sneller met meer rug ruimte.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:45

Of gewoon zonder zadel op een extra pakpaardje :D

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:48

Shirley schreef:
Of gewoon zonder zadel op een extra pakpaardje :D

brokjes in je zak en een shet mee :))